זו אולי הטעות הגדולה ביותר של באפט והיא עלתה לו בהפסד של 1.5 מיליארד דולר

בתור מי שידועה באחזקות לטווח ארוך וסבלנות מברזל, ברקשייר האת'ווי הפתיעה את המשקיעים כאשר מכרה את כל הפוזיציה בענקית הסיטונאות האמריקאית קוסטקו • לאחר שמכר באפט את מניות החברה, המניה זינקה בין 88% ל-127%, והגיעה כמעט למחירי שיא

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik
וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט ידוע כמי שלא מפספס כמעט אף פעם, אבל גם לו יש יוצאים מן הכלל. מי שנחשב למשקיע הטוב בכל הזמנים החמיץ, נכון ליום שישי האחרון, רווח של כ-1.5 מיליארד דולר לאחר שמכר מניות של קוסטקו ברבעון השלישי של 2020. כך דווח בביזנס אינסיידר אתמול.

עסקת ענק לאלקטרה: תבצע עבודות באצטדיון של ליגת הפוטבול בארה"ב 
המיליארדר ממוצא איראני בן ה־85 שהתחיל להשקיע בחברה ישראלית 
אילון מאסק איבד את תואר האיש העשיר בעולם תוך יומיים. זו הסיבה 

בתור מי שידועה באחזקות לטווח ארוך וסבלנות מברזל, ברקשייר האת'ווי הפתיעה את המשקיעים כשאחרי שני עשורים של בעלות, מכרה לפתע את כל הפוזיציה בענקית הסיטונאות האמריקאית בפרק זמן של שלושה חודשים.

לפי הדיווח, מאז היציאה של באפט, מניית החברה זינקה בין 88% ל-127%, והגיעה כמעט למחירי שיא. האחוזים הללו מבוססים על טווח המסחר של קוסטקו שנע בין 301 ל-364 דולר במהלך התקופה שבאפט מכר, ובין מחיר המניה של 684 דולר, נכון למחיר הסגירה בשישי האחרון.

המסע של ברקשייר עם קוסטקו החל ב-1999, בהשקעה צנועה שהתרחבה ל-4.3 מיליון מניות עד אמצע 2020. אם ברקשייר היתה מחזיקה היום בכל מניותיה בקוסטקו, הן היו שוות 3 מיליארד דולר. לפי הדיווח, היא נפטרה מכולן תמורת סכום שמוערך ב-1.3 מיליארד דולר ל-1.6 מיליארד דולר, תלוי מתי בדיוק היא מכרה. במהלך זה ויתרה ענקית האחזקות של באפט על בין 1.4 מיליארד דולר ל-1.7 מיליארד דולר.

באפט הודה כי הורדת קוסטקו הייתה טעות במהלך אסיפת החזקת המניות של ברקשייר בשנת 2021. משקיע העל אמר שצ'ארלי מונגר, שותפו העסקי הוותיק וחובב מושבע של קוסטקו שנפטר בנובמבר האחרון, אפשר לו רק קומץ של טעויות, ומכירת קוסטקו הייתה אחת מהן.

עוד מציין הדיווח כי באפט מכר את מניותיו בקוסטקו מכיוון שהוא רצה לפנות מזומנים כדי לקנות נכסים אחרים עם רווח גדול יותר. ואכן, לפי מסמכים, ברקשייר רכשה מניות בשווי של כמעט 18 מיליארד דולר באותה תקופה שבה מכרה את קוסטקו. כך, ברקשייר הגדילה אחזקות בארבע חברות תרופות בשווי כולל של 6 מיליארד דולר, וכן הגדילה את השקעתה בבנק אוף אמריקה בלמעלה מ-2 מיליארד דולר.

מעבר לכך, בביזנס אינסיידר מזכירים כי תיק המניות של ברקשייר מוערך ביותר מ-300 מיליארד דולר, כך שרווח של 1.5 מיליארד דולר לא יעשה הרבה הבדל. בנוסף, שנת 2024 נראית טוב במיוחד עבור החברה של באפט, שראתה את מנייתה מגיעה לשיא של כל הזמנים השבוע, מה שהעניק לה שווי שוק של כ-840 מיליארד דולר. כך שניתן להניח שגם אם באפט מתחרט במידה מסוימת על מכירת קוסטקו, היא לא תסב לו כאב לב גדול מדי.