הכתבה בשיתוף סופר-פארם
העתיד כבר כאן: טכנולוגיית המציאות הרבודה (AR) נוחתת בסופר-פארם, ותאפשר חוויית קנייה חדשנית בישראל. באמצעות סריקה של המדף דרך מצלמת הסמארטפון, לקוחות יוכלו לאתר מוצרים בצורה מהירה יותר, ואף לקבל מידע משלים עבורם שאינו מופיע על גבי המוצר.
בעזרת טכנולוגיית AR, הלקוחות בסניפים יוכלו לצפות דרך מצלמת הסמארטפון במדף שלפניהם, יחד עם שכבה נוספת שתספק להם מידע רלוונטי על המוצרים. כך למשל, לקוחות יוכלו להגדיר כי הם מחפשים מזון לתינוקות שאינו מכיל גלוטן, והמוצרים שאינם מכילים גלוטן יסומנו על מסך המכשיר בסימון ירוק. באותה מידה ניתן יהיה לחפש במדף מוצרים המיועדים לעור רגיש, או לשיער מתולתל, והסימון שלהם יוצג על המסך.
בנוסף ל"חיפוש המהיר", הפלטפורמה תאפשר קבלת מענה לשאלות נפוצות בעת סריקת מוצר. כך, ניתן יהיה לצרוך תוכן משלים שיספק תשובות לשאלות כגון: לאיזה גילאים המוצר מתאים, או האם הוא מתאים לנשים בהריון וכו', וכן לזכות בהמלצות אישיות. למעשה, כל מותג יוכל לייצר את התוכן שמלווה את מוצריו, ולהעניק ערך מוסף חדש ללקוחותיו.
בפלטפורמה החדשנית ייקחו חלק מותגים מובילים הנמכרים בסופר-פארם, שבסמוך למדפיהם יוצבו עמדות סריקת קוד QR - יאפשרו את כניסת הלקוח לפלטפורמת המציאות הרבודה באמצעות מצלמת הסמארטפון בלבד - ללא צורך בהורדה של אפליקציה או בהזדהות, הישר לתוך חוויה אינטראקטיבית. בין המותגים שהתוכן שלהם כבר זמין בפלטפורמה: מטרנה, ORAL B, האגיס, טרזמה, סימפל, דורקס, נורפן, אלטמן, דאב ואחרים.

צילום: יח''צ
"חוויית הקניית תשתנה"
הפיתוח המדובר הוא של חברת הסטארט-אפ הישראלית WeR, שכבר חתומה על פיתוח AR לחברת נטפליקס בסניפי ענקית הקמעונאות האמריקאית וולמארט - המספק לילדים הצצה לדמויות מסדרת הילדים Waffles + Mochi ומעניק יכולת לייצר איתן אינטראקציה באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה.
לדברי מיכאל מיטרני, סמנכ"ל איקומרס ושיווק סופר-פארם אונליין : "בשורת טכנולוגיית ה-AR מגיעה למדף הקניות שלנו, ותשנה את חוויית הקנייה כפי שהכרנו אותה עד היום. מעתה נוכל גם להציע ללקוחות שלנו תוכן חדש ומשלים שאינו מופיע על גבי המוצר עצמו, בזמן שהם מתלבטים האם להתנסות במוצר ומחפשים היכן ניתן למצוא אותו".
תומר צ'צ'ק, מייסד ומנכ"ל חברת WeR, מוסיף כי "הפלטפורמה שפיתחנו מאפשרת להגדיל את מעורבות הלקוחות בעת העמידה מול המדף בחנות, ולשדרג את חוויית הרכישה באמצעות תוכן חדש שילווה את תהליך הבחירה. אחרי שיתוף פעולה ראשון עם וולמארט בעולמות התוכן, סופר-פארם היא הקמעונאי הראשון בישראל שאנחנו מטמיעים אצלו את הטכנולוגיה".