ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הותר לפרסום: רס"ן (מיל') יצהר הופמן נפל בצפון הרצועה

לוחם המילואים בן ה-36 שירת כמפקד פלגה בשלדג • בישראל מעריכים כי בקרוב תתקבל תשובת חמאס על עסקה, רה"מ למשפחות החטופים: המאמץ מתקיים בשעות אלה ממש • דיווח על 4 הרוגים בסיכול ממוקד ברפיח, בהם חלפן כספים של הג'יהאד • בצפון: צה"ל תקף שורת יעדי חיזבאללה, טיל נ"ט פגע בבית במטולה - אין נפגעים   • עדכונים שוטפים

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל
פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים 

22:37 - רה"מ חוזר על התחייבותו שלא לשחרר אלפי מחבלים בתמורה לחטופים: "לא בכל מחיר"

על רקע הדיווחים על עסקת חטופים, ראש הממשלה בנימין נתניהו מבהיר: "אנחנו פועלים להשיג מתווה נוסף לשחרור חטופינו, אבל אני מדגיש: לא בכל מחיר. יש לי קווים אדומים - אנחנו לא נסיים את המלחמה, לא נוציא את צה"ל מהרצועה ואנחנו לא נשחרר אלפי מחבלים. אנחנו פועלים כל הזמן לשחרור החטופים ולהשגת יעדי המלחמה הנוספים - חיסול חמאס והבטחה שעזה לא תהווה איום על ישראל. אנחנו עובדים על שלושתם יחד ולא נוותר על אף אחד מהם".

22:34 - הדובר הצבאי של החות'ים יחיא סריע: "תקפנו ספינת מסחר אמריקנית שהייתה בדרכה לישראל - באמצעות כמה טילים"

22:30 - ארה"ב דוחפת להפסקת אש ארוכה - שתביא לעצירת המומנטום הצבאי של ישראל בעזה

המתווכים האמריקנים במשא ומתן בין ישראל לחמאס דוחפים להפסקת אש ארוכה יותר ואחריה גם סיום הלחימה בעזה, כך אמרו גורמים אמריקנים וערביים לוול סטריט ג'ורנל. לפי הדיווח, הפסקת אש ממושכת תביא לעצירת המומנטום הצבאי של ישראל.

הגורמים גם אמרו כי ראש ה-CIA וצוות המו"מ האמריקני טענו שלישראל יהיה קשה לחדש את הלחימה בעזה בעוצמתה הנוכחית, אחרי הפסקת אש ארוכה. עוד דווח כי ארצות הברית הבהירה בפני המתווכות שבישראל שוקלים, אחרי שחרור החטופים, לעבור לשלב של "מבצעים מוגבלים יותר, גם בכל הקשור לתקיפות אוויריות בעזה".

22:05 - חיזבאללה הודיע על מחבל משורותיו שחוסל בלבנון

חיזבאללה הודיע על מחבל משורותיו שחוסל בתקיפה בבית ליף - ובכך הצהיר על 177 הרוגים מתחילת המלחמה. בלבנון דיווחו על מבנה שהותקף בכפר, ומוקדם יותר דובר צה"ל עדכנן על מטוסי קרב שתקפו תשתיות טרור ומבנים צבאיים ששימשו את הארגון במקום.
21:55 - הבית הלבן מבהיר: עצירת הכספים לאונר"א היא זמנית, לא לצמיתות

 

21:37 - בכיר בחמאס: "כשהנייה יגיע למצרים - הוא יגיב בשם הפלגים ולא רק בשם חמאס"

בכיר חמאס בחו"ל עלי ברכה: "העקרונות שלנו הם הפסקת אש (כוללת), פתיחת מעבר רפיח ומחויבות ערבית-בין לאומית לשיקום רצועת עזה ולשחרור אסירים במתווה של 'כולם תמורת כולם'. כשאיסמאעיל הנייה יגיע למצרים - הוא יגיב בשם הפלגים ולא רק בשם חמאס".

בהתייחסו לעסקה המוצעת: מדובר בשלושה שלבים - הראשון כולל הפסקת אש של 45 ימים לשחרור אזרחים חטופים, השלב השני - לשחרור חיילים והשלב השלישי - להעברת גופות בין שני הצדדים.

20:57: אזעקה בשלומי, צה"ל תקף תשתיות חיזבאללה בלבנון

אזעקה הופעלה בשלומי שבגליל המערבי, לאחר זמן קצר התברר כי מדובר בשני שיגורים כושלים שנפלו בשטח לבנון. במקביל, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מוקדם יותר תשתיות טרור ומבנים צבאיים ששימשו את חיזבאללה בכפרים עיתא א-שעב, בית ליף ובליידא שבדרום המדינה. חיל האוויר תקף גם את מקורות הירי מהם בוצעו שיגורים למטולה מוקדם יותר היום.

19:47 - דיווח בתימן: תקיפה אמריקנית-בריטית באזור צעדה, שצפון המדינה

19:45 - השר סמוטריץ' לקרן מרציאנו: בשביל עסקה אני מוכן למחירים כבדים - שסינוואר ישלם ולא אנחנו

יו"ר הציונות הדתית תקף באולפן חדשות 12 אפשרות של עסקת חטופים שתכלול שחרור של מספר גדול של מחבלים: "אני מוכן לעסקה במחירים כבדים שסינוואר ישלם ולא אנחנו, זו הדרך היחידה להחזיר את החטופים הביתה. מי שפועל אחרת פוגע בחטופים ובסיכויים שלהם. אני אומר שאני הולך להחזיר בעזרת השם כמה שיותר מהחטופים, לא יודע להתחייב לכולם ומי שאומר את זה לא אומר אמת ומוליך שולל את המשפחות".

עוד אמר סמוטריץ': "בצורה פשוטה מאוד - אנחנו נגביר את הלחץ הצבאי על סינוואר, נגבה ממנו עוד ועוד מחירים נשים לו רגל חזק-חזק על הצוואר, אגב הלוואי וגם נחנוק ונהרוג ומי שיבוא אחריו יהיה שפוי הרבה יותר. האמצעים הצבאיים בפעם הקודמת הביאו עסקה, שגם אם היא לא טובה כי עסקה עם השטן אף פעם לא טובה, יכולנו לעמוד בה"

"לא נעצור את המלחמה, אין דבר כזה, לא נהיה שותפים לכניעה ולעצירת המלחמה ולפספוס ההישגים שנקנו במחיר דמים יקר, כולל היום", הבהיר סמוטריץ'. "אנחנו לא נפספס את הישגי המלחמה הזאת, אנחנו נחזיר את התושבים לדרום הביתה למציאות ביטחונית אחרת. אנחנו לא נציף את מדינת ישראל במחבלים שחלילה יחזרו לטרור".

17:34 - נתניהו על אפשרות לעסקה בפגישה עם נציגי משפחות חטופים: "המאמץ מתקיים בשעות אלה ממש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש במשרד ראש הממשלה עם נציגי משפחות החטופים ועדכן אותם על המאמצים להביא מתווה לשחרורם. "אנחנו עושים כל מאמץ. ככל שהמאמץ הזה מקבל פומביות הוא מתרחק, וככל שהמאמץ הזה נשמר בדיסקרטיות יש לו סיכויים גדולים יותר להצליח. מוקדם מידי להגיד איך הוא יתקיים, אבל זה מאמץ שמתקיים בימים אלו, ברגעים אלה, בשעות אלה ממש".

17:31 - ארצות הברית הטילה סנקציות על תומכי חיזבאללה וכוח קודס בטורקיה ובלבנון

דיווח ברויטרס: משרד האוצר של ארה"ב הטיל סנקציות על אישים וגופים בלבנון ובטורקיה אשר תומכים ברשת הכלכלית של כוח קודס האיראני וחיזבאללה.

17:14 - מזכ"ל האו"ם גוטרש: אונר"א היא "עמוד השדרה של כל התגובה ההומניטרית בעזה"

לאחר ששורת מדינות הקפיאו את המימון שלהן לאונר"א בעקבות דיווחים על כך שכמה מעובדי הארגון השתתפו בטבח 7 באוקטובר, מזכ"ל הא"ם קורא "להבטיח את המשכיות הפעילות של אונר"א להצלת החיים" - כך על פי רויטרס.

16:55 - המשטרה ממשיכה לנסות לפנות את המפגינים מכרם שלום, : "אנחנו מאותו מתרס, אני מבקש ממכם"

אחרי שעות שמפגינים מנסים לחסום את מעבר משאיות הסיוע ההומניטרי בכרם שלום, נמשכים המאמצים לפנותם. ניצב משנה אבי לוי, סגן מפקד מרחב הנגב במשטרה, כרז למוחים וביקש שיתפנו: "אזרחים יקרים, בבקשה. אתם בשטח צבאי סגור, אני מבקש ממכם לחזור לרכבים. גם ככה המקום הזה מסוכן. אנחנו מאותו מתרס. שוטרים, בעדינות".

במהלך היום נרשמו התפרעויות במקום וכ-30 מהמפגינים עוכבו לחקירה על ידי הכוחות.

ממשטרת ישראל נמסר: "כ-300 מוחים הגיעו היום למרחב מעבר כרם שלום, עליו חל שטח צבאי סגור. נזכיר כי כניסת אזרחים למרחב המוגדר כשטח צבאי סגור הינה אסורה.
חלק מהמוחים ניסו להדוף את כוחות הביטחון תוך שהם מתפרעים ומקללים את הכוחות, כוחות המשטרה במקום עיכבו 30 מוחים שהועברו לחקירה. כוחות המשטרה בסיוע צה"ל ערוכים במרחב מעבר כרם שלום על מנת לאכוף את צו השטח הצבאי הסגור ולמנוע כניסת אזרחים אליו, בהתאם לחוק".

16:46 - בלבנון מדווחים: צה"ל יורה פצצות זרחן בדרום המדינה

על פי דיווחים במדינה, צה"ל יורה ארטילריה לעבר כפר כילא שבדרום המדינה, ולטענתם משתמש בפצצות זרחן.

16:36 - החיסול ברפיח: חלפן כספים של הג'יהאד האסלאמי

עלה ל-4 מספר ההרוגים בחיסול הממוקד שבוצע במרחב מיראג' שבין ח'אן יונס לרפיח. בין ההרוגים היה חלפן כספים של ארגון הטרור.

16:31 - החפץ החשוד שהתגלה ליד השגרירות בשבדיה - רימון. השגריר: "זה היה ניסיון פיגוע"

שגריר ישראל בשבדיה זיו נבו קולמן בירך על התגובה המהירה של כוחות הביטחון במדינה אשר מנעו פגיעה בעובדי השגרירות, ואישר כי מדובר באירוע טרור.

16:18 - עזתים מתפנים במסדרון ההומניטרי: "לא רוצים את בני הכלבים - את חמאס"

בתיעוד שפרסם דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי נראים תושבי עזה המתפנים מאזור ח'אן יונס זועקים לעיני החיילים ומקללים את חמאס. "חמאס הוא הגורם היחיד לכל הסבל וההרס ברצועת עזה", כתב אדרעי בטוויטר. "העזתים שונאים את חמאס".

16:13 - אל-ג'זירה: 3 בני אדם נהרגו בתקיפת הרכב בח'אן יונס

על-פי הדיווח, בג'יפ שהותקף במרחב מיראג' שבין ח'אן יונס לרפיח נהרגו 3 בני אדם. זהותם לא ידועה בשלב זה. 

מתי תיגמר המלחמה, ולמה גורמי מודיעין מתנגדים לעסקת החטופים? 
הקפאת כספי אונר"א: "באירופה לא יכולים לעצום יותר את העיניים"
צרפת מעמידה את עצמה בחזית המאמץ לשחרור החטופים. זו הסיבה
מה עומד מאחורי מטח הטילים למרכז, ולמה המומחים מודאגים?

16:09 - חיל האוויר תקף מתחם של חיזבאללה, ארטילריה למרחבים בדרום לבנון

דובר צה"ל אישר כי הותקפו שורת מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון, וכי מטוסי קרב תקפו מתחם של ארגון הטרור במרחב הכפר רשף במדינה. כמו כן, בוצע ירי ארטילרי לעבר המרחבים עלמא א-שעב ועיתרון. בירי האחרון לצפון הארץ זוהו שיגורים לעבר מרחב יפתח, יערה וחניתה - ללא נפגעים.

16:06 - טיל נ"ט פגע בבית במטולה, אין נפגעים

בעקבות הירי, צה"ל משיב בארטילריה ללבנון. 

16:01 - דיווחים פלסטיניים: כמה הרוגים ופצועים בתקיפת רכב בדרום הרצועה

בעזה מדווחים כי כמה בני אדם נהרגו בתקיפת רכב באזור מיראג' שבין ח'אן יונס לרפיח. 

15:22 - שר החוץ של דרום אפריקה: "כל המדינות שממנות את צה"ל - צריכות להפסיק"

ברקע התביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, שר החוץ של המדינה קורא "לכל המדינות שממנות את הצבא הישראלי" להפסיק את המימון.

14:56 - דיווח: "חפץ חשוד ומסוכן" אותר ליד שגרירות ישראל בשטוקהולם שבשבדיה

החפץ אותר בסביבת השגרירות הישראלית במדינה על-ידי עובדי השגרירות. אין סכנה לציבור, והשגרירות לא פונתה. המשטרה פתחה בחקירה וסגרה את המקום.

14:30 - שב"כ חושף: כך ניסה חמאס להפעיל ישראלים כדי שיוציאו פיגועים בשטח ישראל

בשבועות האחרונים מנהל שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה"ל וימ"ר ירושלים, מאמץ מודיעיני שהוביל לחשיפת תופעה שהחלה לפני המלחמה, במסגרתה פעילי חמאס מעזה ניצלו יהודים אזרחי ישראל, ללא ידיעתם, כשמטרת הפעילות על-פי ההערכות היא הכשרתם לסייע בהעברת חומר נפץ או אמצעי לחימה כדי להוציא פיגועים נגד מטרות איכות בישראל. הפעילות בוצעה על-ידי פעילי "מטה הגדה" של חמאס. לידיעה המלאה

14:22 - צבע אדום ביערה שבגליל העליון המערבי

מדובר בשיגור רקטה בודדת שנפלה בשטח פתוח.

14:04 - האש בצפון נמשכת: חיזבאללה שיגר נ"ט לעבר מוצב צה"ל באזור יפתח, אין נפגעים

חיזבאללה ירה טיל נ״ט לעבר מוצב צה״ל באזור יפתח. אין נפגעים. מוקדם יותר בוצע ירי נ"ט לאזור כפר יובל/בית הלל, שנפל בשטח פתוח ולא הפעיל אזעקה. 

13:57 - עתירה לבג"ץ נגד מפקד פיקוד הדרום: מנע את סגירתם של מעברי כרם שלום וניצנה להפגנות

ברקע החסימות שמתרחשות במעברים בימים האחרונים במטרה למנוע הכנסת סיוע לרצועת עזה, עתירה לבג"ץ הוגשה נגד מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, בטענה כי הוציא "צווי שטח צבאי סגור על מעבר כרם שלום ועל מעבר ניצנה משיקולים שאינם ביטחוניים וכדי למנוע מחאה פוליטית".

העתירה הוגשה באמצעות עו"ד נתי רום, בין היתר על-ידי אליהו ליבמן, שבנו שבוי בעזה; והרצל ומירב חג'אג', הוריה של סגן שיר חג'אג' ז"ל, מראשי פורום "בוחרים בחיים".

לטענת העותרים, "למרות המצב הביטחוני הקשה בו מצויים אזרחי ישראל, למרות שאגות השמחה שנשמעו ברחובות עזה עת הובלו החטופים הישראלים מושפלים ומדוכאים בחוצות ערי הרצועה, בחרה ההנהגה הישראלית בשבועות האחרונים ונוכח לחץ בינלאומי להעביר אספקה לאויבים בעזה, תחת מסווה של 'סיוע הומניטרי'".

12:45 - מפגינים ניסו לחסום את מעבר כרם שלום, 18 מהם עוכבו

תנועת צו 9, ממובילות המחאה נגד הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה, טענה כי המשטרה הפעילה אלימות נגד מפגינים שניסו לחסום את המעבר לשיירות משאיות האספקה לרצועה.

משעות הבוקר עברו בכרם שלום 137 משאיות אספקה לתוך רצועת עזה. במקום התקבצו כ-200 מפגינים, והם נבלמו בידי כוחות הביטחון מלחסום את המשאיות. 18 מהמפגינים עוכבו. 

מפגינים חוסמים את מעבר כרם שלום / צילום: ap, Tsafrir Abayov
 מפגינים חוסמים את מעבר כרם שלום / צילום: ap, Tsafrir Abayov

12:00 - מטעני חבלה בשקים של אונר"א ורקטות ארוכות-טווח: הפשיטה על המוצב של הג'יהאד

צה"ל חשף תיעוד מפשיטה על מוצב לייצור אמצעי לחימה של הג'יהאד האיסלאמי בח'אן יונס. בפעילות של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 אותרו והושמדו מחרטה לייצור רקטות ובה רקטות ארוכות-טווח, טילי נ"ט, מוקשים, מנהרות ומטעני חבלה שהוסלקו בתוך שקי אונר"א. 

בצה"ל ציינו כי "פעילות הכוחות פגעה ביכולת של ארגון הטרור לייצר רקטות לטווח זמן משמעותי". עוד הוסיפו כי הלוחמים איתרו במקביל אמצעי לחימה רבים, וביניהם מטעני חבלה, נשקי קלצ'ניקוב, ראשי קרב המיועדים לטילי RPG, מחסניות, מטעני רסס, רימוני יד ועוד. 

11:45 - הכנסת אישרה בקריאה טרומית: הכרה בארוסות הנופלים כאלמנות צה"ל

עברה בקריאה טרומית הצעת החוק הקובעת הכרה בארוסות נופלים כאלמנות צה"ל, למשך חמש שנים ממועד הנפילה.

בזמן ההצבעה נכחו בכנסת רביד דמתי, ארוסתו של סרן אושרי בוצחק ז"ל, ונעמה דופלט, ארוסתו של סרן כפיר פרנקו ז"ל, שנפלו במלחמה.

לפי ההצעה, משרד הביטחון יכיר בארוסות ולא רק במי שחלקו בית משותף עם חלל צה"ל, כפי שהחוק קובע כיום. ההצעה תחול רטרואקטיבית מתחילת 2023.

יו"ר הקואליציה אופיר כץ, שיזם את ההצעה, בירך: "על מדינת ישראל להעניק להן את התמיכה שמגיעה להן".

11:30 - צה"ל: תקפנו הלילה בסוריה, בתגובה על השיגורים לגולן

צה"ל עדכן כי תקף תשתית צבאית של המשטר הסורי במחוז דרעא שבדרום המדינה, בתגובה על השיגורים לעבר דרום הגולן אמש.

בנוסף, צה"ל אישר כי זוהו הבוקר שיגורים משטח לבנון - הם נפלו בשטחים פתוחים סמוך למנרה ולכפר יובל. צה"ל השיב בירי ארטילרי לעבר כמה מרחבים בדרום לבנון. 

10:30 - איראן מאיימת שוב: כל פעולה אמריקאית תיענה

מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי: שום איום מצד ארה"ב לא יישאר ללא מענה. 

9:30 - שלוש רקטות שוגרו לגליל העליון, אין נפגעים

חוליה של חיזבאללה שיגרה שלוש רקטות לעבר אזור מנרה שברכס רמים, אין נפגעים. כוחות צה"ל השיבו בארטילריה לעבר מקורות הירי.

9:15 - עם תחפושות - ונשקים שלופים: תיעוד חדש מהחיסול בג'נין

ברשתות החברתיות פורסם תיעוד חדש מהחיסול בבית החולים בג'נין השבוע. בסרטון נראים לוחמים מחופשים לנשים ולגברים, שאחד מהם בכיסא גלגלים, מגיעים למקום כביכול לשם טיפול רפואי - ולפתע שולפים נשקים.

לפי מערכת הביטחון, המחבלים שחוסלו בפעילות הסתתרו בבית החולים תקופה ארוכה עם מבוקשים נוספים. שם הם תכננו פעילויות טרור ופיגועים, תוך שהם משתמשים במטופלים שמגיעים למקום כ"מגן אנושי". לכתבה מלאה

8:57 - החות'ים שיגרו טיל לעבר ספינה אמריקאית

דובר החות'ים בתימן טוען כי ארגונו שיגר טיל לעבר ספינת המלחמה האמריקאית USS Gravley. "נמשיך לשגר טילים לעבר ספינות מלחמה אמריקאיות ובריטיות 'כאקט של הגנה עצמית'", מסר.

בצבא ארה"ב הודיעו הלילה כי הספינה יירטה את הטיל ששוגר מתימן, ללא נזק וללא נפגעים.

8:33 - נמשכת הלחימה בצפון הרצועה ובמרכזה: חוסלו מחבלים, נעצרו פעילים שהתחבאו בבית ספר

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 פעלו ביממה האחרונה במרחב צפון הרצועה, ובכמה קרבות שניהלו עם חמושים, חיסלו יותר מ-15 מחבלים של חמאס. בפשיטה מרכזית שביצעו הלוחמים על אחת מתשתיות הטרור שמוקמו בתוך בית ספר במרחב, נעצרו כעשרה פעילים של הג'יהאד האסלאמי שהשתמשו בבית הספר כמקום מסתור. בנוסף, הלוחמים איתרו במרחב חמש רקטות מוכנות לשיגור והשמידו אותן. 

"כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל תקפו וחיסלו במרחב מרכז הרצועה, בתוך פחות משעה, יותר מעשרה מחבלים חמושים", ציינו בצה"ל. "בהמשך חיסלו הלוחמים חמושים נוספים שפעלו במרחב. במרחב פאתי שאטי שבצפון הרצועה, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 חיסלו יחד עם כוחות חיל האוויר מחבלים חמושים שפעלו צמוד לכוחותינו במרחב והיוו עליהם איום. בנוסף, הלוחמים סרקו מבנים צבאיים במרחב ואיתרו אמצעי לחימה רבים, לצד מסמכים וציוד צבאי של ארגון הטרור חמאס".

בצה"ל הוסיפו: "במהלך פעילות כוחות צוות הקרב של חטיבת צנחנים במערב ח'אן יונס, תא התקיפה החטיבתי זיהה מחבל חובר אל עבר חוליית מחבלים חמושה שנעה סמוך ללוחמים. בעת הזיהוי, תא התקיפה הכווין כלי טיס שתקף וחיסל את חוליית המחבלים. בפעילות נוספת במרחב, מרכז האש של אוגדה 98 יחד עם כוחות חיל האוויר תקפו מבנה צבאי ששימש חוליית מחבלים של ארגון הטרור חמאס לביצוע מארבים נגד כוחות צה"ל".

7:44 - איראן מאיימת על ארה"ב: "כל תקיפה תיענה"

שגריר איראן באו"ם מאיים על ארה"ב על רקע החשש מתקיפה אמריקאית: "כל תקיפה נגד איראן, כולל נגד אינטרסים ואזרחים שלה מחוץ לגבולותיה, תיענה בתגובה נחרצת". 

6:30 - המשטרה: לוחם יס"מ רן גואילי נהרג ב-7 באוקטובר, גופתו מוחזקת בעזה

המשטרה הודיעה על נפילתו בקרב של רס"ל רן גואילי ז"ל, לוחם יס"מ נגב במחוז הדרומי, שנהרג בקרב בעלומים ב-7 באוקטובר. ועדת מומחים שהתכנסה אתמול בהשתתפות נציגי משרד הבריאות, גורמי המודיעין, משטרת ישראל, משרד הדתות והרב הראשי לישראל, קבעה לפי הממצאים שהוצגו בפניה כי גואילי ז"ל אינו בין החיים. גופתו נחטפה ומוחזקת בעזה.

6:00 - דובר צה"ל התיר לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל 

דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו אתמול בקרבות בצפון ובדרום רצועת עזה: רס"ן במיל' נצר שמחי, בן 30 ממסד, קצין לוחם בגדוד 87 שבחטיבת השריון המחץ (14); סרן במיל' גבריאל שני, בן 28 מעלי, מפקד צוות בגדוד הסיור 6646 שעוצבת שועלי מרום (646); רס"ב במיל' יובל ניר, בן 43 מגפר עציון, לוחם בגדוד הסיור 6646 שבעוצבת שועלי מרום (646).

בנוסף, חמישה לוחמי צה"ל נפצעו קשה, בהם שני קצינים, שני לוחמים ונגד. 

02:45 - משפחות החטופים בעלי אזרחות אמריקאית נפגשו עם היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן

בני משפחות של שמונה חטופים בעלי אזרחות אמריקאית נפגשו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ק סאליבן. המשפחות ביקשו להביא לעסקה לשחרור 128 החטופים שעדיין מוחזקים בעזה, והדגישו כי כל יום בשבי חמאס הוא סכנה לחייהם. "בכל יום שעובר החטופים עוברים עינויים והתעללות מינית ונמצאים בסכנת מוות מיידית", אמרו המשפחות.

02:30 - צבא ארה"ב: יירטנו טיל שיוט ששיגרו החות'ים נגד ספינות בים סוף

האמריקאים הודיעו על יירוט מוצלח של טיל שיוט ששיגרו המורדים החות'ים נגד ספינות בים סוף. לפי הודעת פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, לא היו נפגעים, ולא נגרם נזק בתקרית.

23:34 - דיווח בטלגרף: בריטניה נערכת לפרוס נושאת מטוסים בים סוף

על-פי הדיווח, בריטניה נערכת לפרוס בים סוף את נושאת המטוסים "המלכה אליזבת" או את נושאת המטוסים "נסיך וויילס", וזאת כדי להחליף את נושאת המטוסים האמריקאית "דווייט אייזנהאוואר" שצפויה לחזור לארה"ב.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12