70% מתחנות הדלק באיראן הושבתו: האקרים המזוהים עם ישראל לקחו אחריות

שר הנפט האיראני הודה בעקיפין שהפעילות הופסקה בכ-70% מתחנות הדלק במדינה • קבוצת ההאקרים "הדרור התוקף", לקחו אחריות וכתבו ברשתות החברתיות: "מתקפה זו באה כתגובה לתוקפנות של הרפובליקה האסלאמית ושלוחותיה באזור"

תחנת דלק באיראן. הושבתו כ-70% מהתחנות בעקבות מתקפת סייבר / צילום: ap, Vahid Salemi
תחנת דלק באיראן. הושבתו כ-70% מהתחנות בעקבות מתקפת סייבר / צילום: ap, Vahid Salemi

משעות הבוקר המוקדמות היום (ב'), תחנות דלק ברחבי איראן, במיוחד סביב טהרן, מושבתות, ככל הנראה בעקבות מתקפת סייבר של קבוצת האקרים המכנים עצמם "הדרור התוקף", ומזוהים כישראלים.

שר הנפט האיראני, ג'וואד אוג'י, אמר היום בטלוויזיה הממלכתית כי "לפחות 30% מתחנות הדלק במדינה פועלות, ובשאר יפתרו בהדרגה את השיבושים". בעקיפין, הודה אוג'י שהפעילות הופסקה בכ-70% מתחנות הדלק במדינה, לפי רויטרס. באותו הפרסום נאמר כי שר הנפט לא שלל את האפשרות כי מדובר במתקפת סייבר.

קבוצת ההאקרים "הדרור התוקף", לקחו אחריות על המתקפה. הקבוצה פרסמה בערוצי המדיה השונים שלה, ביניהם רשת X וטלגרם, כי "ביצענו היום מתקפת סייבר נוספת ושיבשנו את מרבית תחנות הדלק באיראן". עוד כתבו כי "מתקפה זו באה כתגובה לתוקפנות של הרפובליקה האסלאמית ושלוחותיה באזור". הם הוסיפו אזהרה לחמינאי כי "יש מחיר למשחק באש" וכי מתקפה זו היא רק "טעימה" מיכולות הקבוצה. עוד פרסמה הקבוצה, כראייה לכך שהיא זו העומדת מאחורי המתקפה, תמונות בהן מופיע מידע אודות מיקומן של תחנות הדלק, אינפורמציה לגבי מערכות התשלום בתחנות, וגם תמונות מתוך מערכות הניהול של התחנות.

זו לא הפעם הראשונה בה מתקפת סייבר משבשת את מערך הדלק באיראן. בסוף שנת 2021, מתקפת סייבר כנגד תחנות דלק יצרה שיבושים רבים ברחבי המדינה. בזמנו האשימה איראן את ישראל וארצות הברית כאלו שעומדות מאחורי המתקפה.

בחודש יוני אשתקד, קבוצת "הדרור התוקף" לקחה אחריות על מתקפה נוספת באיראן, הפעם כנגד מפעלי פלדה, מתקפה שבמסגרתה אף פרצה שריפה חריפה באחד מן המפעלים הגדולים. "הדרור התוקף" פרסמו אז, כי מתקפה זו כנגד יצרניות הפלדה האיראניות הינה תגובה למעשי תוקפנות של הרפובליקה האיסלאמית.