דירקטוריון הרווארד מתייצב מאחורי הנשיאה קלודין גיי: "המנהיגה הנכונה לשעה זו"

איגוד הרווארד החליט לא לפטר את הנשיאה גיי ומסר בהודעה כי בעיניו היא "המנהיגה הנכונה כדי לטפל בבעיות החברתיות הרציניות שאנו מתמודדים עמן" • מוקדם יותר, המיליארדר היהודי־אמריקאי ביל אקמן אמר כי שמע מכתבים שמעורבותו הקשתה על דירקטוריון האוניברסיטה לפטר אותה, מפאת הפחד שייתפס כמי שמתרפס בפניו

נשיאת אוניברסיטת הרווארד, קלודין גיי, בשימוע בקונגרס השבוע / צילום: Reuters, Michael Brochstein
נשיאת אוניברסיטת הרווארד, קלודין גיי, בשימוע בקונגרס השבוע / צילום: Reuters, Michael Brochstein

לאחר שאוניברסיטת הרווארד ערכה דיונים באשר להמשך כהונתה של הנשיאה קלודין גיי, הדירקטוריון מתייצב מאחוריה ומחליט שתמשיך לכהן בתפקידה. בהודעה שהוציא היום (ג') איגוד הרווארד, הגוף המנהל של האוניברסיטה, נכתב כי "ההתלבטויות הנרחבות שבוצעעו מאשרים את ביטחוננו בכך שהנשיאה גיי היא המנהיגה הנכונה כדי לעזור לקהילה שלנו להחלים ולטפל בבעיות החברתיות הרציניות מאוד שאנו מתמודדים עמן".

הביקורת על תיפקודה של גיי התחזקה לאתר השימוע בקונגרס, שעסק באנטישמיות בקמפוסים בארה"ב. זאת לאחר שגיי, לצד נשיאת פנסילבניה ליז מגיל (שהתפטרה מתפקידה השבוע) ונשיאת MIT סאלי קורנבלות' סירבו להשיב "כן" לשאלה האם קריאה לרצח עם של יהודים בקמפוס מהווה הפרה של התקנון שלהן. 

ביל אקמן: "הדירקטוריון פחד להיתפס כמתרפס בפניי"

מוקדם יותר היום, המיליארדר היהודי־אמריקאי ביל אקמן, בוגר הרווארד בעצמו, ששלח מספר מכתבים חריפים לנשיאה קלודין גיי סביב האנטישמיות באוניברסיטה, צייץ כי לידיעתו, היא לא צפויה להתפטר ודירקטוריון האוניברסיטה החליט לא להדיח אותה.

יואב קרני, פרשנות | האנטישמיות באוניברסיטאות: הנדבנים איימו לסגור את הארנק, ונשיאת פנסילבניה אולצה להתפטר
התורמים, המפרסמים, המניות: הכלכלה ניצחה את האנטישמיות, בינתיים
משקיע באג"ח קטסטרופה, יצירות אמנות וביטקוין: הכירו את הבכיר שגרם לנשיאת אונ' פנסילבניה להתפטר

בציוץ נוסף שפורסם מאוחר יותר, אקמן כתב ששמע משני כתבים כי אחד הגורמים שהקשו על הדירקטוריון של הרווארד לפטר את גיי, הוא הפחד של הדירקטוריונים להיתפס כמי שמתרפסים בפניו. אקמן הוסיף: "במילים אחרות, הסבירו הכתבים, שציטטו את הדירקטוריונים: 'אם ביל רק היה מפסיק לצייץ, היינו מגיעים לתשובה הנכונה'".

אילון מאסק, שעלה לאחרונה לכותרות סביב האנטישמיות הפושטת בפלטפורמת X (טוויטר לשעבר) והואשם בגילויי אנטישמיות בעצמו, צייץ בתגובה לפוסט של אקמן: "מכתבך ניסח בפשטות ובבהירות גדולה את החששות החמורים שרבים מחזיקים בהם".

אתמול (ב') פורסם בתקשורת האמריקאית כי מאות בעלי תפקידים בהרווארד, כמו גם ארגון הבוגרים של האוניברסיטה, יצאו להגנתה של הנשיאה גיי וחתמו על עצומות ומכתבי תמיכה לטובתה. בין היתר, ציינו התומכים את יכולותיה לתווך בדיאלוג בין שני הצדדים של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, התקשורת שלה עם קהילת הרווארד ואת "המנהיגות האמפתית, המוסרית והמיומנת שלה", כך פורסם ב-CNN.