92% ממניות חנן מור יוחזקו על ידי הנושים: הסדר החוב הוגש לביהמ"ש

על פי הסדר החוב שנועד לאפשר את פירעון החובות הרבים שצברה חנן מור, כ-92% ממניות חברת הבנייה אמורים לעבור לנושים הגדולים שלה • ההסדר שגובש אמור להגיע לאישור הנושים במהלך החודש הקרוב

חנן מור / צילום: אייל טואג
חנן מור / צילום: אייל טואג

92% ממניות חברת הבנייה המסובכת קבוצת חנן מור  אמורים לעבור לנושים הגדולים שלה, כך עולה מבקשה שהגיש מנהל ההסדר, עו"ד אהוד גינדס לביהמ"ש אמש (ג'). לאחר מספר שבועות בהם עמל המנהל שמונה לחברה מטעם ביהמ"ש, דודו זבידה, גובש הסדר שנועד לאפשר את פירעון החובות הרבים שצברה החברה שמסתכמים בכ-2.7 מיליארד שקל.

בהמשך לדיווח, מניית חנן מור צוללת בכ-15% הבוקר (ד').

הישראליות שאכזבו: סולאראדג' ופאלו אלטו צללו בחדות לאחר הדוחות 
אלקטרה מול שיכון ובינוי: המכרז שחשף את יחסי הכוחות בשוק התשתיות 

ההסדר שגובש אמור להגיע לאישור הנושים במהלך החודש הקרוב. לפי ההצעה שהונחה בפני ביהמ"ש יכונסו אסיפות הנושים עד ל-21 במארס, ומנהל ההסדר יגיש את התוצאות בתוך ארבעה ימים לאחר מכן.

חנן מור תעביר את השליטה לנושים שלה

מהנוסח של ההסדר שהוגש עולה כי תבוצע הקצאת הון שתשנה את מעמדם של בעלי המניות הנוכחיים ולמעשה תעביר את קבוצת חנן מור לשליטת הנושים הגדולים שלה. בעל השליטה הנוכחי, מייסד החברה - חנן מור, יוותר עם אחוזים בודדים בחברה. מחזיקי סדרות האג"ח י"ג ו-י"ד, שהגיעו להסדר ללא בטוחות משמעותיות, יקבלו 18% ו-13% ממניות החברה (בהתאמה) לאחר ההקצאה. נושי הקונסורציום שהעמיד את האשראי העצום (1.3 מיליארד שקל) לחנן מור לצורך רכישת הקרקע ב"שדה דב" בתל אביב, יקבל 41% ממניות החברה.

בנוסף יקבלו נתחים ממניות החברה: חברת הביטוח הראל (12%), שהעמידה אשראים לפרויקטים שונים של החברה, וכך גם בנק מזרחי טפחות וקרן ריאליטי (7%) ובית ההשקעות מיטב (1%). בעלי המניות הקיימים בחברה יחזיקו ב-3.92% מהון המניות ככל שתתקבל הקצאת ההון המוצעת.

קבוצת חנן מור נמצאת בעיכוב הליכים לפי החלטת שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, חגי ברנר מאז סוף נובמבר האחרון. ההסדר המוצע מסדיר את השלמת בנייתן של מאות דירות שמקימה החברה ברחבי הארץ בפרויקטים באור עקיבא, חריש ומודיעין. בשבועות שחלפו מאז שנכנסה החברה להליך, מצוין כי בוצעה הפחתת מינוף בהיקף של מאות מיליוני שקלים. זאת באמצעות מכירת זכויות בפרויקטים השונים.

לקבוצה נושים רבים, בהם הבנקים שמובטחים בשיעבודים ראשונים על קרקעות ונכסים שונים. חלקם חברים בקונסורציום שהעמיד את האשראי לרכישת הקרקע בשדה דב כאמור. בנוסף לחברה 5 סדרות אג"ח, עם דרגות שונות של בטוחות, ובהיקף (קרן) של 612 מיליון שקל.