בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה צללה ב-12%, IBM זינקה בכ-9%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% • מניית אינטל צללה אחרי שפרסמה תחזית מאכזבת להמשך השנה • בורסות אירופה ננעלו בעליות קלות • התמ"ג בארה"ב עמד על 3.3% ברבעון האחרון של 2023 • ה-ECB הותיר את הריבית בגוש האירו ללא שינוי • הכנסות מובילאיי צמחו ב-13% ברבעון הרביעי

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

נעילה חיובית בוול סטריט. הנאסד"ק עלה ב-0.2%, ה-S&P 500 עלה ב-0.5% והמשיך לשבור שיאים. הדאו ג'ונס טיפס ב-0.6%.

מניות הטק אנבידיה , אמזון , מיקרוסופט  מטא   וגוגל  ננעלו במגמה חיובית.

מנגד, טסלה  ננעלה בירידות שערים חדות ואפל  רשמה ירידות שערים קלות.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו קלות. התשואה על אג"ח לשנתיים עמדה על 4.31%. 

21:15

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הנאסד"ק יורד ב-0.2% וה-S&P 500 והנאסד"ק עולים ב-0.1%, כל אחד.

במסגרת עונת הדוחות, אמריקן איירליינס גרופ  הציגה דוח רבעוני חזק בו עקפה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות. חברת התעופה הציגה רווח מתואם של 29 סנט למניה והכנסות של 13.06 מיליארד דולר. ציפיות האנליטטים עמדו על 10 סנט למניה והכנסות של 13.02 מיליארד דולר. 

גם חברת המכשור הרפואי רסמד  מטפסת בחדות לאחר שהציגה רווח מתואם של 1.88 דולר למניה ברבעון השני הפיסקאלי של השנה, בהשוואה ל-1.77 דולר למניה שצפו אנליסטים בתחזיות המוקדמות. הכנסות החברה עמדו על 1.16 מיליארד דולר, מעל מעל הצפי המוקדם שעמד על 1.15 מיליארד דולר.

אינטל  צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר. על פי התחזיות, חברת השבבים צפויה להציג הכנסות של 15.14 מיליארד דולר ורווח של 44 סנט למניה. 

מנגד, פייפל  נסחרת בירידות חדות, למרות שבישרה לפני זמן קצר כי היא משיקה מוצרים חדשים מונעי בינה מלאכותית ומוסיפה תכונות תשלום בהקלקה אחת. מדובר בהכרזה הגדולה הראשונה של המנכ"ל החדש של החברה, אלכס כריס, שהצטרף לפייפל בספטמבר.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות. התשואה ל-10 שנים עומדת כעת על 4.17%.

19:31

מגמה חיובית בוול סטריט. הנאסד"ק וה-S&P 500 עולים בכ-0.3%, כל אחד. הדאו ג'ונס מוסיף לערכו כ-0.1%.

מניית IBM  מזנקת בכ-10% לאחר שעקפה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות בדוחותיה הכספיים.

גם מניית נוקיה  נסחרת בעליות לאחר שהחברה הודיעה על רכישה חוזרת של מניות בסך 600 מיליון יורו לשנתיים, החל מהרבעון הנוכחי.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט קופצים בכ-1.4% על רקע ההפתעה בנתוני התמ"ג בארה"ב ולצד ההידוק בהיצע הנובע מסופות החורף שפגעו בייצור הנפט. 

18:36

בורסות אירופה ננעלו בעליות קלות. הפוטסי הבריטי ננעל סביב רמות הבסיס והקאק הצרפתי והדאקס הוסיפו כ-0.1% לערכם.

בוול סטריט, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה חיובית.

מוקדם יותר פורסם נתון הצמיחה לרבעון האחרון של 2023 שהפתיע לחיוב את התוצאות המוקדמות ועמד על 3.3%. אומנם מדובר בירידה בקצב הצמיחה בארה"ב בהשוואה לרבעון הקודם, אז התמ"ג עמד על 4.9%, אך לאור הריבית הגבוהה בארה"ב והחשש בפגיעה בצמיחה במשק האמריקאי, המשקיעים ציפו לפגיעה משמעותית יותר בתוצר בארה"ב.

הזמנות הסמארטפונים של אפל  בסין התכווצו ב-2.1% ברבעון האחרון של 2023 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לאור התחרות הגוברת מצד יריבות מקומיות בראשות Huawei על פי נתונים של חברת המחקר IDC. כך פורסם לפני זמן קצר ברויטרס. החדה בביקושים מצביעה על האתגרים העומדים בפני אפל בשוק הסיני, שכן מספר חברות סיניות וסוכנויות ממשלתיות מגבילות את השימוש של עובדים במכשירי אפל, אמצעי המשקף את ההגבלות של ממשלת ארה"ב על אפליקציות סיניות מטעמי אבטחה. 

16:57

המגמה החיובית בוול סטריט ממשיכה. הנאסד"ק עולה ב-0.2%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו 0.4%, והדאו ג'ונס עולה בשיעור דומה.

נטפליקס  מטפסת בכ-1.7% וממשיכה במומנטום החיובי לאחר שהציגה דוח רבעוני חזק השבוע. גם אנבידיה , אפל , מטא , ומיקרוסופט  נסחרות בעליות.

מיקרוסופט  הודיעה לפני זמן קצר כי היא מקצצת לא פחות מ-1,900 משרות בחטיבת הגיימינג שלה, כך דיווח אתר החדשות The Verge, תוך שהוא מצטט תזכיר פנימי של ראש חטיבת המשחקים של החברה.

הקיצוצים מייצגים כ-8% מכלל חטיבת המשחקים של מיקרוסופט, כאשר רוב הפיטורים אמורים להתרחש בחברה שנרכשה לאחרונה, Activision Blizzard. מיקרוסופט לא הגיבה מיד לבקשה של רויטרס להגיב.

16:32

פתיחה חיובית בוול סטריט. הנאסד"ק עולה ב-0.4%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו 0.3%, והדאו ג'ונס עולה בשיעור דומה.

טסלה  צוללת בכ-10% לאחר שאמש דיווחה על הכנסות של 25.17 מיליארד דולר לרבעון האחרון של 2023, ובכך פספסה את תחזיות האנליסטים שעמדו על כ-25.6 מיליארד דולר, מה שהיה מהווה עלייה של 6.4% לעומת שנה שעברה. 

לשנה כולה, דיווחה טסלה על רווח של 3.12 דולר למניה, 23% פחות מהשנה הקודמת, 2022 בה הרוויחה 4.07 דולר למניה. הרווח המתואם עמד על 16.6 מליארד דולר לפני מיסים והפחתות וירד ב-13% לעומת השנה הקודמת, 19.2 מיליארד דולר.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות קלות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת על 4.14% והתשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 4.33%.

15:32

התמ"ג בארה"ב הפתיע לטובה. עמד על שיעור 3.3% ברבעון האחרון ל-2023 בניגוד לתחזיות המוקדמות שעמדו על 2%. ברבעון הקודם, קצב הצמיחה בארה"ב עמד על 4.9%.

15:15

בהחלטת הריבית של ה-ECB, הבנק המרכזי החליט להותיר את הריבית בגוש האירו ללא שינוי, על רמה של 4% בהתאם לציפיות.

יוני פנינג, אסטרטג שווקים ראשי בבנק מזרחי טפחות מתייחס לנתונים: "הותרת הריבית ללא שינוי על ידי ה-ECB הייתה צפויה בשוק. גם הערכות שאולי עלו פה ושם בשבועות האחרונים, שהבנק יקדים את הפד, זכו למקלחת צוננת מהתבטאויות של בכירים בבנק, ובכלל זה נשיאת הבנק לגארד. ואכן, אינפלציה שנתית של קרוב לשלושה אחוזים, מה עוד שרובה נובע מהשפעת "אפקט בסיס", היא רחוקה מיעד הבנק. כנ"ל, גם אינפלציית ליבה שעומדת, עדיין,על רמת 3.4%, ואינפלציית מזון של 6.1% לבדה צפויות להתגלגל למחירי השירותים ביבשת בחודשים הבאים.

מנגד, כבר בשלב הנוכח ניכר כי השילוב של ריביות גבוהות, יחד עם אותם מחירי אנרגיה שהרקיעו בשל המלחמה באוקראינה, נותנים את אותותיהם בצרכן האירופאי. לדוג', השבוע נתבשרנו כי מדד אמון הצרכנים האירופאי העמיק עוד בטריטוריה השלילית שלו. המכירות הקמעונאיות ביבשת, כנ"ל, מדשדשות מזה תקופה. גם צד ההיצע האירופאי נמצא עדיין בטריטוריה שלילית. חלק מזה נובע כמובן מהפגיעה האחרונה בשרשראות האספקה העולמיות, בשל תקיפות החות'ים. אבל נראה שחלק הוא גם תוצאה של ביקושים נמוכים יותר.

למרות אי ההפתעה היום, נעריך כי אותן השפעות האינפלציוניות של מחירי האנרגיה ימצו את עצמן בחודשים הקרובים. להחלטה הבאה, בתחילת מרץ, השוק מתמחר הסתברות לא מבוטלת של כ-15% להורדת ריבית. הסיכוי שהפד יוריד את הריבית בארה"ב עד אותה החלטה הוא נמוך מאוד. לא נצפה שה-ECB יהיה זה אשר יוביל פה. וסביר יותר שגם הציפיות האלה יצוננו, אם לא במסיבת העיתונאים היום, אז בהמשך. למרות זאת, באופק מעט מעבר לכך, השוק כבר מתמחר הסתברות של מעל ל-50% שנראה הורדת ריבית בהחלטה באפריל. בשלב הזה סביר שכבר נהיה אחרי הורדה ראשונה גם בארה"ב. ונצפה שסביבת האינפלציה בגוש האירו תהיה זו שתכריע את הכף אם ה- ECB יתחיל להוריד ריבית גם הוא".

15:05

המסחר באירופה מוסיף ומתנהל בירידות. הדאקס יורד כעת ב-0.5%, והקאק ב-0.4% והפוטסי ב-0.2%. 

בוול סטריט החוזים העתידיים נסחרים כעת בשינויים מזעריים. 

IBM  מזנקת בטרום המסחר בוול סטריט ב-7%, אתמול בלילה פירסמה דוחות טובים, החברה עקפה את התחזיות עם רווח של 3.87 דולר למניה על הכנסות של 13.4 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו לרווח של 3.76 דולר למניה על הכנסות של 17.3 מיליארד דולר.

חברת הטכנולוגיה לרכב  מובילאיי  היא החברה הישראלית הראשונה שמפרסמת את הדוחות שלה לשנת 2023. בדוחות שפורסמו היום לא היו הפתעות. החברה דיווחה על הכנסות של 637 מיליון דולר ברבעון, צמיחה של 13% בהשוואה לרבעון המקביל. בשנת 2023 כולה ההכנסות הסתכמו ב-2.079 מיליארד דולר, צמיחה של 11.2% לעומת שנת 2022.

13:37

הבנק המרכזי הטורקי העלה היום שוב את הריבית, הפעם ב-2.5% ל-45%. ההעלאה הזו מהווה המשך למדיניות של הנגידה חפיזה גאיה ארקאן, שבמשך כחצי שנה העלתה את הריבית באופן מתמשך מנקודת התחלה של 8.5% "בלבד". הצעד מתרחש לאחר ארבעה חודשים רצופים שקצב האינפלציה השנתית בטורקיה עמד על יותר מ-60%, כשהציפייה היא שבתקופה הקרובה הוא יחצה בשנית את רף ה-70%.

12:37

המסחר באירופה מוסיף ומתנהל בירידות. הדאקס יורד כעת ב-0.3%, והקאק ב-0.2% והפוטסי ב-0.1%. 

בולטות כעת במסחר, רנו , BP  ולוידס בנקינג גרופ 

באופן מפתיע, "המורל" העסקי בגרמניה ירד בינואר זה החודש השני ברציפות. מדד הסנטימנט העסקי של IFO בגרמניה ירד ל-85.2 בינואר, לעומת זאת אנליסטים ברויטרס ציפו דווקא לעלייה של כ-1.5%. 

10:52

הבורסות באירופה נסחרות כעת במגמה שלילית. המשקיעים מצפים להחלטת הריבית בגוש האירו שתתפרסם אחרי הצהריים. 

הדאקס יורד כעת ב-0.3%, הפוטסי והקאק ב-0.2%. 

10:21

הבורסות באירופה נפתחו הבוקר במגמה שלילית. הדאקס יורד ב-0.3%, הקאק והפוטסי ב-0.1%.

באסיה נסגרו הבורסות בסין בעליות מרשימות. מדד שנגחאי עלה ב-3% וההנג סנג ב-1.7%. הקוספי עלה ב-0.3%. 

08:01

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בעליות שערים, שנחאי עולה ב-3% בעוד מדד הנג סנג מוסיף 1.8%, הניקיי נסגר בעלייה של 0.1% והקוספי נסחר סביב שער הבסיס.

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים עתה בשינויים מזעריים, הדאו ג’ונס יורד ב-0.15%, הנאסד"ק וה-S&P 500 ללא שינוי.

אתמול בוול סטריט ננעל המסחר במגמה מעורבת, מדד הנאסד"ק עלה ב-0.3%, הדאו ג'ונס ירד ב-0.2% וה-S&P 500 עלה ב-0.1%.

נטפליקס עלתה גם אתמול בשיעור דו סיפרתי לאחר הדוחות הרבעוניים הטובים שפירסמה שלשום (יום ג’), ובנק אוף אמריקה שב והמליץ אתמול על המניה. "אנחנו חוזרים על ההמלצה שלנו ואף מעלים את מחיר המטרה ל-650 דולר למניה (מ-585)".

הרווחיות של נטפליקס בשיא, אז למה היא רוצה להעלות מחירים דווקא עכשיו? 

טסלה  פירסמה הלילה (ד’) את התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2023: החברה דיווחה על הכנסות של 25.17 מיליארד דולר, ובכך פספסה את תחזיות האנליסטים שעמדו על כ-25.6 מיליארד דולר, המניה ירדה במסחר המאוחר.

כמה מהמניות הגדולות המשיכו לשבור שיאים: מניות ברקשייר האת'ווי  נסחרו אתמול בשיא כל הזמנים. לחברה שתי מניות שנסחרות, BRK-A ו- BRK-B, השיא הקודם נקבע בספטמבר בשנה שעברה. החברה עצמה נסחרת ב-820 מיליארד דולר ווורן באפט מחזיק ב-15%. מתחילת השנה עלתה המניה ב-4% וב-2023 הוסיפה 18% לשוויה. 

גם מניית אלפאבית (גוגל) שברה את שיאה שנקבע בנובמבר 2021. מניית החברה נקבעה אתמול על 150.3 דולר, מעל מחיר הסגירה לפני יותר משנתיים, 148.84 דולר. שווי השוק של החברה עומד כעת על כ-1.9 טריליון דולר.

מיקרוסופט  עלתה אתמול ב-0.9% ונסחרה כמה שעות בשווי שוק של מעל 3 טריליון דולר אך בסוף המסחר ירדה מעט לשווי של 2.99 טריליון דולר, אפל שווה כעת מעט יותר, 3.01 טריליון דולר.

היום לאחר סגירת המסחר תפרסם אינטל  את דוחותיה הרבעוניים, עוד יפרסמו היום אמריקן איירליינס גרופ וויזה. 

בשוק החוב בארה"ב תשואות האג"ח בירידה: התשואה באיגרת הממשלתית ל־10 שנים ירדה ונסחרה ברמה של 4.1%, התשואה לשנתיים נסחרה בירידה ל־4.3%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט רשמו עלייה ברביעי, כשחבית מסוג ברנט נסחרה ב־80 דולר ומחיר הנפט הגולמי עלה רמה של 75 דולר לחבית. מחיר הזהב התחזק והגיע ל־2,030 דולר לאונקיה.

בשוק המטבעות הדיגיטליים, הביטקוין ממשיך בצניחתו מהימים האחרונים ונוגע ברף ה־40 אלף דולר. המטבע המוביל איבד כבר יותר מ־20% מערכו מאז הונפקו תעודת הסל מבוססות הביטקוין בארה"ב, שאמורות היו לספק רוח גבית לשוק כולו.

מאקרו: הבנק המרכזי של קנדה החליט להותיר את הריבית ללא שינוי, 5%. בהצהרה שעקבה את הודעת הריבית נאמר שהבנק המרכזי הקנדי עדיין מודאג מהסיכונים הכרוכים באינפלציה.

בארה"ב מדד מנהלי הרכש של סקטור היצור הפתיעה בעליה ל-50.3 לעומת 47.9 בחודש הקודם. מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים טיפס אף הוא ל-52.9 (מ-51.4).

ביום שישי צפוי להתפרסם מה שככל הנראה הוא הנתון המשמעותי ביותר לשוק המניות, מדד ה-PCE שמהווה את האינדיקטור החשוב ביותר למצב האינפלציה, וגורם מרכזי בקביעת מדיניות הפדרל ריזרב.

מתי הריבית בארה"ב צפויה לרדת? אלה הנתונים שיקבעו השבוע