לאחר שפוטר, היזם האנטי ישראלי שהכעיס את ההייטק הישראלי מאיים בתביעה

פאדי קוסגרייב מתבסס על תחקיר של עיתונאי האמריקאי העצמאי, וטוען כי היה ניסיון מתוזמן ומתואם להוביל לפיטוריו • הוא אף צייץ ששלח מכתב מעו"ד לעמית קרפ, שותף בקרן ההון סיכון בסמר

פאדי קוסגרייב, מייסד WebSummit / צילום: Shutterstock
פאדי קוסגרייב, מייסד WebSummit / צילום: Shutterstock

חודשיים לאחר שפאדי קוסגרייב, מנכ"ל וועידת Web Summit לשעבר, הצליח להרגיז את כל צמרת ההייטק הישראלית ואז להתפטר, הוא תוקף חזרה.

הכירו את האיש שהצליח להרגיז את כל צמרת ההייטק הישראלי
ראיון |"ללא התקשורת המערבית, זוועות שבעה באוקטובר כנראה לא היו קורות מלכתחילה" 

בציוץ שפרסם היום בחשבון ה-X שלו (טוויטר), כתב קוסגרייב כי הבוקר (ו') עורכי הדין שלו שלחו מכתב לעמית קרפ, שותף בקרן ההון סיכון בסמר. קוסגרייב כתב כי אם קרפ לא ינקוט בפעולה, עורכי הדין שלו יגיעו איתו עד לבתי המשפט באירלנד.

המכתב מעורכי דינו של קוסייב מגיע בעקבות תחקיר שפורסם ב-8 בדצמבר, על ידי העיתונאי האמריקאי העצמאי ליי פאנג, תחקיר המוכיח לדבריו של קוסגרייב, כי היה ניסיון מתוזמן ומתואם להוביל לפיטוריו.

התחקיר, אותו פרסם פאנג בבלוג שלו, עוסק, כך לפי שיטתו, במלחמת המידע הפרו ישראלית ברשת. במסגרת התחקיר, כתב פאנג כי "בכירים בעמק הסיליקון ובצמרת תעשיית הטכנולוגיה הישראלית, עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם ממשלת ישראל, על מנת להפיץ נרטיבים פרו-ישראליים ברשתות החברתיות". עוד כתב פאנג כי "ב-22 בנובמבר, אדם פישר, ראש השלוחה הישראלית של בסמר, נשא מצגת על האופן שבו יכולות דמויות מפתח בתעשיית הייטק הישראלית, ביניהן יזמים ומשקיעים בישראל ובארה"ב, כמוהו, יכולים לעזור לצה"ל לנצח ברשתות החברתיות".

עוד נכתב בתחקיר כי דוברת מטעם צה"ל, שבעבר כיהנה בתפקיד של ראש הרשתות החברתיות הבינלאומיות בצבא וכדוברת הרשמית של עיתונאים אמריקאים וקנדים, נאמה גם היא בפני הקבוצה. לדבריו של פאנג, פישר הציג אסטרטגיה מאורגנת ומתוזמנת להתנהלות ברשתות שמטרתה לעורר ביקורת ולעג כנגד משתמשים פרו פלסטיניים ברשתות. כמו כן, כך לדבריו של פאנג, פישר העניק לעצמו את הקרדיט על כך שהביקורת שהעביר ברשתות הובילה להתפטרותו של קוסגרייב.

אדם פישר, שמופיע בתחקיר, התייחס לתחקיר באותו היום בו פורסם בציוץ ב-X, בו שיתף תמונה של ציוץ של פול גראהם, דמות נוספת שעוררה סערה - גרהם הוא אחד ממייסדי Y Combinator, אקסלרטור הטק האמריקאי היקורתי והמוכר. בזמנו כתב גרהם על המיתות הרבות בצד הפלסטיני, זאת בלי להתייחס למספר הנרצחים בצד הישראלי ב-7 באוקטובר. בתמונה ששיתף פישר, גרהם כתב על התחקיר של פאנג כי הייתה הרגשה שהמתקפה הישראלית על קוסגרייב היא מתוזמנת, והנה מסתבר שאכן כך הם פני הדברים.

על כך כתב פישר כי "כמו שונאי ישראל רבים, פול גרהם רואה קונספירציות ומזימות בכל מקום שבו הן אינן". פישר כתב כי בתחקיר שהופיע בבלוג, מוצגת ההנחה כי היה תיאום בין תעשיית הטק הישראלית לממשלה הישראלית. עוד כתב פישר כי "מעולם לא תיאמתי ציוץ עם אף אחד ולעולם לא אעשה זאת. אין כל פגם בלגלות סימפטיה למצוקתם של האזרחים הפלסטינים, אבל אני אמשיך להצביע על טעויות עובדתיות, השמטות, מוסר כפול, השוואות שווא והצגת נתונים בצורה מניפולטיבית".

נזכיר, כי הסיפור התחיל לאחר טבח ה-7 באוקטובר, אז פרסם קוסגרייב סדרת ציוצים המגנים את המדיניות והתגובה הישראלית, ללא התייחסות למעשי הטרור והזוועות של חמאס.

התפטרותו נתפסה כניצחון בידי היזמים והמשקיעים הישראלים, מכיוון שזו הגיעה לאחר לחץ כבד שהפעילו על הוועידה, שהוביל לכך שענקיות טכנולוגיה רבות שנותנות חסות לוועידה הודיעו שהן מסירות את השתתפותן, חברות כמו גוגל, מטא, אינטל, ואמזון.