חברה ישראלית סייעה למיליון אמריקאים לתבוע ביטוח חיים: עכשיו היא מגייסת מיליונים

לאחר שהוכיחה לענקיות הביטוח שהיא מקלה על העומס הרגשי ועל תהליך תביעת ביטוח החיים, חברת אמפת'י הישראלית הודיעה על גיוס שלישי בהיקף של 47 מיליון דולר - ואגב כך חשפה כי מאחורי סבב ההשקעה שלה עומדות כמה מחברות הביטוח הגדולות בעולם כמשקיעות אסטרטגיות

יונתן ברגמן ורון גורה / צילום: Empathy
יונתן ברגמן ורון גורה / צילום: Empathy

חברה ישראלית סייעה עד כה למיליון אמריקאים להתמודד עם מוות של בן משפחה דרך ביטוח החיים או דרך מקום העבודה שלהם. אמפת'י הישראלית (Empathy) הודיעה בשבוע שעבר על כך שסייעה למבוטחים בחברות ביטוח כמו מטלייף, ניו יורק לייף וגארדיאן לייף לתבוע את ביטוח החיים של קרוב משפחתם באמצעות ממשק מקוון שמסייע להם לאחר מכן בבקשת חופשה ממקום העבודה, בארגון הניירת והתהליכים הבירוקרטים המלווים אותה, סיוע בתשלום מיסי עיזבון וירושה, בארגון לוויה ובתמיכה רגשית ופסיכולוגית. אמפת'י מציעה את השירות דרך שותפות עם חברות הביטוח או ישירות למחלקות משאבי אנוש בחברות גדולות כמו AT&T ,Guess וגולדמן זאקס.  

האירוע שכל התעשייה חיכתה לו: אנבידיה מציגה את הדור הבא של הבינה המלאכותית
החברה שמשגעת את העולם עומדת לקנות אותם בעסקת ענק: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

לאחר שהוכיחה לענקיות הביטוח שהיא מקלה על העומס הרגשי ועל תהליך תביעת ביטוח החיים, אמפת'י הודיעה בשבוע שעבר על גיוס שלישי (סבב B) בהיקף של 47 מיליון דולר - ואגב כך חשפה כי מאחורי סבב ההשקעה שלה עומדות כמה מחברות הביטוח הגדולות בעולם כמשקיעות אסטרטגיות: סומיטומו היפנית, אליאנץ הגרמנית, מאס מיוצ'ואל, מטלייף, ניו יורק לייף וסקיוריאן.  

את הסבב החדש הובילה קרן ההון סיכון אינדקס, שמשקיעה בישראל בין השאר גם בוויז, ומשתתפות בו גם ג'נרל קטליסט ואנטרי קפיטל.

רון גורה, מנכ"ל אמפת'י וממייסדיה, אומר כי זו פעם ראשונה שבה יושבות שש חברות ביטוח גדולות המתחרות זו עם זו מאחורי חברת תוכנה אחת. לדירקטוריון אמפת'י מצטרף גם אחד השותפים הבכירים ביותר באינדקס - דני רימר, שמשמש גם כחבר דירקטוריון מטעם הקרן בפיגמה ודיסקורד.  

להקל על האבל 

גורה, מנכ"ל אמפת'י, הקים את החברה יחד עם שותפו יונתן ברגמן, לאחר מקרה של מוות במשפחה שאירע בכלל בישראל בעבר הרחוק. גורה ביקש להפוך את תהליך ההתמודדות עם האבל לקל יותר, אך במקום להציע מוצר שיימכר ישירות למשתמש, העדיף לחבור לחברות הביטוח שמפיצות אותו לצד ביטוחי החיים שלהן.

לאחר שקרובי המשפחה של המבוטח - לקוח של אמפת'י - תובעים את ביטוח החיים שלו, נכנסת אמפת'י לתמונה ומציעה באמצעות שירות אונליין או אפליקציה לטלפון הנייד מגוון שירותים הקשורים לעולם סוף החיים: החל מתביעות עיזבון ותשלומי מס מתנות או ירושה, דרך מציאת בתי לוויות, בתי עלמין, סגירת חשבונות סושיאל ותקשורת אישיים, ועד תמיכה נפשית.

כשליש מהמשתמשים באפליקציית Empathy מגיעים לשירות, לפי ההערכה, בעיקר בשל ממשק התמיכה הנפשית שלה, שמזכיר במשהו את השירות המודרך של הדספייס או קאלם.  

לאחרונה החלה אמפת'י להציע לחברות הביטוח מערכת שמקלה גם על הגשת התביעה עצמה. "אחת מתוך כשבע תביעות ביטוח חיים מכוסות על-ידי אמפת'י", אומר גורה. לפי ההערכות, שגורה לא מגיב עליהן, קצב ההכנסות השנתי של החברה חצה בשנה שעברה את רף ה-10 מיליון דולר, ואת השנה הנוכחית היא צפויה לסיים בקצב הכנסות גבוה מכך. בשנה שעברה צמחו הכנסותיה פי ארבעה, לפי ההערכה.   

אמפת'י חיה במעין נישה משלה, שהיא יצרה במו-ידיה. "קודם לנו, לא היה קיים מודל כלכלי לתמיכה בשארים בארה"ב", אומר גורה. "אם אתה מבוטח רכב בארה"ב, ועברת חס וחלילה תאונה, יחליפו לך רכב ויטפלו בך טוב, כי אתה המבוטח, אתה הלקוח. אבל בביטוח חיים התובע הוא בפועל הנפטר, אלה הקרובים שלו שבאים לתבוע את ביטוח החיים שלו, והם הוזנחו על-ידי חברות הביטוח.

"בגלל ששיעור האישורים במקרה כזה הוא גבוה למדי, חברות הביטוח הסתפקו בשליחת צ'ק בדואר, ובזה נגמר העניין. באנו ואמרנו להם: שלחתם להם צ'ק, אבל אתם יודעים שהם במצב קשה. אלה אנשים שהרגע איבדו קרוב משפחה, ואתם מנתקים להם את הטלפון והולכים לעשות פרסומות בסופרבול. הלקוח נמצא מולכם ממש - במקום להגיש לו כוס יין ולספק לו שירות, אתם מתעלמים ממנו".  

אתגר הבינה המלאכותית

למרות היותה שחקנית יחידה בקטגוריה, בפני אמפ'תי עומדים אתגרים לא מעטים. בראש ובראשונה הבינה המלאכותית היוצרת, שמשבשת את מודל העבודה של ספקיות שירות ללקוחות עם צ'ט בוטים המסוגלים לנהל תהליכים בירוקרטיים ברמה כמו-אנושית.

כיום מעסיקה החברה צי של עובדות סוציאליות שעומדות בקשר מקוון עם שארי המבוטחים, דבר שמקטין את הרווחיות של אמפת'י. בכוונת החברה להכניס לשירות בטווח הארוך תוכנות צ'ט בוט שיוכלו לנהל יותר משימות אנושיות כמו תיאום פגישות, הכנת סיכומי פגישות וסיכומי פעולה ומילוי מסמכים, כך שעובדת סוציאלית אחת תוכל לקחת על עצמה מספר רב יותר של מטופלים במקביל.

עד כה שמרה החברה על שווי ומבנה יעיל: מועסקים בה בסך-הכול 80 עובדים - היא גדלה בסך-הכול ב-30 איש מאז תחילת 2023, ונמנעה אגב כך מפיטורים. מרבית הסכום שגייסה בסיבוב הקודם שלה, כ-30 מיליון דולר, עדיין נמצא בקופתה בשל העובדה שהיא חברה מכניסה - וגם השווי מעולם לא קפץ גבוה מדי.

בסיבוב הקודם, בספטמבר 2021, אמפת'י גייסה בשווי של 110 מיליון דולר בלבד, כך על-פי PitchBook. השווי הנוכחי, לפי ההערכה, עומד על כ-300-400 מיליון דולר. בחברה סירבו להתייחס לנתונים אלה.  

כעת, לאחר הגיוס, מתכוונים באמפת'י להרחיב את השירות לחברות הביטוח מעבר לביטוח חיים - גם לשירות ברגעי משבר נוספים כמו נכות, אובדן כושר עבודה, מחלות כרוניות, מקרה סיעודי ופרישה.