לאחר מעל חצי שנה של יציבות: מחירי הדלק יעלו הלילה ב־28 אגורות

משרד האנרגיה הודיע כי מחיר הדלק יעלה בחצות ויעמוד בינואר 2024 על 7.22 שקלים לליטר בנזין, לאחר ששר האוצר החליט לא להאריך את הצו המורה על הפחתת מס הבלו

תחנת דלק / צילום: סיון פרג'
תחנת דלק / צילום: סיון פרג'

מחיר הדלק יעלה בחצות הלילה (בין ראשון לשני) ויעמוד בחודש ינואר 2024 על 7.22 שקלים לליטר בנזין - כך הודיע משרד האנרגיה. מדובר בעליית מחיר של 28 אגורות לעומת המחיר בדצמבר 2023.

הדלק מתייקר לאחר תקופה ארוכה שבה נותר יציב, באמצעות הפחתות מס שקבעה הממשלה. אלא שהפעם, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לא האריך את הצו המורה על הפחתת מס הבלו על הדלק.

למרות הגירעון הצפוי ב־2024: הממשלה האריכה את ביטול המס על כלים חד־פעמיים
"בדלת האחורית": סמוטריץ' מעביר 650 מיליון שקל לחינוך החרדי וההתיישבותי
בשל המלחמה: שר האוצר העניק ארכה לפטור מהעלאת המס על כלי רכב חשמליים

תקציב המדינה לשנת 2024 טרם אושר, ועל כן אין כרגע למשרד האוצר מקור תקציבי להעמיד, כנדרש בחוק, אל מול אובדן הכנסות המדינה הנגרם מהפחתת המס על הדלק. 

באגף התקציבים באוצר לא מעוניינים לתקצב את ההנחות בדלק גם במסגרת תקציב 2024, שמצריך קיצוצים רבים כדי לעמוד בעלויות המלחמה. העלות החודשית לקופת המדינה מסבסוד התייקרויות הדלק נעה עד כה בסדרי גודל של כ-100-200 מיליון שקל, בהתאם לתנודות במחיר הנפט בעולם ולשער השקל מול הדולר.

בתקציב המדינה לשנת 2023 הקצה האוצר סכום של 1.1 מיליארד שקל להפחתות הבלו. הפחתות המס נשמרו עד כה ברציפות מאז אפריל 2022, אז נקבעו לראשונה על־ידי שר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן, בעקבות פרוץ המלחמה באוקראינה.