המהנדס שפיתח את "מענטש" - מטען נייד שמתאים גם לציוד טקטי בטנקים

שקד אנגרס, מהנדס מערכות, המציא מטען שניתן להדפסה בתלת־ממד ויכול לשמש חיילים בשטח • "המטרה שלנו היא להציל חיים, ולא נעצור כל עוד יש ביקוש", הוא אומר • ישראל מתגייסת 

שקד ואנג'י אנגרס. הוא פיתח מטען נייד שמתאים גם לציוד טקטי בטנקים, היא דואגת לשיווק / צילום: תמונה פרטית
שקד ואנג'י אנגרס. הוא פיתח מטען נייד שמתאים גם לציוד טקטי בטנקים, היא דואגת לשיווק / צילום: תמונה פרטית

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

בשגרה, שקד אנגרס, 40, הוא מהנדס מערכות אינטגרציה בחברת amp, שמפתחת מכשירי ספורט מבוססי מנועים. עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, פנו אליו כמה חברי משפחה שנקראו למילואים, וביקשו מטענים ניידים. הוא הצטרף לקבוצת יזמים בווטסאפ, שבמסגרתה יצאו לדרך יוזמות שונות לטובת חיילים.

ישראל מתגייסת | המיזם החדש שמסייע לסטארט־אפים בזמן המלחמה 
ישראל מתגייסת | הקמפיינים החדשים שקוראים לעולם להתערב בהחזרת החטופים
ישראל מתגייסת | התאחדות הסטודנטים הארצית תסייע במיליוני שקלים לצעירים שלומדים באקדמיה

"אחת הבעיות הגדולות של המלחמה הזאת היא בעיית אנרגיה, ובקבוצה עלה הרעיון לייצר מטען נייד, מעין קונקטור, שמתחבר בהברגה לכלי רכב צבאיים", מספר אנגרס. בין היתר מדובר גם בטנקים, שבהם לא קיים כיום פתרון ראוי לטעינה ניידת.

"התכנון היה מסובך בטירוף, וכלל הלחמה, חיבורים ויציקה. באותו הלילה לא נרדמתי, אמרתי לעצמי שחייבת להיות דרך פשוטה לעשות את הדבר הזה. הבנתי שבמקום להבריג, אפשר להשתמש בשיניים של הקונקטור בלחיצה". המוצר יוצר במדפסת בתלת־ממד בעזרת חבר מקבוצת 3D4israel, ולמאמץ הצטרפו חבריו של אנגרס מ־amp.

המוצר, שקיבל את השם "מענטש", מיוצר כולו מתרומות, מחומרי הגלם ועד למדפסות. בשבוע הראשון יוצרו כ־600 יחידות במימון החברה. "נקודת המפנה הייתה כשאיש צבא בכיר אמר לי 'אתה משנה לי את המלחמה'. הבנתי שאנחנו מאפשרים לחיילים להטעין לא רק פלאפונים, אלא גם ציוד טקטי מציל חיים", מספא אנגרס.

קובץ קוד פתוח

בשלב מסוים, גם אשתו של אנגרס, אנג'י, הצטרפה לתהליך, "כדי לעשות סדר בבלגן, ולראות איך אנחנו משווקים בצורה יעילה". אנג'י מספרת כי "בסבב הראשון של התרומות גייסנו 13 אלף שקל. אחר כך הרבה חברות גדולות במשק, שמבקשות להישאר בעילום שם, תרמו לנו עשרות אלפי שקלים. כל התרומות נטו הן עבור מטענים".

כיום כל ה"מענטשים" מורכבים על ידי בני הזוג וצוות מתנדבים, ברובם אנגלוסקסים שהגיעו לארץ בכדי לעזור. אנגרס מספר כי "הפיתוח נעשה בקובץ קוד פתוח, כל אחד יכול לשנות, לערוך ולהוסיף". במילים אחרות, גם אם לאנשים אין אפשרות לקבל את המוצר עצמו, יש להם את ה"מתכון" איך לייצר אותו.

"המטרה שלנו היא להציל חיים", מסכמים בני הזוג אנגרס. "אנחנו בסחרור כבר חודש וחצי, 24/7 מסביב לפרויקט הזה, ולא נעצור כל עוד יש ביקוש. ניתן את מה שאנחנו יכולים למי שמקריב את חייו עבורנו ועבור החטופים". 

לתרומות מחו"ל או מהארץ בדולרים
לתרומות בפייבוקס
או בטלפון 054-9377017

יוזמות אזרחיות
גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.

דלתא

חברת דלתא גליל תעשיות וקרן איווט ואייזיק דבח מקימים את קרן "עוטפים עתיד" בהיקף של 10 מיליון שקל, המיועדת ליתומי "השבת השחורה", ותספק להם מענה ארוך טווח בדגש על תמיכה בשנות בגרותם. הקריטריונים הסופיים של הקרן ייקבעו עם תום המלחמה.

"לעולם לא נוכל להחליף את ליטוף ידם, את החום, האהבה והביטחון שמקנים הורים לילדיהם", אומר אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא גליל ומבעליה, "אך אנו מקווים שנוכל לסייע, ולו במעט, בבניית יסודות העתיד של יתומים אלה".

פארק הייטק צפון

פארק ההייטק יוצא ביוזמה חברתית כלכלית, שמטרתה תמיכה בעסקים קטנים שנפגעו כתוצאה מהמצב הביטחוני בצפון. במסגרת היוזמה יארח הפארק מדי שבוע עסקים מתחומים כמו חקלאות, קולינריה, יקבים, צרכנות ועוד, לטובת חשיפה וחיבור עם הקהילה הגלילית, ובפרט קהילת ההייטק שפועלת בפארק, ויעודד רכישה של מוצרים מתוצרת מקומית.

עסקים המעוניינים לקחת חלק בפעילות יכולים לפנות במייל info@nhp.co.il או בוואטסאפ https://bit.ly/3RfOIsx

נטפים

חברת ההשקיה הקימה עבור חקלאי הדרום את יחידת "שירות השדה" - אנשי מקצוע ייעודיים שמגיעים בהתנדבות לשטחים החקלאיים ונותנים מענה מיידי לגבי מערכות מים, השקיה ותכנון השטח.

מתנדבי נטפים / צילום: נטפים
 מתנדבי נטפים / צילום: נטפים

חקלאים הזקוקים לסיוע בתכנון הידראולי, בדיקת ספיקות ולחצי השקיה, בדיקת מצב הטפטוף, בקרה, דישון והמלצות ייעוץ וליווי אגרונומי מוזמנים לפנות לחברה.

לפניות יש למלא את הטופס: http://bit.ly/3QEHLzs

הייטקזון

מועדון הצרכנות של עובדי חברות ההייטק בישראל, בשיתוף עמותת המלאכים של שניר, מקיימים מיזם איסוף מוצרי יד שנייה. במסגרת המיזם, מתנדבי הייטקזון והעמותה מגיעים לבתים של אנשים המוכנים למסור מוצרי יד שנייה תקינים, ואלו מועברים למשפחות שפונו מבתיהן.

לפרטים נוספים: https://t.ly/FEa5V

מטח

כדי לספק לילדי העוטף שגרה חינוכית, המרכז לטכנולוגיה חינוכית פותח בית ספר לילדי מקיף שדרות (בית ספר של רשת אמית) שפונו מבתיהם. בית הספר פועל מדי יום בקמפוס של מטח בתל אביב, ומיועד לתלמידי כיתות ז' עד י"ב.

לפרטים: ‏שרון איילון, סמנכ"לית חטיבת שירות והפעלה במטח ‪054-4646584‏