ותודה לאנבידיה: המניה הישראלית שזינקה בכ-400% במסחר בוול סטריט

Beamr, שמספקת פתרונות בתחומי הווידאו והשידור, זינקה בחדות לאחר שדיווחה על מחקר משותף עם אנבידיה • המחקר מציג את שיתוף הפעולה של Beamr ואנבידיה בהקלה על המעבר לפורמט חדש לסרטונים

אילוסטרציה: shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

מניית החברה הישראלית Beamr זינקה במהלך המסחר ביום ב' בכ-1500% לאחר שדיווחה על שיתוף פעולה עם ענקית השבבים אנבידיה. החברה מתל אביב הונפקה לפני שנה כשגייסה 7.8 מיליון דולר לפי שווי של כ-48 מיליון דולר. בסיום המסחר (ב') העליות במניה התמתנו והיא ננעלה בזינוק של כ-400%. שווי השוק של החברה עמד על 129 מיליון דולר בנעילה בוול סטריט. 

אנבידיה לקוחה שלה והמניה זינקה 50% ביום. אז למה אנליסטים מודאגים מ-arm? 
מניית זוז פאוור מתקרבת לוול סטריט - אך עדיין רחוקה ממחיר ההנפקה בת"א 

Beamr, שהוקמה ומנוהלת על-ידי שרון כרמל, מספקת פתרונות בתחומי הווידאו והשידור - בין היתר פתרונות לקידוד, המרה ואופטימיזציה של ווידאו, שמאפשרים איכות גבוהה, ביצועים ויעילות (בעבר אף דיווחה שזכתה בפרס אמי על פיתוח הטכנולוגיה שלה). לקוחות החברה הם מפיצי תוכן, חברות שידורים באינטרנט, פלטפורמות סטרימינג ואולפנים בהוליווד.

החברה דיווחה היום על מחקר משותף שהיא מציגה עם אנבידיה בוועידה בדנוור. Beamr מציינת בהודעתה שבעוד שהשימוש בווידאו גדל בקצב אקספוננציאלי, רוב הסרטונים כיום עדיין מבוססים על פורמט בן 20 שנה (AVC / H.264) שהיה קיים עוד לפני הסמארטפונים והאינטרנט המהיר. המחקר מציג את שיתוף הפעולה של Beamr ואנבידיה בהקלה על המעבר לפורמט AV1 בסקייל גדול יותר ותוך שמירה על האיכות.

תמר שוהם, ה-CTO של החברה, הסבירה כי "עד היום, אימוץ הסטנדרט המשודרג של ווידאו היה מעבר מורכב משתי סיבות - אחת, הדרישה להרבה יותר כוח מחשוב ולכן ליותר עלויות, ושתיים, הדרישה לעקומת למידה חדה משום שקשה להבין כמה דחיסה נוספת ניתן ליישם בלי לוותר על איכות הוווידאו, דבר שמוביל לאי-ודאות בתהליך. הטכנולוגיה של Beamr עם אנבידיה עונה על שני האתגרים האלה באמצעות שימוש בחומרה של אנבידיה כך שהביצועים זהים ואף עדיפים על פורמטים קודמים, והעלויות דומות".

Beamr רשמה בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023 הכנסות של 1.4 מיליון דולר, לעומת 1.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2022, והיא מצפה ש-2023 תסתיים עם רמת הכנסות דומה ל-2022 והצמיחה תואץ ב-2024.