עסקת ענק לאלקטרה: תבצע עבודות באצטדיון של ליגת הפוטבול בארה"ב

חברה־בת אמריקאית של אלקטרה בארה"ב תבצע עבודות בסכום כספי של 59 מיליון דולר באצטדיון "Highmark", שיוקם עבור קבוצת הפוטבול "באפלו בילס" בניו יורק • האצטדיון יכלול 62 אלף מקומות, כאשר היקפו הכולל של הפרויקט עומד על 1.7 מיליארד דולר

הדמיה של אצטדיון ''היימארק'' / צילום: יח''צ
הדמיה של אצטדיון ''היימארק'' / צילום: יח''צ

בעוד שבועיים, יתקיים האירוע השנתי שאמריקה מחכה לו בכיליון עיניים - הסופרבול, גמר ליגת הפוטבול שייערך השנה בעיר לאס ווגאס. בינתיים, מסתבר שחברת הבנייה והתשתיות אלקטרה , רשמה הישג משלה בתחום: חברה־בת אמריקאית שלה נבחרה לבצע עבודות מכניות באצטדיון פוטבול ענקי שיכלול 62 אלף מקומות, שייבנה עבור קבוצת ה"באפלו בילס", בעיר באפלו שבמדינת ניו יורק.

200 מיליון שקל לשבע שנים: התשלום שתקבל אלקטרה עבור הפעלת טייסת הכיבוי
סייברוואן קפצה ב-10%: מה עשו הישראליות בוול סטריט בסופ"ש
מיליארדר ממוצא איראני הפך לבעל עניין בחברת סטרטסיס מישראל

אלקטרה תבצע עבודות בסכום כספי של 59 מיליון דולר (כ-218 מיליון שקל), כחלק מפרויקט ענק בהיקף כספי של 1.7 מיליארד דולר. כאמור, חברת־הבת האמריקנית שלה (67%) בשם פ.וו. סימס (F.W. Sims), העוסקת בעבודות מכאניות בתחומי מיזוג האוויר, תהיה אחראית על ביצוע הפרויקט.

האצטדיון בשם "היימארק" (Highmark) ישמש את הקבוצה, המשחקת בליגת הפוטבול האמריקאית (ה-NFL), כאשר עם השלמתו, הוא אמור להיות המבנה הגדול ביותר שאי פעם הוקם באזור זה של ארה"ב. תחילת העבודה הינה מיידית וצפויה להסתיים בקיץ 2026, לקראת פתיחת עונת המשחקים בליגה.

הדמיה של אצטדיון ''היימארק'', מבחוץ / צילום: יח''צ
 הדמיה של אצטדיון ''היימארק'', מבחוץ / צילום: יח''צ

אלקטרה, בניהולו של איתמר דויטשר ובשליטת קבוצת אלקו, מבצעת עבודות קבלניות בישראל ובחו"ל. שווי השוק הנוכחי של החברה עומד על כ-5.4 מיליארד שקל, כאשר בשנה האחרונה ירדה המניה שלה ב-16%. החברה פועלת בארה"ב מאז שנת 2019, אז רכשה את השליטה בחברות הלמן אלקטריק ובחברת גילסטון. שתי החברות פועלות עשרות שנים באזור ניו יורק, בתחומי עבודות החשמל לגופים ציבוריים וחברות ענק. בהמשך לכך, בפברואר 2020, רכשה אלקטרה את חברת פ.וו.סימס, הפועלת בתחום עבודות מיזוג האוויר. לאלקטרה ארה"ב, המאגדת את סך פעילותה של אלקטרה באמריקה, צבר עבודות של כ-470 מיליון דולר, המשקף גידול של כ-35% תוך כשנתיים.