בצל המלחמה, פרופ' יוג'ין קנדל משנה את פעילות המכון שבראשו הוא עומד

ראש המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר מרחיב את פעילות מכון RISE Israel, שמתמקד בהייטק, גם לתחומים הכלכליים והחברתיים • קנדל: "הגיע הזמן לשינוי מבני בפעילות הממשלה"

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון
פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

בעקבות הרפורמה המשפטית ומלחמת חרבות ברזל, מכון המחקר והמדיניות SNPI מרחיב את פעילותו גם לתחומי הכלכלה והחברה, ומשנה את שמו ל-RISE Israel. בראש המכון עומדים פרופ' יוג'ין קנדל, לשעבר ראש המועצה הלאומית לכלכלה, ואורי גבאי, לשעבר סמנכ"ל האסטרטגיה ברשות החדשנות וממייסדיה.

גרעין נח"ל חדש יירתם לטובת כפר עזה ויישובי העוטף
חקלאי הנגב ישתתפו בתערוכת ענק בברלין: "זה חשוב דווקא עכשיו"

מכון SNPI הוקם לפני כשנתיים בשותפות עם סטארט־אפ ניישן סנטרל, והוא מתמחה בתחום ההייטק והחדשנות. בין תוצרי המכון העדכניים נמנה דוח שבחן בדצמבר את השפעות המלחמה על סטארט־אפים. מהדוח עולה כי החברות במצב הקשה ביותר הן חברות קטנות (עד 10 עובדים), שגייסו פחות מ־5 מיליון דולר לפני המלחמה. "לחברות אלה יש חשיבות רבה באקוסיסטם, כי הן מהוות את הבסיס שממנו צומחות החברות הגדולות של העתיד", נכתב בדוח. עם זאת, גם כמחצית מהחברות שגייסו טרם המלחמה יותר מ־20 מיליון דולר דיווחו על קשיים בגיוס הון.

"פרשת דרכים גורלית"

לדברי קנדל, המשמש כיו"ר המכון, "ישראל נמצאת בפרשת דרכים גורלית, ובחירה בנתיב הלא נכון עלולה להוביל לקריסת המדינה. אחרי עשורים של מדיניות קצרת טווח והיעדר התמודדות עם אתגרים קיומיים בזמן אמת - הגיע הזמן לשינוי מבני בפעילות הממשלה.

"המכון יפעל לעיצוב וקידום אסטרטגיה כלכלית־חברתית המבוססת על שלושה עקרונות. הראשון הוא חיזוק מעמדה הכלכלי והטכנולוגי של ישראל במרוץ החדשנות הגלובלי; השני - שבירת מודל 'שתי הכלכלות' (הייטק לעומת כל השאר) על ידי שילוב אוכלוסיות מגוונות בענף הטכנולוגיה ופיתוח הפריפריה הגאוגרפית על בסיס חדשנות.

"העיקרון השלישי הוא הטמעת חדשנות וטכנולוגיה במגוון תחומים, במטרה לשפר את חיי היום־יום של אזרחי ישראל ושיפור השירות הציבורי. כל אלו, לצד ניהול מפוקח של ההזדמנויות והסיכונים שבפתחנו והגברת האמון במערכת הציבורית, הם משימה קריטית להמשך קיומה של המדינה".

אורי גבאי, מנכ"ל המכון, מציין כי "המטרה החשובה ביותר בשנים הקרובות היא שיקום ובנייה מחדש של מדינה יציבה וחסינה. מכון RISE Israel פועל כדי שישראל של 'היום שאחרי' תהיה חזקה מאי פעם, עם חזון ויעדים ברורים לצד תוכניות פעולה אופרטיביות. כל זאת תוך הסתכלות על חדשנות טכנולוגית ככזו שיכולה לשרת אתגרים לאומיים, חברתיים וכלכליים כאחד".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

אינפינטי לאבס

חברת המחקר והפיתוח Infinity Labs פותחת 15 תקנים למסלולי הכשרה בעולמות הטכנולוגיה, עבור סטודנטים מילואימניקים שהיו אמורים להתחיל שנה א', כמו גם למילואימניקים שפוטרו מעבודתם, או כאלו שבשנים מתקדמות אך לא מצליחים להדביק את הפער.

על פי הערכות, כ-70 אלף מחיילי המילואים הם סטודנטים וסטודנטיות, וחלקם עדיין משרתים בצה"ל. אותם מילואימניקים ששוחררו נאלצים היום לחזור ללימודים למתווה שלא תומך בהם כלכלית, אקדמאית ומקצועית, והתוצאה היא שהם "נופלים בין הכיסאות".

מסלולי ההכשרה של אינפיניטי לאבס נמשכים 5-8 חודשים, ומציעים מסגרת לימודית ייחודית של עשייה ולמידה פרקטית הדומה לעבודה בחברות ההייטק במשק. התקנים ייפתחו בקורסים בנושא DevOps ופיתוח תוכנה, שמתחילים בסוף פברואר. בנוסף, מודל החברה מבטיח לתלמידים מקום עבודה בסיום הקורס באחת מחברות הטכנולוגיה המובילות במשק שעמן הם עובדים.

לאתר החברה: https://infinitylabs.co.il/

סטודנטים של אינפינטי לאבס / צילום: אינפיניטי לאבס
 סטודנטים של אינפינטי לאבס / צילום: אינפיניטי לאבס

ארגון בני ברית

הארגון היהודי החברתי-התנדבותי יוצא בקול קורא בארץ וברחבי העולם לגיוס תרומות עבור "קרן חיים", קרן תרומות שהוקמה לסיוע למען מפוני עוטף עזה, מפוני הצפון ולחיילי צה"ל.

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל התמקד ארגון בני ברית ישראל בפעילות התנדבותית, הכוללת סיוע למפוני העוטף והצפון, כמו גם רכישת אמצעים שונים לחיילים. בנוסף, הארגון יצר קשרים עם ארגוני בני ברית ברחבי העולם, וגייס דרכם תרומות ל"קרן חיים".

לצד פעילויות אלו הוקם קבינט מלחמה מיוחד שבו משתתפים אחת לשבוע נציגי כל הלשכות יחד עם הנהלת הארגון, על מנת להחליט על הקצבות כספיות מהקרן לטובת פרויקטים שונים.

לתרומות לקרן חיים: t.ly/q3bmN

התורמים יקבלו קבלה המאפשרת זיכוי מס לפי סעיף 46 תרומות

משרד התרבות והספורט ומשרד הביטחון

משרד התרבות והספורט בשיתוף משרד הביטחון יוצאים ביוזמה חדשה באמצעות מועדון "בהצדעה", לטובת משרתי המילואים: זוג כרטיסי קולנוע ופופקורן ב-10 שקלים לכל הסרטים בבתי קולנוע ברחבי הארץ.

מטרת היוזמה כפולה: להוקיר את פועלם של משרתי המילואים שנלחמו למען העם והגנת הארץ; ולחזק את בתי הקולנוע בישראל ואת היוצרים הישראלים, שסרטיהם מוקרנים בימים אלו.

ההטבה תקפה לכל הסרטים המוקרנים כעת בבתי הקולנוע.

לאתר מועדון בהצדעה: www.behatsdaa.org.il/login

מרכז סוזן דלל

מרכז סוזן דלל יקיים תרגול יוגה פתוח לקהל הרחב בהשראת כרמל גת, שנחטפה ב-7 באוקטובר מבית הוריה בבארי. האירוע יתקיים בנוכחות משפחתה של כרמל, והוא נועד להעלות את המודעות ולצאת בקריאה לשחרור של כל החטופים - 136 נשים, גברים וילדים.

לדברי ענת פישר לבנטון, מנכ"לית מרכז סוזן דלל, "כרמל היא אישה אמיצה וחזקה, והיא מהווה השראה לכולנו. אנו קוראים לציבור הרחב להשתתף באירוע, ולהביע את תמיכתו בכרמל ובמשפחתה. יחד, נדע לעטוף את המשפחה ולשלוח כוחות לכרמל ולכל החטופים, שישבו הביתה בשלום".

תרגול היוגה יתקיים ביום חמישי 8 בפברואר, ב-18:30, בסטודיו זהבה וז'אק דלל. מרכז סוזן דלל, רח' יחיאלי 5, ת"א. התרגול יימשך שעה. אין צורך בניסיון קודם, מתאים לכל הגילאים. יש להגיע בלבוש שחור ועם מזרן יוגה.

ההשתתפות ללא עלות, בהרשמה מראש: shorturl.at/aqM02