אינטל מקציבה 100 מיליארד דולר כדי לחזק את ייצור השבבים בארה"ב

במסגרת התוכנית של אינטל לבנות ולהרחיב מפעלי שבבים בארה"ב, החברה מכריזה על תכנונה להוציא כ-100 מיליארד דולר למטרה זו, בכ-4 מדינות • עוד פורסם כי פט גלסינגר, מנכל אינטל, מסר "המפעל הגדול בעולם לייצור שבבי בינה מלאכותית" יתחיל לפעול ב-2027

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: אינטל
פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: אינטל

במסגרת התוכנית של אינטל לבנות ולהרחיב מפעלי שבבים בארה"ב, החברה מכריזה על תכנונה להוציא כ-100 מיליארד דולר למטרה זו, בכ-4 מדינות בארה"ב - כך פורסם היום (ד') ברויטרס.

עוד פורסם כי פט גלסינגר, מנכל אינטל, אמר לתקשורת כי "המפעל הגדול בעולם לייצור שבבי בינה מלאכותית" יתחיל לפעול ב-2027.  

בלעדי | המשבר בחברת סייבריזן מעמיק: בכיר בחברה עוזב, עשרות יפוטרו
למרות הביקורת על ישראל: חברת השבבים שגייסה מיליונים מהאיחוד האירופי

בליבת התוכנית עומדת כוונת החברה, זאת על פני חמש שנים, להפוך שטחים ליד מדינת אוהיו לאותו אתר בינה מלאכותית. 

עוד הודיעה החברה כי בכוונתה לשפץ אתרים של החברה הממוקמים בניו מקסיקו ובאורגון, ובמקביל הרחבת פעילות אינטל באריזונה, שם גם חברת Taiwan Semiconductor Manufacturing היריבה החלה בעקמת מפעל ענק, כך לפי רויטרס. 

מענק של מיליארדים מממשל ביידן

במקביל, היום פורסם גם כי ממשל ביידן הודיע כי בכוונתו להעניק לאינטל כ-20 מיליארד דולר במענקים והלוואות, זאת על-מנת לעודד את תפוקת השבבים שהחברה מייצרת, מה שנחשב גם למענק הגבוה ביותר שהעניקה ממשלת ארה"ב למטרת סבסוד ייצור שבבים, כך לפי רויטרס.

עוד במסגרת אותו פרסום נכתב כי ממשל ביידן יכריז על מענק ראשוני בגובה של 8.5 מיליארד דולר, ובהמשך עד כ-11 ממיליארד דולר בצורת הלוואות לאינטל, זאת בין היתר לתמוך בהקמת המפעל שהחברה מתכננת באריזונה. עוד ישמש המימון הממשלתי לבנייה נוספת של שני מפעלים ושיפור מפעלים קיימים. 

התמיכה הממשלתית באינטל מגיעה במסגרת "חוק השבבים" (Chips Act), שאושר על-ידי הנשיא ג'ו ביידן בשנת 2022, ומטרתו לתמוך בתעשיית השבבים המקומית ולצמצם את התלות של אמריקה בתעשיות זרות.

ביוני אשתקד דווח כי אינטל תזכה למענק מדינה בגובה של כ-3 מיליארד דולר (11.1 מיליארד שקל) - המענק הגדול ביותר שהוענק לחברה פרטית מטעם מדינת ישראל - זאת בין היתר כדי לשדרג את מפעל השבבים שלה בקריית גת.