וול סטריט | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירדו

הנאסד"ק קפץ ב-1.1% • בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת • מחירי הנפט ירדו בכ-1.4% • חמש ענקיות טכנולוגיה ידווחו השבוע על תוצאות הרבעון הרביעי

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo
וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

נעילה ירוקה בוול סטריט. הנאסד"ק קפץ ב-1.1%. הדאו ג'ונס טיפס ב-0.6% וה-S&P 500 עלה ב-0.8%.

בלטו לחיוב מניית אנבידיה  שזינקה בכ-2.2%, טסלה  שעלתה בכ-4%, מיקרוסופט  עלתה ב-1.5% ומטא  ואמזון  הוסיפו לערכן כ-1.8% ו-1.1% בהתאמה. מנגד, אפל  ירדה ב-0.2%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.2%, הליש"ט התחזק מול הדולר ב-0.1%. מול הין, הדולר נחלש ב-0.5%.

21:11

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה במגמה חיובית. הדאו ג'ונס עולה ב-0.1%, ה-S&P 500 עולה ב-0.2%, והנאסד"ק מוסיף לערכו 0.6%.

מניית חברת שבבי הזיכרון, ווסטרן דיגיטל , נסחרת במגמה חיובית בעקבות דיווחים כי בית ההשקעות ביין קפיטל, חידש את הדיונים בין מיזוג החברה עם חברת קיוקסיה הולדינגס ביפן. 

חברת הטכנולוגיה זום אינפו טכנולוג'יס  מזנקת בחדות לאחר שבנק אוף אמריקה שדרגו את המלצתם על המניה ל-'קנייה' מ-'נייטרלי' לאחר שהחברה הציגה האצה בהכנסות. במקביל, האנליסט קוג'י איקדה הדגיש כי מוצרי הבינה המלאכותית החדשים של החברה מהווים כפוטנציאל צמיחה. 

מנגד, מניית בלום אנרגיה נסחרת בירידות חדות לאחר שבבנק אוף אמריקה הורידו את דירוג ההמלצה על המניה. 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב יורדת ב-6 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.1%. התשואה על אג"ח לשנתיים יורדת ב-4 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.32%.

19:53

מגמה מעורבת בוול סטריט. הדאו ג'ונס נסחר סביב רמות הבסיס, ה-S&P 500 עולה ב-0.2%, והנאסד"ק מוסיף לערכו 0.4%.

מניית חברת דולר טרי  נסחרת בעליות ומרכזת עניין לאחר שבג'יי פי מורגן שדרגו את המלצתם על המניה ל-'עודף משקל' מ-'ניטרלי'. 

גם מניית חברת פלייוייר עולה בחדות לאחר שבמורגן סטנלי העלו את המלצתם על מניית חברת הפינטק ל-'משקל יתר' מ-'משקל שווה'.

מנגד, מניית חברת התקשורת וורנר ברדרס דיסקברי  נסחרת בירידות לאחר שבוולס פארגו הוריד את הדירוג למניה של החברה ל'למשקל שווה' מ-'משקל יתר'.

18:48

נעילה מעורבת באירופה. הדאקס הגרמני ירד ב-.1%, הפוטסי הבריטי ננעל סביב רמות הבסיס והקאק הצרפתי עלה ב-0.1%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט יורדים בכ-1.4%. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד בשעה זו על 81.9 דולרים.

17:40

עליות קלות בוול סטריט. מגמה מעורבת בבורסות אירופה.

מניות הטק טסלה , אנבידיה , מיקרוסופט  מטא   ואמזון  נסחרות בעליות. מנגד, אפל  וגוגל  נסחרות בירידות קלות.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות עולות התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 4.1%.

16:30

עליות קלות בפתיחה בוול סטריט. הנאסד"ק, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 נסחרים עולים לפי שעה ב-0.1%.

באירופה, המסחר מתנהל במגמה מעורבת. הדאקס יורד ב-0.4%, הקאק נסחר סביב רמות הבסיס והפוטסי עולה ב-0.1%.

16:09

חברת אמזון  הודיעה לפני זמן קצר כי העסקה לרכישת חברת איי רובוט לא תצא לפועל לאחר שדווח כי האיחוד האירופאי ככל הנראה לא צפוי לאשר את העסקה בין שתי החברות. במקביל, איי רובוט הודיעה על פיטורם של כ-31% מעובדיה (350 עובדים) וכי היו"ר והמנכ"ל שלה, קולין אנגל, יפרוש מתפקידו באופן מיידי. מניית איי רובוט יורדת בכ-18% בעקבות הדיווח.

15:20

באירופה נמשכת המגמה המעורבת, מדד הדאקס יורד ב-0.5%, הפוטסי עולה ב-0.1% והפוטסי הבריטי עולה ב-0.2%. 

מעבר לים בוול סטריט נסחרים המדדים העתידיים במגמה מעורבת אם כי ללא שינויים מהותיים - הנאסד"ק נסחר בעליה של 0.2% הדאו ג'ונס וה-S&P 500 נסחרים ללא שינוי. 

בינתיים מספר מניות מרכזות שם עניין בטרום המסחר. בואינג , מיקרוסופט  שצפוייה לפי האנליסטים לפרסם מחר את צמיחת ההכנסות הגדולה בשנתיים, אינטל  מתאוששת קלות לאחר שנפלה ב-12% ביום שישי האחרון, גם טסלה , גם אמריקן איירליינס גרופ  עולה ,פיליפס  לעומתן יורדת בכ-7% לאחר שחדלה למכור את אחד ממכשירי הרפואה שלה והפרישה בשל כך 400 מיליון דולר לחובות מסופקים. 

 12:50

המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת, הדאקס יורד ב-0.5%, הפוטסי עולה ב-0.1% והפוטסי הבריטי עולה ב-0.2%. 

מניות שבולטות במסחר: באייר , אוקאדו גרופ  ורנו 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים כעת במגמה מעורבת אם כי בשינויים קלים. הנאסד"ק נסחר בעליה של 0.2% הדאו ג'ונס וה-S&P 500 נסחרים ללא שינוי. 

10:44

צ'יינה אוורגרנד הסינית ירדה ב-20% במסחר בסין לאחר שבית משפט בהונג קונג הורה על פירוק החברה לאחר שלא מצליחה להגיע להסכם עם נושיה. החברה שהיתה בעבר מפתחת הנכסים הגדולה בסין נקלעה בשנים האחרונות לקשיים. 

לפני כארבעה חודשים הגישה החברה בארה"ב בקשה להגנה מפני נושים, המהלך אמור היה לאפשר לחברה מוכת החובות להגן על הנכסים שלה בארה"ב בזמן שמתנהלים מגעים להסדר עם הנושים. 

10:35

המסחר באירופה נפתח הבוקר במגמה מעורבת. מדד הדאקס יורד כעת ב-0.3%, הקאק והפוטסי עולים ב-0.3%. 

ריאנאייר הולדינגס  חברת הטיסות האירית פרסמה אזהרת רווח לאחר שכמה סוכני נסיעות חדלו למכור את טיסותיה לאחר שזו לא הסכימה להוריד את מחירי הטיסות. החברה היא בעלת צי המטוסים הגדול ביותר באירופה, ושנייה רק לקבוצת לופטהנזה, במספר הנוסעים השנתי הכללי מצפה לרווח של כ-1.9 מיליארד אירו פחות מהתחזית שפרסמה בתחילת נובמבר.

המסחר באסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת. מדד שנחאי ירד ב-0.9%, המדדים הנג סנג והקוספי הוסיפו 0.8%.

08:02

המסחר באסיה מתנהל הבוקר בעליות שערים. הניקיי ביפן ננעל בעלייה של 1%, במניות הסיניות מדד שנחאי עולה ב-0.3% ומדד הנג סנג ב-1%, מדד הקוספי הדרום קוריאני עולה ב-1.4%. 

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על מגמה מעורבת. הדאו ג'ונס וה-S&P 500 יורדים ב-0.1% והנסדא"ק נסחר כעת ללא שינוי.

WSJ | הלקחים שלמדתי בהפסקה שנטלתי משוק המניות, וכדאי גם לכם לאמץ

בשישי האחרון ננעל שבוע המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת. הנאסד"ק ירד ב-0.4%, הדאו ג'ונס טיפס ב-0.2%,ה-S&P 500 השיל מערכו 0.1% ונסחר במכפיל רווח עתידי של כמעט 23 לעומת הממוצע ההיסטורי של כ-18.5.

התוצאות של אינטל מוכיחות: הדרך להתאוששות עוד רחוקה 

מניית אינטל  ירדה ב-12% לאחר שלילה קודם לכן הציגה את תוצאותיה הכספיות לרבעון. למרות שחברת השבבים עקפה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות לרבעון, התחזית של אינטל לרבעון הראשון של שנת 2024 אכזבה את התחזיות המוקדמות. החברה צופה כי תציג הכנסות של 13.2-12.2 מיליארד דולר בעוד שהתחזיות עמדו על 14.5 מיליארד דולר.

זו אולי הטעות הגדולה ביותר של באפט והיא עלתה לו בהפסד של 1.5 מיליארד דולר   

השבוע בוול סטריט יהיה מסקרן במיוחד, בין שלישי לחמישי ידווחו חמש מחברות הטכנולוגיה הגדולות עם שווי שוק מצטבר של 10 טריליון דולר: מיקרוסופט אלפאבית ביום שלישי לאחר סגירת המסחר, מטא, אמזון ואפל בחמישי. לצד הגדולות יתפרסמו גם דוחותיהן של AMD, סטארבקס, פייזר, אקסון מובייל ובואינג.

שיחת המשקיעים כונתה "תאונת רכבת": טסלה לא עומדת בקצב של שבע המופלאות 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות טיפסו קלות ביום ו'. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עמדה על 4.14%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עלו בימי המסחר האחרונים ומחירה של חבית מסוג ברנט עמד על 84 דולר. העליות נבעו מהתגברות המתח הגיאופוליטי בעולם ובפרט הרג החיילים האמריקאים בירדן על ידי המיליציות האירניות. במקביל, מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר, ותמך אף הוא בעלייה במחיר.

מאקרו: בסין ננקטו צעדי מדיניות כלכלית מרחיבים שבאה על רקע החולשה הניכרת בשוק המניות שם, תוך שהרשויות שם הצהירו כי "יתבצעו מאמצים לשפר את החדשנות והתיאום של כלי המדיניות, לאחד ולחזק את מגמת ההתאוששות הכלכלית", בתוך כך הוחלט שיחס חובת הנזילות של מערכת הבנקאות יופחת.

בארה"ב צפוי שבוע גדוש באירועים. בשלישי יפורסמו מדד האמון הצרכנים (ינואר), ומספר המשרות הפנויות לחודש דצמבר.

ברביעי תפורסם החלטת ריבית הפד כאשר על פי תחזיות הקונצנזוס צפויה להיוותר על כנה. בחמישי יתפרסמו מדד מנהלי הרכש ISM בתעשייה (ינואר) ובשישי יתפרסמו נתוני התעסוקה בארה"ב.

ריבית ארה"ב לא צפויה לרדת במהירות במהלך 2024. אלו הסיבות לכך 

למרות שהרבה עיניים נשואות להודעת הריבית בארה"ב, אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בבית ההשקעות מיטב, מפנה תשומת לב גם להחלטות ריבית באזורים חשובים נוספים.

לגבי גוש האירו אמר ש"השווקים אופטימיים לגבי הורדת הריבית כבר בקרוב. תוואי הריבית שגלום בחוזים משקף שתוך שנה הריבית באירופה תרד ב-2%. זה אומר שהחל מהפגישה הבאה בחודש מרץ הריבית תרד בכל פגישה בשיעור של 0.25%. נראה קצת אופטימי מדי".

בכל הנוגע להחלטת הריבית ביפן מציין זבז'ינסקי: "האמירה הנצית של הנגיד בשבוע שעבר גרמה שוב להתגברות הציפיות לעליית הריבית. אולם, מדד המחירים בטוקיו ביום שישי, שמקדים לתאר באופן מדויק את האינפלציה ביפן כולה, הוריד בחדות את הקצב השנתי של האינפלציה. התפתחות זו מקטינה סיכוי לעלייה בריבית ביפן".

ד"ר בפמן, לקראת החלטת הריבית בבריטניה בתחילת פברואר: "הבנק ישאיר כמעט בוודאות את הריבית על 5.25%, באשר לצפי קדימה, נקודת המוצא היא שהאינפלציה ירדה מהר יותר מתחזית הבנק וניתן לצפות להפחתת ריבית ראשונה ביוני הקרוב".

לגבי החלטת הפד טוען זבז'ינסקי שהפד עומד בפני תעלומה - "איך הריבית הגבוהה לא מצליחה לקרר את הכלכלה, אך האינפלציה בכל זאת יורדת? מהי הריבית הנדרשת אם מתממש התסריט "החלומי" שבו הכלכלה לא נחלשת, אך האינפלציה חוזרת ליעד?".

"לפי המגמה ההיסטורית של הקשר בין הצמיחה לבין ריבית ה-FED מאז 1985 (ללא השנים של הריבית האפסית, בין 2009 ל-2015, שנתיים של הקורונה ותקופת שיא המשבר ב2008/09) הריבית שמתאימה לקצב הצמיחה הנוכחי (3.1%) נמצאת בטווח של 4%-5%, לא רחוק מהריבית הנוכחית".