מרכב שטח למקצוענים ועד לחשמלית קומפקטית וזולה: חמישה דגמים סינים שצפויים לנחות בישראל

בשבוע החולף נחשפה עוד שורה של דגמים סינים מתקדמים, שמציבים במרכז הכוונת את השוק האירופי והישראלי • BYD מתכננת להסתער על אירופה עם "צונאמי" של מותגים ודגמים חדשים • ו-MG3, בעלת הממדים של מכונית "סופר־מיני" אירופית טיפוסית

מכוניות חדשות בנמל. 5 דגמים סיניים חדשים נחשפו השבוע / צילום: Shutterstock
מכוניות חדשות בנמל. 5 דגמים סיניים חדשים נחשפו השבוע / צילום: Shutterstock

הרגולטורים במערב ממשיכים להערים קשיי סחר ורגולציה בפני הייצוא של תעשיית הרכב הסינית, אולם נראה שהיצרנים לא מורידים את הרגל מהגז. בשבוע החולף נחשפה עוד שורה של דגמים סינים מתקדמים, שמציבים במרכז הכוונת את השוק האירופי והישראלי. רובם יגיעו ב־2025, אך חלקם עשויים לנחות כאן עוד לפני סוף השנה כחלק מההכנות לקראת עלייה (נוספת) במס הקנייה על רכב חשמלי

SAIC MG9: קרוס־אובר חשמלי גדול במחיר נגיש

SAIC MG-9 / צילום: יח''צ
 SAIC MG-9 / צילום: יח''צ

המותג MG של קבוצת SAIC היה אחד החלוצים בייצוא רכב מתוצרת סין לאירופה ולישראל. אולם עד כה נוכחותו בפלח רכבי הפרימיום החשמליים הייתה מזערית. את הפער הזה סוגרת כיום הקבוצה.

אחד מהם הוא מותג הפרימיום הסיני Rising, שעתיד לשלוח לאירופה ואלינו שני דגמי קרוס־אובר חשמליים תחת השם MG9 ו־MG S9. אלו הם כלים גדולים באורך של 5 מ' עם בסיס גלגלים באורך של כ־3 מ', שמצוידים בתא נוסעים מפואר ועתיר מסכי תצוגה. לאירופה הם יגיע עם סוללות בקיבולת של 77 קילוואט או 90 קילוואט עם טווח נסיעה משוער של עד כ־600 ק"מ ב־WLTP. בסין, טווח המחיר שלהם נע בין כ־27־35 אלף דולר.

מועד הגעה משוער: סוף 2024־תחילת 2025

MG3: היברידית, חסכונית קומפקטית וזולה

mg-3 / צילום: יח''צ
 mg-3 / צילום: יח''צ

עם כל הכבוד לחשמליות הפרימיום הסיניות, מה שהשוק הישראלי באמת צריך כיום זו מכונית סינית קומפקטית, חסכונית מאד ובעיקר זולה. כזו שתיתן מענה למי שלא מוכן לקחת משכנתה עבור רכב חדש. אל הנישה הזו בדיוק מכוונת ה־MG3 החדשה, שהושקה השבוע באירופה. יש לה ממדים של מכונית "סופר־מיני" אירופית טיפוסית, עיצוב מודרני ותא נוסעים מרווח יחסית ומאובזר בשלל מסכים.

אבל הייחוד שלה הוא מערכת הנעה היברידית מתקדמת, שמשלבת בין מנוע 1.5 ליטר למנוע חשמלי, וסוללה עם הספק כולל של כ־170 כ"ס. צריכת הדלק המוצהרת היא כ־22 קילומטר לליטר, וגם הפליטה הכוללת נמוכה במיוחד. המחירים לא פורסמו עדיין, אולם אם להסתמך על מוניטין ה־VALUE של היצרן אפשר לצפות למחיר של פחות מ־140 אלף שקל, שישתלב היטב בנישה אותה פינו היפניות והקוריאניות ההיברידיות, שמחירן זינק.

מועד הגעה משוער: סוף 2024

BYD "לאופרד 5": רכב כביש שטח מקצועי עם הנעת פלאג־אין

LEOPARD5-24 דגם / צילום: יח''צ
 LEOPARD5-24 דגם / צילום: יח''צ

גם ענקית הרכב הסינית BYD מתכננת להסתער על אירופה עם "צונאמי" של מותגים ודגמים חדשים, בעיקר בפלח הפרימיום, שחלקם נמכרים בסין תחת מותגים עצמאיים.

אחת הדוגמאות היא המותג Leopard, שישווק כנראה באירופה תחת המטרייה של שם המותג BYD. זהו מותג נישה, שמתמחה בייצור רכבי כביש־שטח אופנתיים אך תכליתיים, עם יכולות עבירות מקצועיות והנעה "ירוקה".

הדגם הראשון של המותג, שמיועד להגיע לאירופה והוצג השבוע בתערוכת הרכב של ז'נבה, בינתיים ללא תקינה אירופאית, הוא "לאופרד 5" - רכב פלאג־אין מסיבי באורך כ־4.9 מ' ובגובה 1.92 מ', שממוצב מול דגמים כמו טויוטה לנד־קרוזר, ג'יפ גרנד צ'ירוקי וכו'. יש לו מרווח גחון גדול, הנעה כפולה מתוחכמת עם שני מנועים חשמליים ומנוע 1.5 טורבו, ובסיוע סוללה נטענת גדולה הוא יכול לנוע מעל 120 ק"מ על חשמל בלבד. בסין המחירים נעים בין כ־40 ל־48 אלף דולר לפני תוספות.

מועד הגעה משוער: מחצית ראשונה של 2025

BYD UP: קרוס־אובר חשמלי קומפקטי וזול

BYD-UP25 / צילום: יח''צ
 BYD-UP25 / צילום: יח''צ

קבוצת BYD מכוונת לא רק לפלח הפרימיום אלא גם לשוק ה־MASS, והרכב החשוב ביותר שלה עבורנו הוא הג'יפון הקומפקטי UP, שיוצא השבוע לשוק הסיני. הרכב מיועד להיות "האח הקטן" של ה־ATTO, שמוביל את המכירות בפלח הרכב החשמלי בישראל. אורכו 4.31 מ', גובהו 1.67 מ' והוא ניצב על בסיס גלגלים באורך 2.62 מ'.

המחירים בסין נעים בין כ־14־17 אלף דולר בלבד, ואם היחס הזה יישאר בישראל זה עשוי להיות להיט מכירות, בכפוף למיסוי.

מועד הגעה משוער: 2025

XIAOMI SU7: פרימיום סדאן חשמלית במחיר "מסובסד" 

צילום: יח''צ
 צילום: יח''צ

גם ענקית האלקטרוניקה XIAOMI נערכת כיום להסתערות על שוק הרכב החשמלי העולמי. השבוע היא ביצעה את החשיפה הגלובלית הראשונה שלה בתערוכת הסלולר והתקשורת השנתית MWC בברצלונה, שאליה הביאה את הרכב הראשון שלה - מכונית הספורט סדאן החשמלית SU7.

זוהי מכונית בעלת עיצוב אווירודינמי מתקדם שאורכה כ־5 מ' ואורך בסיס הגלגלים שלה הוא 3 מ'. היא ניצבת על פלטפורמה חשמלית מתקדמת שתומכת בטעינה אולטרה מהירה, ויהיו לה גרסאות עם מנוע בודד ועם שני מנועים בהספק של מעל 600 כ"ס. הגרסה הבכירה תזנק ל־100 קמ"ש בפחות מ־3 שניות.

כראוי ליצרנית אלקטרוניקה, תא הנוסעים עמוס במסכים ברזולוציה גבוהה לכל הנוסעים עם קישוריות מלאה לרשת מוצרי "הבית החכם" של שיאומי. המחירים בסין צפויים להיות "שוברי שוק" בפלח ולנוע בין 28 אלף ל־42 אלף דולר בלבד. בתערוכה הודיעה המילטון, יבואנית מוצרי האלקטרוניקה של שיאומי, כי קיבלה את הזיכיון לשיווק הרכב בישראל החל מ־2025. אולם, על פי הערכות היא חתמה או תחתום על הסכם שיתוף פעולה עם יבואן מבוסס מענף הרכב הישראלי.

מועד הגעה משוער: 2025