אלו שלושת המועמדים לניהול פרויקט התשתיות הגדול ביותר בארץ

ועדת האיתור שהתכנסה אמש לבחירת מנהל רשות המטרו הציעה שלושה מועמדים סופיים לניהול הרשות שתהיה אחראית על ניהול הפרויקט • המנהל שייבחר יהיה אחראי על איוש תפקידים ברשות, הקמת צוותי עבודה וניהול תקציב עתק של 150 מיליארד שקל

המוסך של M1 יוקם בשרון למרות התנגדויות התושבים / אילוסטרציה: Unsplash, joel de vriend
המוסך של M1 יוקם בשרון למרות התנגדויות התושבים / אילוסטרציה: Unsplash, joel de vriend

ועדת האיתור שהתכנסה אמש (ד') לבחירת מנהל רשות המטרו הציעה שלושה מועמדים לתפקיד מנכ"ל רשות המטרו, שתהיה אחראית על ניהול הפרויקט. המועמדים בהם בחרה הוועדה הם אלכס דן, לשעבר משנה למנכ"ל רכבת ישראל ומנכ"ל משרד המודיעין; צחי דוד, לשעבר סגן הממונה על התקציבים בתחום הנדל"ן; ועינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית.

לאחר שרמז על דחיית המטרו: מנכ"ל נת"ע פורש לפני השלמת הקדנציה
ביטול הטבות לחשמליות תמורת מטרונית: כך נבנה תקציב התחבורה
דעה | רגב שוב מוכיחה שהיא לא כשירה להוביל מהפכת תשתיות

הפנייה להגשת מועמדות מטעם ועדת האיתור תיארה את תפקיד מנהל רשות המטרו כמי שיהיה או תהיה אחראי/ת על ניהול וקידום רשות המטרו, איוש תפקידים והקמת צוותי עבודה, ניהול תקציב של 150 מיליארד שקל - עלות הפרויקט, וכן ניהול היחידה שצפויה למנות כ-30 עובדים.

ניסיונו הנדרש של המועמד עומד על שמונה שנים בתפקיד ניהולי וניסיון מקצועי של חמש שנים בתחומי האסדרה שנדרשים למטרו, או ניסיון מקצועי של שמונה שנים בתחום התשתיות או האסדרה, וכן חמש שנים בתפקיד ניהולי בכיר.

המנהל שייבחר יפקח על פרויקט התשתית הגדול ביותר שבוצע אי-פעם בישראל מבחינת המורכבות, קנה המידה והתקציב שלו, לחפירת שלושה קווי מטרו באורך 150 קילומטרים מתחת ל-24 רשויות מקומיות.

ועדת האיתור לבחירת ראש רשות המטרו התחילה לפעול בחודש אוגוסט, לאחר שפעילותה הוקפאה מאז הקמת הממשלה. הוועדה פנתה אז למועמדים, כאשר מועמדותם של רבים מהם, בהם דלית זילבר לשעבר מנכ"לית מנהל התכנון, כבר לא הייתה רלוונטית.

הוועדה המורכבת מנציגי אגף התקציבים, החשכ"ל ושני נציגים ממשרד התחבורה יבחרו בסופו של דבר שם אחד לאישור הממשלה.