פאגאיה השלימה גיוס חוב בהיקף של 280 מיליון דולר

שבועות ספורים לאחר שעברה לדווח כחברה אמריקאית השלימה פאגאיה גיוס שנועד לאפשר לה צמיחה ויועד ככל הנראה לרכישות ומיזוגים • בנק ההשקעות ג'פריס הוביל את הגיוס

מייסדי פאגאיה - מימין: אביטל פרדו, יהב יולזרי, גל קרובינר / צילום: ענבל מרמרי
מייסדי פאגאיה - מימין: אביטל פרדו, יהב יולזרי, גל קרובינר / צילום: ענבל מרמרי

חברת הפינטק פאגאיה  דיווחה היום (ד') כי השלימה גיוס חוב בהיקף של 280 מיליון דולר. הגיוס נעשה ישירות לצורכי החברה ולא לאחת הקרנות שהיא מפעילה ונועד לצורכי צמיחה, כלומר ייתכן שהוא עתיד לשמש את החברה לרכישות ומיזוגים. 

השיטה של קרנות ההשקעה הפרטיות לנפח את בועת הנדל"ן 
"טעויות מהותיות": בי-קיור לייזר נדרשת להציג מחדש את הדוחות הכספיים שלה

בנק ההשקעות ג'פריס הוביל את הגיוס. זו העסקה ה-35 של ג'פריס בשלוש השנים האחרונות בסך גיוסים כולל של מעל ל-42 מיליארד דולר. בין המשקיעים ישנם שורה של משקיעים זרים מובילים בראשות בלקרוק, ג'יי.פי מורגן ודיסקונט וואלי בנק (שלאומי מחזיק בו ב-14%) ו-UBS.

פאגאיה היא חברת פינטק שפיתחה פתרונות טכנולוגיים המיועדים לגופים פיננסיים, במטרה לסייע להם לנהל בצורה מדויקת יותר את תהליכי הקצאת האשראי שלהם. את החברה הקימו המנכ"ל גל קרובינר, אביטל פרדו ויהב יולזרי, וביוני 2022 החברה השלימה מיזוג לחברת SPAC לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר.

זמן קצר לאחר מכן המניה זינקה לשווי שיא של כמעט 20 מיליארד דולר, בעקבות מה שהוערך כמהלך קיצוני של שורט סקוויז על המניה. לאחר מכן המניה נפלה וכיום שווי החברה הוא 878 מיליון דולר.

לפני כמה שבועות הודיעה החברה על צעדים שנועדו להגביר את הסחירות בה מצד גופים מוסדיים אמריקאים: ביצוע ספליט הפוך (איחוד הון), ומעבר לדיווח כחברה אמריקאית ולא כחברה זרה (ישראלית) שנסחרת בארה"ב.

במקביל פאגאיה דיווחה אז ששנת 2023 הסתיימה עם הכנסות של 800-825 מיליון דולר עם EBITDA מתואם של 65-75 מיליון דולר, ונפח הפעילות של החברה היה 8-8.2 מיליארד דולר.