יצחק תשובה ובנו רוכשים 10% ממניות חברת נדל"ן ב-20 מיליון שקל

חברת הנדל"ן וויי בוקס מדווחת כי יצחק תשובה ובנו רכשו כ-10% מהחברה • לתשובה ניתנו גם אופציות לרכישת עוד כ-4.3% ממניות החברה בתמורה ל-10 מיליון שקל נוספים

יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי
יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן וויי בוקס , העוסקת בביצוע פרוייקטי נדל"ן למגורים, דיווחה היום (ד') על שיתוף פעולה משמעותי שחתמה החברה עם יצחק תשובה. תשובה רוכש כ-10% ממניות חברת וויי בוקס בתמורה ל-20 מיליון שקל ויהפוך לבעל עניין בחברה. לתשובה ניתנו גם אופציות לרכישת עוד כ-4.3% ממניות החברה בתמורה לכ-10 מיליון שקל נוספים.

פרשת יונט קרדיט: תביעת ענק נגד פירמת רואי החשבון EY ישראל 
סוף עונת התפוזים: מאחורי מחיקת הענק של מהדרין 

העסקה נחתמה בדרך של הקצאת מניות פרטית לחברות אפריל אם.איי סוכנות לנדל"ן שבבעלות תשובה, וחברת אלעד אירופה שבבעלות בנו אלעד שרון תשובה. וויי בוקס חתמה עם שתי החברות על הסכם הקצאה שבמסגרתו התחייבה להציע להן (בחלקים שווים) 30.5 מיליון מניות רגילות בנות 0.1 שקלים ערך נקוב, בתמורה ל-20 מיליון שקל, ו-15 מיליון אופציות לרכישת מניות רגילות בנות 0.1 שקלים ערך נקוב בתמורה לכ-10 מיליון שקל.

המניות שהוקצו לתשובה ולבנו יהוו 10.20% מהונה המונפק והנפרע של וויי בוקס ומזכויות ההצבעה בה (ובדילול מלא כ-8.95%). האופציות ככל שימומשו יהוו כ-4.28% בדילול מלא.

וייבוקס עלתה לכותרות בשנה האחרונה לאחר שרכשה את מבית רומנו את רוב הבעלות על המבנה מהבעלים הקודמים, במסגרת עיסקה שזכתה לביקורת רבה. זאת, משום שידוע היה כבר אז שהמבנה מיועד לשימור, וההערכות בשוק היו שעיריית תל אביב לא תתיר בקלות להסב את ייעודו הנוכחי לפרויקט למגורים, למשל. באותה תקופה נשמעו טענות, כי החברה מתקשה לגייס את ההון הנדרש למימון הרכישה. 

לבסוף יצאו הצדדים למו"מ שנמשך לאורך מספר חודשים שבסופו עיריית תל אביב הסכימה בעקרון לעסקה, לפיה בית רומנו יועבר לרשותה כמבנה לייעוד ציבורי, ובתמורה היא תעניק לחברה תוספת זכויות בנייה במגדלים שהיא מקימה "ניבה גת-רימון" ו"בגין 64".