ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הרצוג: "האויב רק מחכה שנראה סדקים בתוכנו"

ראש הממשלה נתניהו: "למלחמה יש מחיר כבד, נמשיך עד הניצחון" • הנשיא הרצוג: "אסור לנו להישבר, אנחנו חייבים להרים ראש" • שיגורים לצפון: בית באביבים נפגע מירי נ"ט, נפילות גם במרגליות - לא ידוע על נפגעים בגוף • ראש אגף אסטרטגיה בצה"ל: "זאת מלחמה שתימשך עוד חודשים ארוכים" • החות'ים טוענים: ארה"ב ירתה לעבר מטוס סיור צבאי של תימן בים סוף • עדכונים שוטפים

נשיא המדינה יצחק הרצוג / צילום: מארק ניימן-לע''מ
נשיא המדינה יצחק הרצוג / צילום: מארק ניימן-לע''מ

עדכונים שוטפים

21:40 - חמאס דוחה הצעות להפוגה זמנית במלחמה

בכיר חמאס בחו"ל, עלי ברכה: "חמאס דחה כל הצעה להפוגה שתימשך שבוע או שבועיים ועמדתם של פלגי ההתנגדות מאוחדת לגבי זה". הוא הוסיף: " בחנו את המצב והודענו לקטאר ולמצרים שלא נדון בתיק השבויים - לפני הפסקת המלחמה".

21:15 - נשיא המדינה הרצוג: "האויב חוגג בכל פעם שהמחלוקות מפלגות אותנו"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם הערב לציבור. "זהו ערב קשה", אמר בפתח דבריו. "בכל פעם מחדש הלב שלנו מתכווץ בכאב למשמע המילים 'הותר לפרסום'. הלוחמים פועלים בגבורה, במוסריות ובאחריות. במיוחד ביום קשה וכואב - אסור לנו להישבר, אנחנו חייבים להרים ראש".

הרצוג התייחס לשיח בחברה הישראלית, וקרא "לעצור את הקמפיין". "האויב רק מחכה שנראה סדקים בתוכנו ונריב אחד עם השני", טען הנשיא. "הוא רואה את מאבקי האגו והניגוחים הפוליטיים וחוגג בכל פעם שהמחלוקת מפלגת אותנו. על ההנהגה להתאפק, בואו נחדול מהמאבקים הפנימיים במערכה הקשה".

הרצוג הוסיף: "הניצחון עוד יבוא. הרוח הישראלית המדהימה של התגייסות היא הניצחון האמיתי. לאימא שהצליחה לארגן את הילדים לגן כשבן הזוג במילואים - את הניצחון. למשפחה מהצפון או הדרום שמצליחה בחדר קטן במלון לנהל את החיים - את הניצחון. למדינת ישראל אסור לשכוח אתכם והיא מחויבת לדאוג לכם".

20:34 - קבינט המלחמה ידון במתווה לשחרור החטופים, הערכה: נתניהו מתנגד להצעה המצרית

גורמים שבקיאים במשא ומתן סבורים: נתניהו מסרב ליוזמה המצרית לשחרור החטופים, כי ישראל לא מסכימה להפסקת אש כוללת. קבינט המלחמה שיתכנס מחר ידון במתווה - כשבמקביל נמשכים המגעים גם דרך קטאר.

20:21 - הגרי: "אנחנו מרחיבים את המלחמה"

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, בהצהרה היומית לתקשורת: "אנחנו שוללים מהאויב יכולות טרור. כל כוח בשטח שדורש סיוע אווירי מקבל את המעטפת הנדרשת". הוא הוסיף כי הכוחות מרחיבים את המלחמה ברצועת עזה: "אי אפשר לפרק את חמאס ללא פעולה קרקעית, רק היא מוציאה מחבלים החוצה".

20:15 - צה"ל השלים את המבצע לפירוק המפקדה הצפונית התת-קרקעית של חמאס בעזה

כוחות צה"ל הצליחו להשיג בשבועות האחרונים אחיזה מבצעית במרחב מחנה הפליטים ג'באליה, אחד ממרכזי הכובד של חמאס ברצועה. במסגרת הפעילות חשפו הכוחות רשת מנהרות אסטרטגית ששימשה כמפקדה הצפונית של חמאס בעזה.

המפקדה התת-קרקעית כוללת שני מפלסים, שאחד מהם בעומק של עשרות מטרים. היא כללה הסתעפויות רבות ושימשה לניהול לחימה ומעבר מחבלים. הלוחמים איתרו וחילצו ברשת התת-קרקעית את גופותיהם של חמישה חטופים וחטופות מה-7 באוקטובר: רס"ב זיו דדו ז"ל, סמל רון שרמן ז"ל, רב"ט ניק בייזר ז"ל, עדן זכריה ז"ל ואליה טולדנו ז"ל.

20:05 - צה"ל פועל במתחמי חמאס הרגישים ביותר, ונתקל בהתנגדות

כוחות צה"ל מעמיקים את הפעילות ברצועת עזה. האתגר של הלוחמים הוא להגיע אל ראשי חמאס שנמצאים מתחת לקרקע, או לגרום להם לצאת מהמנהרות. האיומים המרכזיים על הכוחות הם מטענים, ירי נ"ט והיתקלויות.

בתוך כך, במערכת הביטחון דנים כיצד נכון לטפל בציר פילדלפי, מתוך הנחה שהעזתים שפונו דרומה - לא יכולים לחזור כרגע לצפון הרצועה.

19:52 - בכיר בג'יהאד האיסלאמי: "אין משא ומתן לעסקת חטופים"

סגן מזכ"ל הג'האד האסלאמי, מוחמד אל-הינדי, אמר לערוץ קטארי: "אין משא ומתן לחילופי שבויים - לפני הפסקת המלחמה בעזה. לא ניתן להפריד את השיח על עתיד עזה מעתיד הגדה. ביקורנו בקהיר נועד לסקור עמדות ולדון בחזון שתציג מצרים".

19:45 - דיווח בעיתון הלבנוני - זו ההצעה המצרית לעסקה לשחרור החטופים

בעיתון אל-אח'באר שמזוהה עם חיזבאללה דווח על הצעה מצרית לעסקת חטופים - שמורכבת משלושה שלבים. לפי ההצעה, בשלב הראשון ישוחררו החטופים האזרחים בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים. השלב השני כולל את שחרור כל החיילות הישראליות מהשבי, בתמורה לשחרור אסירים, וכן מסירת כל הגופות שהוחזקו בידי הצדדים מאז השבת השחורה.

לפי הדיווח, השלב השלישי והאחרון יימשך חודש, במהלכו יתקיים מו"מ שבמסגרתו חמאס ישחרר את כל החייילים הישראלים - בתמורה לשחרור כל האסירים הפלסטינים מבתי הכלא. בשלב הזה תהיה נסיגה ישראלית מהרצועה.

לפי ההצעה, במהלך אותן פעימות ישראל תפסיק את כל הפעילות האווירית ברצועה. אחרי ביצוע העסקה תוקם ממשלת טכנוקרטים שתנהל את הרצועה והגדה.

19:31 - נתניהו: "ישראל יודעת 'בערך' את סביבת הימצאו של סינוואר"

השרים שאלו עד כמה קרוב צה"ל למנהיג חמאס בעזה, וראש הממשלה הבהיר בישיבת הממשלה: "י ישראל יודעת 'בערך' את סביבת הימצאו". זאת, על רקע ההערכה של צה"ל שסינוואר נמצא במנהרות ח'אן יונס. לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן.

19:14 - פרסום ראשון: חברת הספנות הגדולה בעולם תשוב לשוט בים האדום

חברת "מארסק" הודיעה כי תשוב לשוט בים האדום בעקבות הקמת הקואליציה הימית. על פי בכירים בחברה, הספינות שכרגע עושות עיקוף דרך אפריקה יסיימו את מסלולן, הספינות שמתוכננות לצאת מהמזרח יחזרו לשוט בים האדום - בזכות ההגנה של הקואליציה הימית שהוקמה.

19:08 - בני גנץ נגד ברקת: "מצופה משרי הממשלה לנהוג באחריות"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס בחשבון הטוויטר שלו ללחימה בצפון ובדרום, והגיב על דברי שר הכלכלה ברקת שהאשים כי "ניהול המלחמה מופקר". "חיילי צה"ל פועלים באומץ ובנחישות - מהיבשה, מהאוויר ומהים, על מנת להגן על אזרחי ישראל וריבונותה", כתב גנץ. "‏הם מקבלים את כל האמצעים הנדרשים, ולפעילות המבצעית בשטח יש חיפוי אווירי נרחב ומדויק, בעוצמות חסרות תקדים".

גנץ הבהיר: "‏במיוחד בעת הזו, מצופה משרי הממשלה ומכלל מנהיגי הציבור לנהוג באחריות בהתבטאויותיהם, ולא לצאת בהצהרות בלתי מבוססות, שפוגעות בחוסן של החברה הישראלית כולה, ובמשפחות הלוחמים בפרט".

18:52 - עשרות טונות של מזון נכנסו לרצועת עזה

אונר"א עדכנה: 4 משאיות המכילות 33 טון של אוכל נכנסו לרצועה. בתיעודים מעזה נראים המונים פושטים על משאיות סיוע, ושוטרי חמאס מכים אותם. מוקדם יותר היום אנשי חמאס ירו למוות בצעיר שהתקרב לסיוע ההומניטרי, בניסיון להרחיק אותו מהאזור.

18:30 - מחבלים ומאות כלי נשק בבתי ספר בעזה

בפשיטה ממוקדת של כוחות צוות הקרב החטיבתי של 401 ולוחמי שייטת 13 על בתי ספר בשכונת שיח' רדואן נמצאו מאות כלי נשק ואמצעי לחימה וחוסלו מחבלים שהסתתרו במבנים. בבתי הספר, הסמוכים למסגדים ולמבני מגורים, אותרו רימונים, טילי RPG, מטענים וגם אמצעי מדיה שונים.

18:16 - לאחר יותר משבע שעות: צבע אדום בנתיב העשרה ביד מרדכי שבעוטף עזה

18:07 - ראש הממשלה נתניהו: "למלחמה הזו יש מחיר כבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסר מצולם לאזרחי ישראל: "אנחנו מעמיקים את המלחמה ברצועת עזה. אנחנו נמשיך להילחם עד לניצחון המוחלט על החמאס. זאת הדרך היחידה להשיב את חטופינו, לחסל את החמאס ולהבטיח שעזה לא תהיה יותר איום על ישראל". לדבריו, "המלחמה תיקח עוד זמן, אבל אנחנו מאוחדים - הלוחמים, העם והממשלה".

נתניהו הוסיף: "למלחמה יש מחיר כבד מאוד בחיי לוחמינו הגיבורים, ואנחנו עושים הכול כדי לשמור על חיי לוחמינו. אבל דבר אחד לא נעשה - לא נעצור עד שנשיג את הניצחון".

17:57 - הותר לפרסום: רס"ן במילואים אריה ריין נפל בקרב ברצועת עזה

דובר צה"ל התיר לפרסם כי רס"ן (במיל') אריה ריין, בן 39 ממשמרות, קצין שריון בגדוד 79, חטיבת המחץ (14), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

17:55 - הרצוג נפגש עם משפחת ליבמן, שבנם אליקים חטוף ברצועת עזה

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום עם בני משפחת ליבמן, שבנם אליקים נחטף מהמסיבה ברעים. משפחתו של אליקים סיפרה אודותיו לנשיא המדינה ולרעייתו. "למרות שהוא היה יכול לברוח כמה פעמים ולמרות שהוא לא היה חמוש - הוא טיפל בפצועים עד הצוהריים", סיפר אביו אליהו. בסיום הפגישה, הנשיא ביקש לחזק את המשפחה, ובירך את בנם הצעיר לרגל בר המצווה, ובתקווה לימים טובים יותר.

17:36 - תקרית נוספת בים האדום - האמריקנים תקפו מטוס סיור תימני

דובר החות'ים טוען: ספינת קרב של ארה"ב פתחה באש לעבר מטוס סיור תימני, אחד הטילים שירו התפוצץ סמוך לספינה בדרום הים האדום.

17:29 - נשיא המדינה הרצוג ינאם לאומה היום בשעה 21:00

17:12 - ראש נפץ רקטי אותר באשקלון

חבלני משטרה הוזעקו לפני זמן קצר לזירה באשקלון בה אותר ראש נפץ. עם הגעת החבלנים למקום התברר כי מדובר בראש נפץ של רקטה והם פעלו לנטרלו. המשטרה הדגישה: חל איסור מוחלט לגעת, ללחוץ, להתקרב או להרים פריט רקטי או עצם בלתי מזוהה, מדובר בסכנה ממשית לחיי אדם.

16:56 - שיגורים נוספים לצפון

אזעקות הופעלו באביבים, יראון וברעם.

16:40 - בתגובה על השיגורים - צה"ל תקף בלבנון

מטוס קרב של חיל האוויר תקף תשתית צבאית של חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, צה"ל ביצע ירי להסרת איום במספר מרחבים בלבנון. מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים לעבר שטח ישראל, כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי וירי טנקים.

16:33 - שוטרי חמאס ירו למוות בנער עזתי ברצועה, עימותים אלימים פרצו ברפיח

אנשי חמאס ירו למוות בצעיר שהתקרב לסיוע ההומניטרי, בניסיון להרחיק אותו מהאזור. האירוע הוביל לעימותים בין השוטרים לבני משפחתו ותושבים נוספים, תחנת המשטרה במקום הוצתה. קרוביו דרשו: "לנקום על מותו".

16:15 - בישראל מאשרים: הונחה הצעה למתווה חדש לשחרור חטופים

גורם מדיני אישר שהמצרים הניחו הצעה למתווה נוסף לשחרור חטופים. בתוך כך, משלחת מהג'יהאד האסלאמי הגיעה לקהיר לשיחות עם גורמים ממנגנוני הביטחון המצרי.

15:57 - כשלוש נפילות זוהו במרחב מושב מרגליות, אין נפגעים בגוף. צה"ל מגיב בירי טנקים

15:48 - ראש אגף אסטרטגיה בצה"ל: ישראל הרגה 7,824 מחבלים בקרבות ברצועה

האלוף אליעזר טולדנו, ראש אגף אסטרטגיה והמעגל השלישי, אמר בסקירה בישיבת הממשלה: "זאת מלחמה שתימשך עוד חודשים ארוכים. נצטרך לנהל כלכלת חימושים, אבל היעד הוא לגמור את החמאס בסופה. אנחנו לא חוסכים תחמושת בפעולות התמרון ועושים את כל מה שצריך כדי להגן על חיילינו". האלוף הוסיף כי מתחילת התמרון הקרקעי הרגו כוחות צה"ל 7,824 מחבלים.

15:53- גובש מתווה מעודכן לפתיחת שנת הלימודים במוסדות האקדמיים

ועד ראשי האוניברסיטאות ואיתו ועד ראשי המכללות המתוקצבות גיבש מתווה מעודכן ומותאם לפתיחת שנת הלימודים האקדמית בצל המלחמה ושירות המילואים הנרחב.
עיקר המתווה הינו פתיחת שנת הלימודים בשתי פעימות: במסגרת הפעימה הראשונה תיפתח שנת הלימודים ב-31.12.2023. מספר שבועות לאחר מכן, תיפתח שנת הלימודים בפעימה שנייה, במסגרתה ייערך במוסדות "שבוע חזרה לכשירות אקדמית", עבור משרתי המילואים והקבע.

15:39 - אזעקות בלכיש

אזעקות ביד נתן ובעוצם שבמועצה האזורית לכיש.

15:28 - אזעקה במרגליות שבמועצה האזורית מבואות החרמון

15:12 - אזעקה בערב אל-עראמשה שבגליל העליון

14:41 - טיל נ"ט פגע פגיעה ישירה בבית באביבים, אין נפגעים בגוף

14:15 - דיווח: מצרים מובילה הסכם הכולל שלושה שלבים לסיום הלחימה

עיתון אל שארק אלאווסט מדווח כי משלחת חמאס יצאה מקהיר עם יוזמה מצרית בת שלושה שלבים לסיום הלחימה: השלב הראשון - הפסקת אש בת שבועיים או שלושה, במהלכה ישוחררו מידי חמאס 40 חטופים. השלב השני - שיחות פנים פלסטיניות להקמת ממשלה טכנוקרטית. השלב השלישי - סיום המלחמה והסכם חילופי שבויים כולל. 

13:00 - אזעקה באביבים שבגליל העליון

12:34 - אזעקות בגליל העליון

אזעקות הופעלו ביראון ובאביבים שבגליל העליון.

12:31 - דיווח: מצרים פועלת לקידום עסקת חטופים חדשה

מצרים פועלת כדי לקדם עסקה חדשה, כך לפי דיווח באל-ערביה. העסקה שנרקמת כוללת הפוגה של שבועיים, בתמורה לשחרור 40 חטופים שמוחזקים בידי חמאס. באשר לחיילים החטופים, נטען כי ההבנה שעסקה כזו תהיה לאחר נסיגה מוחלטת של צה"ל. לדיווח אין אישור ממקור אחר. 

12:16 - נתניהו מכחיש את הדיווח בארה"ב: "זה לא נכון, הפעלת כוחותינו היא החלטה עצמאית של צה"ל"

בפתח ישיבת הממשלה בקריה בתל אביב, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המלחמה תימשך "בכל הכוח, עד הסוף, עד לניצחון, עד שנשלים את כל יעדינו: השמדת החמאס, החזרת חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על מדינת ישראל". 

"ראיתי פרסומים שגויים שטוענים כאילו ארה"ב מנעה ומונעת מאיתנו פעולות מבצעיות באזור - זה לא נכון", אמר נתניהו בהתייחס לדיווח בוול סטריט ג'ורנל לפיו נשיא ארה"ב ביידן שכנע את רה"מ שלא לצאת למתקפת מנע נגד חיזבאללה. "ישראל היא מדינה ריבונית. ההחלטות שלנו במלחמה מבוססות על שיקולים מבצעיים שלנו, ולא ארחיב בזה. הן לא מוכתבות על ידי לחצים חיצוניים. ההחלטה על אופן הפעלת כוחותינו היא החלטה עצמאית של צה"ל ולא של אף אחד אחר".

11:55 - הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל שנפל בקרב בדרום רצועת עזה

סמ"ר רואי אליאס, בן 21 מצופר, לוחם בגדוד ההנדסה 603, עוצבת "סער מגולן" (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

11:30 - לוחמי גבעתי השמידו את המבנים הממולכדים שבהם נהרגו חבריהם אתמול

בהתקפה של לוחמי סיירת גבעתי השבוע, נתקל הכוח בחמישה מחבלים שיצאו מפיר מנהרה וירו לעברם - הלוחמים הסתערו על המחבלים וחיסלו אותם מטווח קרוב, כך לפי דובר צה"ל. מיד לאחר מכן, הכוחות זיהו ארבעה מחבלים נוספים שיצאו מתוך מבנה סמוך, הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שהשמיד את המבנה וחיסל את המחבלים.

בהתקפה נוספת, במהלך פשיטה של הכוחות על מבנים במרחב ח'אן יונס הופעל לעברם מטען , כתוצאה מכך נהרגו הלוחמים סמ"ר ניר רפאל קנניאן וסמ"ר בירהנו קאסיה ז"ל ונפצעו חמישה לוחמים נוספים. מדובר צה"ל נמסר כי יממה לאחר מכן, לוחמי סיירת גבעתי בשיתוף פעולה עם גדוד ההנדסה פוצצו את המבנים בהם הוטמנו המטענים ונפלו הלוחמים.

10:47 - צבע אדום בבארי, בעלומים ובנחל עוז

10:43 - הממשלה תדון בנושא מועד קיום הבחירות המוניציפליות

אמש העביר הרמטכ"ל הרצי הלוי נייר עמדה הנוגע להיערכותן של הבחירות לרשויות המקומיות ב-30 בינואר - לאחר שנדחו בשלושה חודשים בצל המלחמה. כעת, מבקש שר הפנים משה ארבל מרה"מ נתניהו לקיים דיון על הנושא בפתח ישיבת הממשלה.

10:20 - אזעקות הופעלו בשלומי שבגליל המערבי בעקבות פעילות צה"ל באזור

08:57 - צה"ל: ביממה באחרונה תקפנו כ-200 מטרות בשטח הרצועה, מאות רימונים ואמצעי לחימה אותרו בסמוך לבית ספר - בבניין שבו שהו אזרחים

חיל האוויר, כוחות האוגדות המתמרנות ולוחמי זרוע הים תקפו במהלך היממה האחרונה כ-200 מטרות בשטח רצועת עזה - כך לפי דובר צה"ל. בפעילות בצפון רצועת עזה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי יפתח (11), זיהו מספר מחבלים יוצאים ממבנה צבאי של חמאס שבו מוקמו אמצעי תצפית. הכוחות הכווינו כלי טיס ומסוק קרב של חיל האוויר שתקף את המבנה ואת המחבלים - שחוסלו.

צוות הקרב החטיבתי 261 - בה"ד 1, איתר בבניין שבו שהו אזרחים בצפון רצועת עזה, מתחם אמצעי לחימה של חמאס - שממוקם סמוך לבתי ספר, מסגד ומרפאה ונמצאו בו חגורות נפץ המותאמות לילדים, עשרות פצמ"רים, מאות רימונים ומסמכי מודיעין של הארגון, כך לפי צה"ל.

במהלך פעילות של צוות קרב חטיבתי 460 במרחב ג'באליא, הכווינו הכוחות כלי טיס של חיל האוויר ובשילוב ירי ארטילרי שביצעו לוחמי החטיבה, חוסלו שבעה מחבלים והושמדו ארבעה אמצעי תצפית של חמאס שפורסו במרחב. בנוסף, כחלק מפשיטה על מפקדה צבאית שביצעו כוחות מצוות קרב חטיבתי 900 בעיר ח'אן יונס, איתרו הלוחמים אמצעי לחימה רבים, בהם עשרות רימונים וחומרי נפץ.

07:28 - לאחר שצה"ל תקף בדרום לבנון: שיגורים לקרן נפתלי, מיירט שוגר לעבר מטרה חשודה שחדרה מלבנון לגליל העליון

הבוקר זוהו עשרה שיגורים מלבנון לקרן נפתלי שנפלו בשטחים פתוחים. בצה"ל השיבו בארטילריה. במהלך הלילה: שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה שחדרה מלבנון - הופעלו התרעות בשורת יישובים בגליל העליון.

06:00 - דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שמונה חללי צה"ל בקרבות ברצועת עזה

סמ"ר דוד בוגדנובסקי, בן 19 מחיפה, לוחם בגדוד ההנדסה 603 שבעוצבת "סער מגולן" (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

סמ"ר אוראל בשן, בן 20 מחיפה, לוחם בגדוד ההנדסה 603 שבעוצבת "סער מגולן" (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

סמ"ר גל הרשקו , בן 20, מיפתח, מפקד כיתה בגדוד ההנדסה 603 שבעוצבת 'סער מגולן' (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

סמ"ר איתמר שמן, בן 21 מלפיד, פראמדיק בעוצבת "געש" (36) , לחם עם גדוד 77 שבעוצבת "סער מגולן" (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

רס"ר במיל' נדב יששכר פרחי, בן 30 מהרצליה, חובש קרבי בגדוד 7810 שבחטיבת 'יפתח' (11), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה.

רס"ר במיל' אליהו מאיר אוחנה, בן 28 מחיפה, לוחם בגדוד 7810 שבחטיבת 'יפתח' (11), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה.

רס"ל במיל' אליסף שושן , בן 23 מירושלים, לוחם בגדוד 6646 שבעוצבת 'שועלי מרום' (646), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה.

רס"ל במיל' אוהד אשור, בן 23 מכפר יונה, לוחם בגדוד 6646 שבעוצבת 'שועלי מרום' (646), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה.

04:35 - סנטקום: הפלנו ארבעה כטב"מים של החות'ים

פיקוד המרכז של ארה"ב הודיע שהחות'ים שיגרו במצר באב אל-מנדב שני טילים בליסטיים שלא פגעו בספינות, ועוד שני כטב"מים שכוונו לעבר ספינות מסחריות מנורווגיה וגבון. ספינת המלחמה USS Laboon הפילה עוד ארבעה כטב"מים נוספים. בפעם הראשונה מאז תחילת המתקפות, סנטקום מאשר שספינת מלחמה אמריקנית הייתה המטרה של הכטב"מים של החות'ים.

03:44 - דיווחים ערביים: צה"ל פועל בשעה זו באיו"ש

הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ליים פועלים בכמה מוקדים ברחבי יהודה ושומרון, בהם חברון, טולכרם, שכם ובית לחם.

02:46 - אזעקות הופעלו בדוב"ב לצד התרעה על חדירת כלי טיס עוין ביישובי הגליל העליון

01:15 - דיווחים זרים: ארה"ב מאשרת כי הכטב"ם שתקף ספינה בהודו - שוגר מאיראן

לפי הדיווחים, הפנטגון התייחס לתקרית שאירעה אמש באוקיינוס ההודי, שבה מכלית כימיקלים נפגעה מכטב"ם. "ספינת המנוע 'Chem Pluto', אשר נמצאת בבעלות יפנית ונושאת את דגל ליבריה, נפגעה במרחק של 200 מייל ימי מחופי הודו ע"י רחפן תקיפה שנורה מאיראן", אמר דובר הפנטגון.

בעוד שאיראן פגעה במכליות בעבר, זו הפעם הראשונה שארה"ב טוענת כי טהראן מכוונת לפגוע ישירות בספינות מאז שהמתיחות האזורית התלקחה ב-7 באוקטובר. עוד נמסר מהפנטגון כי לא היו נפגעים והשריפה על סיפון המכלית כובתה.

00:20 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחחו בטלפון

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. זו הייתה השיחה ה-17 בין שני המנהיגים מאז פרוץ המלחמה. בהודעה שפרסם הבית הלבן לגבי השיחה, נאמר כי השניים דנו ביעדי המערכה הצבאית של ישראל בעזה.

ביידן הדגיש בפני נתניהו את הצורך הקריטי בהגנה על האוכלוסייה האזרחית ואת החשיבות של מתן אפשרות לאזרחים להתרחק בבטחה מאזורי הלחימה. עוד דנו המנהיגים בחשיבות הבטחת שחרורם של כל החטופים הנותרים, וסיכמו להישאר בהתייעצות קבועה - הן ישירות והן באמצעות צוותי הביטחון הלאומי שלהם.

23:41 - תיעוד: משרדי ערוץ אל-אקצא של חמאס בעזה - שהותקפו מוקדם יותר היום

-איראן מכחישה: לא אחראיים על מתקפות החות'ים בים האדום

איראן דחתה את האשמות ארה"ב לפיהן היא מעורבת בתכנון המתקפות של החות'ים על ספינות בים האדום. סגן שר החוץ האיראני, עלי בגרי קאני, אמר שלחות'ים "יש את הכלים שלהם והם פועלים לפי ההחלטות והיכולות שלהם".

23:10 - צה"ל הגביר בסוף השבוע את הלחימה ברצועת עזה

כל האוגדות של צה"ל ברצועה נמצאות עכשיו בהתקפה, כשהכוחות מתמקדים בד'יר אל-בלח, דרג' תופאח ובח'אן יונס. במערכת הביטחון מעריכים כי הגברת הלחץ עשויה להוביל לשינוי בלחימה. צה"ל פועל מעל ומתחת לקרקע כדי להפעיל לחץ ישיר על הנהגת חמאס וסינוואר - שהוא נחשב למטרה המשמעותית ביותר בשלב זה.

במקביל, הצבא מבצע עבודות הנדסיות נרחבות באזור החיץ בגבול בין רצועת עזה לישראל. מדובר על שטח של קילומטר לאורך הגבול, שם הצבא ישהה וממנו הוא יפעל. המהלך הזה נועד כדי להעניק את הביטחון לתושבי העוטף.

22:43 - תקרית נוספת בים האדום: כטב"ם התפוצץ סמוך לספינה

המרכז הבריטי לסחר ימי דיווח על כטב"ם שטס בגובה נמוך והתפוצץ כ-1.5 מיילים ימיים מספינה במצר באב אל-מנדב, כ-50 מיילים ימיים ממערב לנמל חודידה שבשליטת החות'ים.

22:04 - לוחם צה"ל נפצע בינוני כתוצאה משיגורים מלבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מפקדה צבאית של חיזבאללה בלבנון, בתגובה על הירי לעבר ישראל במהלך היום. כתוצאה מהשיגורים שבוצעו למרחב מנרה, לוחם צה"ל במילואים נפצע מרסיסים בינוני. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי ומשפחתו עודכנה. צה"ל תקף את מקורות הירי.

22:00 - בעקבות התחדשות הירי לעבר אשקלון: מתווה החזרה ללימודים בעיר יצומצם

אחרי הירי לעיר - חמ"ל עיריית אשקלון החליט על צמצום מספר השכבות שילמדו בצורה פרונטלית בבתי הספר היסודיים. "החלטנו להחמיר את הנחיות פיקוד העורף על מנת להפחית את הסיכון של ילדינו ולהגביר את ביטחונם", מסר ראש העירייה תומר גלאם, "אנחנו ערים כל העת למצב הביטחוני ולחששות של ההורים ובהתאם נקיים הערכות מצב מחודשות בנושא".

הכתבה פורסמה לראשונה ב־N12