אחרי שטראוס: הג'וב החדש של גיורא בר דעה

דירקטוריון רב בריח הודיע על מינויו של גיורא בר דעה, לשעבר מנכ"ל ונשיא קבוצת שטראוס, ליו"ר החברה • יו"ר הדירקטוריון ובעל השליטה שמואל דונרשטיין ימונה למנכ"ל ולדירקטור, לאחר עזיבתו של המנכ"ל בחמש השנים האחרונות עידן זו-ארץ

גיורא בר דעה, מנכ''ל שטראוס לשעבר / צילום: איל יצהר
גיורא בר דעה, מנכ''ל שטראוס לשעבר / צילום: איל יצהר

שורת מינויים ושינויים בהנהלת קבוצת רב בריח : דירקטוריון הקבוצה הודיע היום (ג') על מינויו של גיורא בר דעה, לשעבר מנכ"ל ונשיא קבוצת שטראוס , ליו"ר רב בריח. שמואל דונרשטיין, יו"ר הדירקטוריון ובעל השליטה בחברה, ימונה למנכ"ל ולדירקטור, לאחר עזיבתו של המנכ"ל בחמש השנים האחרונות עידן זו-ארץ, שיסיים את תפקידו באפריל. יגאל מורן, מנכ"ל החברה-הבת נוריאלי, מונה למשנה למנכ"ל וסמנכ"ל התפעול (coo) של הקבוצה.

ענפי התיירות והמסעדות נפגעו בצורה הקשה ביותר מאז פרוץ המלחמה 
המהלך שעשוי לאפשר לעסקים קטנים להקים מועדוני לקוחות גדולים 

בר דעה, שמכהן גם כיו"ר חבר הנאמנים של מכללת ספיר, סיים את תפקידו בשטראוס בתחילת השנה, כשנה לאחר הריקול הגדול בתולדות המדינה של חטיפי השוקולד של עלית, בעקבות גילוי סימני סלמונלה במפעל השוקולד שטראוס-עלית בנוף הגליל.

הודעת רב בריח מגיעה לאחר שלוש שנים של רכישות והשקעה במפעלים נוספים, במסגרתם הושלמה בנייתו של שלב א' של "קריית רב בריח" באשקלון, שבה מיוצרים מוצרי דלתות ושערי פלדה. כמו כן נבנו מרכז תפעול באזור התעשייה באריאל ומפעל חדש לתחום מוצרי הנעילה של מוצרים "חכמים" בעיר אשקלון; זאת לצד רכישה של ארבע פעילויות בתחום מוצרי הבנייה, מוצרי זכוכית, ייצור מוצרים בתחום איכות הסביבה וחברה בתחום האחסנה הזעירה (לוקרים), הקמת מערך התקנות ושירות אחוד לכלל פעילויות רב בריח.

מחזור המכירות עלה ב־2022

שווי החברה של רב בריח עומד על כ-275 מיליון שקל, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה ההכנסות שלה עמדו על כ-570 מיליון שקל - עלייה של 8.2% בהשוואה לשלושת הרבעונים הראשונים של 2022. לפי החברה, מחזור המכירות שלה עלה מכ-350 מיליון שקל בשנת 2019 ל-708 מיליון שקל ב-2022. באותה שנה היא הודיעה כי בחמש השנים הבאות בכוונתה להגיע למחזור מכירות שנתי של למעלה מ-1.5 מיליארד שקל.

יגאל מורן, המכהן החל משנת 2020 כמנכ"ל הפעילות באריאל, מונה כאמור למשנה למנכ"ל רב בריח וסמנכ"ל התפעול של כלל פעילויות הקבוצה. הוא כיהן כמנכ"ל קבוצת חמת עד שנת 2016, ובין השנים 2016-2018 כיהן כמנכ"ל רב בריח ולאחר מכן כמנכ"ל קבוצת חברות הפלדה של אסכור.

זו-ארץ, מהנדס תעשייה וניהול בעל תואר שני במינהל עסקים, כיהן במספר תפקידי ניהול בכירים באינטל לאורך כ-20 שנה. לאחר מכן כיהן כסמנכ"ל התפעול העולמי של חברת סודה סטרים, והחל את כהונתו כמנכ"ל רב בריח בשנת 2019.