מניית זוז פאוור מתקרבת לוול סטריט - אך עדיין רחוקה ממחיר ההנפקה בת"א

מפתחת הטכנולוגיה להטענת רכב חשמלי דיווחה על התקדמות בעסקת המיזוג ל־SPAC בארה"ב, והמניה זינקה ב–50% • ועדיין היא נמוכה בכ־90% ממחיר ההנפקה

בועז וויזר, מנכ״ל זוז פאואר / צילום: יח''צ
בועז וויזר, מנכ״ל זוז פאואר / צילום: יח''צ

מניית זוז פאוור  זינקה בתחילת שבוע המסחר בשיעור של כ-50%, בניגוד למגמה הכללית בבורסה, לאחר שדיווחה על התקדמות בעסקה למיזוגה לחברת SPAC בארה"ב. עם זאת, שווי החברה הנוכחי עדיין רחוק מאוד מהשווי שניתן לה בעסקת הספאק - 60 מיליון דולר, הדומה לשווי שבו הונפקה בת"א בשנת 2021. מאז אותה הנפקה נפלה מניית זוז בקרוב ל-90%.

החברה הדואלית שנמחקת מהמסחר בת"א וזינקה ב-8% בוול סטריט
המניה הישראלית שקיבלה המלצת קנייה שצופה לה זינוק של 70%

לאחר העלייה החדה נסחרת החברה בשווי של 60 מיליון שקל (16 מיליון דולר) - כרבע מהשווי במיזוג המיועד. זוז פאוור, שנקראה בעבר צ'קראטק, עוסקת בפיתוח טכנולוגיית אגירה קינטית המיועדת להטענה מהירה לרכב חשמלי. לפי הודעת החברה בקיץ האחרון, לאחר המיזוג ל־SPAC יחזיקו בעלי המניות הקיימים ב־40%-50% ממניות החברה הממוזגת, כך שהיא תיסחר בשווי של כ־120 מיליון דולר. זוז היא חברה ללא גרעין שליטה המוחזקת בעיקר על ידי משקיעים מוסדיים (בהם מור והפניקס).

הזינוק במניה השבוע הגיע בעקבות דיווח של זוז פאוור לפיו היא מתכננת להשלים את המיזוג בסוף הרבעון הנוכחי. "כחלק מפעולות הספאק לעמידתה בתנאים להשלמת עסקת המיזוג, מנהלת הספאק מו"מ עם משקיעים להתקשרות בהסכם הקצאה פרטית (PIPE) במחיר של 10 דולר למניה", נכתב בדיווח. "זאת בהתאם לשווי מוסכם שנקבע בין הצדדים - המייצג לחברה שווי של 60 מיליון דולר, אשר יותנה בהשלמת עסקת המיזוג עד לתום הרבעון הראשון ב־2024, או מועד מאוחר יותר שיוסכם על הצדדים".

השקעות של 12 מיליון דולר

לפי החברה, כבר נחתמו הסכמי השקעה עם מספר משקיעים להשקעת סכום מצטבר של 12 מיליון דולר. במקביל החברה דיווחה על שינוי במנגנון אבני הדרך להקצאת מניות.

חברות SPAC הן חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף מהציבור במטרה למזג לתוכן חברה קיימת תוך פרק זמן מוגבל. לרוב חברות SPAC מחפשות חברות פרטיות למזג לתוכן, כדרך להפכן לציבוריות בלי צורך בהנפקה. אולם במקרה של זוז פאוור, היא כבר חברה ציבורית בת"א והמיזוג ל־SPAC אמור להפוך אותה לדואלית. ובהנחה שהשווי במיזוג יהיה בר־קיימא, הרי שגם בשווי גבוה משמעותית מזה שבו היא נסחרת כיום.

זוז פאוור היא לא החברה הראשונה שעשתה מהלך כזה: חברה אחרת שמתמזגת ל־SPAC הוא פוםוום , שהונפקה ב־2021 בת"א לפי שווי של 135 מיליון שקל, ונסחרת כיום בשווי 88 מיליון שקל, כשהיא ממתינה להשלמת המיזוג שלה ל־SPAC בהובלת יזהר שי וזיו אלול, לפי שווי גבוה בהרבה (של 125 מיליון דולר).