מנכ"ל אנבידיה: בינה מלאכותית תהיה מסוגלת להתחרות בבני אדם בעוד 5 שנים

לדבריג'נסן האונג, אחת הסיבות המרכזיות שתעשיית הטכנולוגיה עדיין רחוקה במספר שנים מבינה מלאכותית כללית היא כי אף שלמידת מכונה כיום מיומנת במשימות כמו הכרה ותפיסה, היא עדיין לא יכולה לבצע חשיבה רב שלבית

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock
ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

מנכ"ל אנבידיה  ג'נסן האונג אמר כי בינה מלאכותית צוברת תאוצה, והיא תצליח להתחרות עם בני אדם בקרוב. לפי דיווח ב-CNBC, האונג נאם בפסגת DealBook השנתית של הניו יורק טיימס, שם הוא אמר ש-AGI, בינה מלאכותית חזקה או כללית, מוגדרת כמחשב שיכול להשלים בדיקות בצורה "תחרותית למדי" ביחס לאינטליגנציה אנושית, כך ש"בתוך חמש שנים הבאות אנחנו עומדים לראות בינה מלאכותית שתוכל לנצח את המבחנים האלו".  

WSJ|המנצח הלא צפוי בשבוע המשוגע ביותר בעולם ה־AI: מנכ"ל מיקרוסופט

לדבריו, אחת הסיבות המרכזיות שתעשיית הטכנולוגיה עדיין רחוקה במספר שנים מבינה מלאכותית כללית היא כי למרות שלמידת מכונה כיום מיומנת במשימות כמו הכרה ותפיסה, היא עדיין לא יכולה לבצע חשיבה רב שלבית, וזה נושא שנמצא בעדיפות עליונה עבור החברות והחוקרים. 

בראיון הוא שיתף איך הוא מסר "מחשב על של בינה מלאכותית" (הכוונה למעבדים בעלי ביצועים גבוהים שיכולים לעבד את הנתונים ואלגוריתמים מורכבים של בינה מלאכותית) הראשון בעולם ל-OpenAI, אחרי שאילון מאסק, שהיה ממקימי הפרויקט לפני שעזב, שמע על המכשיר. לפי סיפורו, מאסק ראה את זה ואמר שהוא רוצה אחד כזה. בראיון הוא אף שיתף שהוא מקווה שהעניינים נרגעו ב-OpenAI . "אני שמח שהם הסדתרו, ואני מקווה שהם מסתדרים, זו קבוצה נהדרת באמת", אמר.  

אנבידיה נהנית מהתחזקות אדירה בחודשים האחרונים, בשל הדרישה שחברת OpenAI  הובילה את כלל השוק. יצרנית השבבים אנבידיה פורחת בשל הזינוק לרכיבי ה-GPU שלה, מעבדים גרפיים בעלי כוח עיבוד חזק שיכולים לעמוד בדרישות עיבוד הבינה המלאכותית. ההכנסות ברבעון השלישי של אנבידיה שולשו, כשרווח הנקי עלה ל-9.24 מיליארד דולר, לעומת 680 מיליון דולר ביחס לרבעון המקביל בשנה הקודמת לכן.