החברה הדואלית שנמחקת מהמסחר בת"א וזינקה ב-8% בוול סטריט

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • סייברארק זינקה בכ-16% בשני ימי מסחר לאחר שפרסמה דוחות רבעוניים חזקים • סטיקספיי קיבלה הזדמנות נוספת מבורסת ניו יורק • ואונדס הודיעה על כוונתה להימחק ממסחר בבורסה בתל אביב

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo
וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

שבוע המסחר בוול סטריט הסתיים עם שיא במדד S&P 500, שעקף לראשונה את רף 5,000 הנקודות, לאחר שעלה ב-0.6% בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע. במקביל, מדד נאסד"ק התחזק ב-1.5% ומדד דאו ג'ונס נסחר בירידה מינורית. גם בקרב החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט היו מספר מניות בולטות במסחר.

עד לא מזמן היא הייתה בוחרת מניות מחוננת. היום היא משמידת העושר הגדולה בעולם 
הענקית מברלין פושטת רגל ומדליקה נורת אזהרה: "גרמניה משתרכת מאחור" 

סייברארק זינקה אחרי הדוחות

הדוחות הטובים של סייברארק  הקפיצו את המניה שלה ב-15.7% בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע, וחברת אבטחת הסייבר הוסיפה לערכה 1.6 מיליארד דולר. החברה, שהקים היו"ר הפעיל אודי מוקדי ומנוהלת כיום על-ידי מאט כהן, נסחרת כעת בשווי שיא של 11.8 מיליארד דולר והיא החברה הישראלית החמישית הגדולה בוול סטריט, אחרי מובילאיי, צ'ק פוינט, נייס וטבע.

סייברארק פרסמה דוחות ביום חמישי שעבר, בהם עקפה את תחזיות האנליסטים הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח. במקביל היא סיפקה תחזית חיובית לרבעון הראשון ול-2024. ההכנסות ברבעון הרביעי צמחו ב-31.9% ל-223 מיליון דולר, לעומת תחזית האנליסטים ל-210 מיליון דולר. בסיכום שנתי, ההכנסות צמחו ב-27% ל-752 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי ברבעון היה 8.9 מיליון דולר ועל בסיס Non-GAAP נרשם רווח של 38.1 מיליון דולר, שהם 81 סנט למניה, בזמן שהאנליסטים ציפו ל-47 סנט בלבד.

ברבעון הראשון סייברארק מצפה להכנסות של 209-215 מיליון דולר, גבוה מתחזית האנליסטים, והרווח הנקי Non-GAAP למניה יהיה 21-31 סנט, כשתחזית האנליסטים היא 24 סנט. בשנת 2024 התחזית היא לצמיחה של כ-23% להכנסות של 920-930 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים, והרווח הנקי למניה יהיה 1.63-1.81 דולר, דומה לתחזיות.

אונדס נמחקת מת"א ותישאר בנאסד"ק

חברת הטכנולוגיה האמריקאית אונדס  הודיעה על כוונתה להימחק ממסחר בבורסה בתל אביב, בה היא נסחרת מאז שהשלימה בשנה שעברה את רכישת איירובוטיקס הישראלית. אונדס דיווחה בסוף השבוע שבכוונתה להימחק מהמסחר ב-9 במאי. כחברה דואלית, תהליך המחיקה מהמסחר קל יחסית וכולל הודעה של שלושה חודשים מראש. מניית אונדס נסחרת במקביל בנאסד"ק וביום שישי מנייתה עלתה ב-8.4% למחיר של 1.42 דולר המשקף לה שווי שוק של 88 מיליון דולר.

מאז שהחלה להיסחר בבורסה בתל אביב בינואר שעבר, המניה נפלה ב-31.5%. החברה, המנוהלת על-ידי אריק ברוק, מספקת פתרונות טכנולוגיים לתקשורת וניתוח מידע ללקוחות ממשלתיים ותעשייתיים. נזכיר, שלאחרונה חברה אמריקאית אחרת (אך גדולה בהרבה) עשתה מהלך דומה: החברה הביטחונית לאונרדו DRS נמחקה מהמסחר בת"א שבה נסחרה במשך כשנה, לאחר שהשלימה את רכישת ראדא המקומית.

סטיקספיי מקבלת עוד הזדמנות מהבורסה

מניית סטיקספיי  קפצה בימים חמישי ושישי ב-17%. החברה, העוסקת בטכנולוגיה לתחום התקשורת הלוויינית, קיבלה בעבר אזהרה מבורסת ניו יורק לפיה היא לא עומדת בתנאים להמשך מסחר ב-NYSE American, רשימת המסחר של החברות הקטנות, אך בשבוע שעבר היא דיווחה שקיבלה אישור מהנהלת הבורסה להוציא לפועל תוכנית לעמידה מחדש בתנאים, עד לסוף מאי 2025. סטיקספיי ציינה בהודעה שלה כי התוכנית שאושרה מבוססת בחלקה על התפתחויות עסקיות וטכנולוגיות שהיא צופה, כולל דיווחים חיוביים עתידיים על לקוחות חדשים והזמנות חדשות, שלהערכתה יובילו לשווי שוק גבוה יותר.

גם לאחר הקפיצה במניה מחיר המניה של סטיקספיי נמוך מדולר אחד, ועומד על 43 סנט. המחיר משקף לחברה בניהולו של ניר ברקן שווי של 35 מיליון דולר. החברה מוזגה ל-SPAC ב-2022 לפי שווי של 365 מיליון דולר.