"אין חשש לפריצה": האקרים פרו-פלסטינים תקפו את אתרי צה"ל ודואר ישראל

העמוד הראשי של אתר הדואר הושחת ושתלו בו דגל פלסטין, מסיכה של אנונימוס וטקסטים על שחרור פלסטין • גם אתר צה"ל סבל ממתקפה דומה אך עליה השתלטו תוך מספר דקות • גם אתר הדואר חזר לפעילות רגילה

מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל / צילום: שחר פליישמן
מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל / צילום: שחר פליישמן

אתר דואר ישראל מתמודד עם תקיפה של קבוצות אנטי ישראליות, שהשחיתה בו את העמוד הראשי. לפי הטקסט המופיע בעמוד הראשי, הקבוצה שעומדת מאחורי התקיפה היא אנונימוס ירדן.

הדואר הורידו את האתר מפעילות כדי לטפל בבעיה , וכעת האתר חזר לפעילות רגילה.

מומחי סייבר מסבירים כי מדובר בהשחתה של העמוד הראשי, ולא בתקיפה משמעותית. "זו לא פריצה של האתר, אלא 'מלבישים' על העמוד הראשי תוכן משלהם. זה כמו לשים קובץ תמונה וטקסט", מסביר גיל מסינג, ראש המטה בחברת צ’ק פוינט. "די קל להשתלט על זה וסביר שיעשו את זה מהר. בדרך כלל כשצריך לעשות את זה, מפילים את האתר לזמן מה כדי לתקן את העמוד הראשי ואז אפשר להחזיר אותו לקבוצה".

לפני שעה וחצי, גם אתר צה"ל סבל מתקיפה דומה, עליה השתלטו לאחר מספר דקות.

אושר עשור, מנהל סייבר בפירמת הייעוץ auren ישראל מסביר לגלובס כי "שוב תוסף נגישות נפרץ ומשפיע על אתרים ישראל. מטרת התוסף היא להנגיש את האתר לבעלי מוגבליות. השימוש בתוסף נפוץ בישראל עקב תביעות טורדניות רבות של בעלי עסקים שאינם מנגישים את האתר שלהם לבעלי מוגבלויות". לדברי עשור, "הפרצה אינה משפיעה על המערכות הפנימיות של הארגונים, והתוקפים משתמשים בה רק לטובת נזק תודעתי והוכחת יכולת. לבעלי האתרים מומלץ להימנע משימוש בתוסף עד לעדכון אבטחה לגרסה בטוחה או שימוש בתוסף נגישות אחר".

המתקפה עצמה לא מאוד מתוחכמת, אך המטרה שלה לייצר פאניקה בקרב הציבור. לכן, חשוב להבין כי אין סכנה לפי שעה, ומדובר בתקיפה שטחית בלבד. בדואר ישראל בוחנים את המקרה ויעדכנו בהתפתחויות.

מדואר ישראל נמסר: "נראה כי מדובר בהודעה שפורסמה על גבי תוסף חיצוני לאתר הדואר, וכרגע אין אינדיקציה לפריצה לאתר עצמו. הנושא בטיפול".

מדובר צה״ל נמסר בתגובה: "הערב גורם עוין העלה כיתוב בערבית לאתר צה"ל. צה"ל טיפל באירוע תוך זמן קצר והשיב את האתר לתפקוד מלא בתוך דקות. האירוע הסתיים ונבדק".