הפטנט של צחי סולטן שינסה לאושש את שותפות הגז מודיעין

בעל השליטה בשותפות החיפושים מתניע מהלך תקדימי להפיכתה לחברה ציבורית • סולטן: "המהלך ייצור ערך אמיתי למשקיעים, דרך ביטול מנגנון יחידות ההשתתפות והפיכה לחברה ציבורית"

צחי סולטן, יו''ר דיסקונט חיתום / צילום: איל יצהר
צחי סולטן, יו''ר דיסקונט חיתום / צילום: איל יצהר

מדד ת"א נפט וגז מוביל את תשואות המדדים של בורסת ת"א, ואף הניב בשנים האחרונות עליות חדות יותר משל מדדי וול סטריט. כך, בסיכום השנה האחרונה עלה המדד, הכולל מניות של ענקיות אנרגיה מקומיות כמו ניו-מד אנרג'י, ישראמקו, תמר פטרוליום, רציו ונאוויטס, זינק בשנה האחרונה בכ-66% ובשלוש שנים הניב 158%.

רשות נ"יע צפויה לבדוק: למה מניית תמר פטרוליום קפצה יום לפני עסקת ענק 
יו"ר נמל אשדוד חשף: נצא להנפקה, גם העובדים יקבלו חבילה 

מי שלא נטלה חלק בחגיגה היא השותפות מודיעין אנרגיה, שמוביל איש שוק ההון צחי סולטן. יחידות ההשתתפות של מודיעין (אשר כלולות במדד האמור) איבדו כמעט מחצית מערכן בשנה האחרונה, כמו גם בתקופה של שלוש שנים, והיא נסחרת בשווי של 56 מיליון שקל בלבד.

לנוכח הביצועים הדלים של השותפות, הפועלת בעיקר בהפקת נפט בארה"ב, פועל כעת בעל השליטה והחתם הוותיק סולטן (המשמש כיו"ר חברת דיסקונט חיתום), להתניע מהלך תקדימי של הפיכת מודיעין משותפות מוגבלת (הנסחרת באמצעות יחידות השתתפות) לחברה ציבורית (שנסחרת באמצעות מניות).

בשותפויות הנסחרות בבורסה (נפט וגז ומו"פ) מתקיימים זה לצד זה שותף מוגבל (בעלי יחידות השתתפות, שמזרימים את ההון למימון הפעילות) ושותף כללי (יזמי השותפויות ומנהליהן, שנהנים מתגמולים שונים ובהם דמי ניהול ותמלוגים).

סולטן, שהנפיק לא מעט שותפויות בעבר, חובש במודיעין אנרגיה את שני הכובעים: מחד הוא מחזיק 70% מהשותף הכללי ששולט בשותפות ומנהל אותה, ומאידך מחזיק ב-24% מיחידות ההשתתפות שלה (השותף המוגבל). בכוונתו להציע לבעלי יה"ש מודיעין הצעת רכש חליפין שבה יוקצו להם מניות במקום יחידות השתתפות, ביחס שייקבע במו"מ, והללו יירשמו למסחר בבורסה.

במקרה של היענות מלאה להצעה (95% ומעלה), ניירות הערך של השותפות יימחקו מהמסחר בבורסה. במקרה של קיבול חלקי, בעלי יה"ש שלא ייענו להצעה, ימשיכו להחזיק בהן באופן שבו החברה הציבורית תחזיק ביתרת היחידות.

בעלי המניות יזכו ל"תמלוג על"

המשמעות הכספית המרכזית של ההצעה שמקדם סולטן, היא שציבור בעלי המניות החדשים יקבלו לידיהם את ההטבה הגדולה שמגיעה לשותף הכללי - "תמלוג על" של 4.95%-9.95% מההכנסות בכל פרויקט של מודיעין, לפני ואחרי החזר ההשקעה בהתאמה. בנוסף זכאי כיום השותף הכללי לדמי ניהול של 25 אלף דולר לחודש, שגם עליהם הוא יוותר במהלך.

לשותפות מודיעין יש החזקות בשדות נפט וגז בקולורדו, קליפורניה וטקסס בארה"ב, ועוד פרויקטים של אנרגיה מתחדשת בתהליכי מימוש בארה"ב. בנוסף היא מחזיקה 10.5% בחזקת "שמשון" בים באזור גבול ישראל-מצרים, שבה השותף הבכיר היא ישראמקו.

השותפות מכרה 323 אלף חביות נפט בתשעת החודשים הראשונים של 2023, והכנסותיה הסתכמו ב-23.8 מיליון דולר, עלייה של 13% מהתקופה המקבילה בשנה קודמת. הרווח הנקי עמד על 1.7 מיליון דולר, זינוק חד ביחס לרווח של 603 אלף דולר בתקופה המקבילה.

"למקסם ערך נכסי הנפט והגז"

צחי סולטן, היו"ר ובעל השליטה בשותף הכללי של מודיעין, ציין כי "השותף הכללי בחר להוביל מהלך תקדימי מתוך מטרה ברורה - לייצור ערך אמיתי למשקיעים, דרך ביטול מנגנון יחידות ההשתתפות והפיכה לחברה ציבורית. ישנם משקיעים מוסדיים, קרנות גידור ומשקיעים פרטיים רבים אשר מלווים את מודיעין אנרגיה במשך שנים רבות, וחשוב היה לנו להציע מהלך טוב, נכון ומציף ערך".

בשותפות טוענים כי למהלך המוצע יתרונות רבים, "שהבולטים בהם הם גידול בתזרים המזומנים וברווח של החברה החדשה שתונפק. בפועל המהלך אמור להוריד את רדת רמת המינוף האפקטיבי, לאור הגדלת ההון העצמי של החברה הציבורית, לצד עלייה בשווי נכסי הנפט לבעלי המניות".

יניב פרידמן, מנכ"ל השותפות, הוסיף כי המהלך יוכל "למקסם את ערך נכסי הנפט והגז של מודיעין, ויאפשר לנו לפעול בגמישות עסקית ורגולטורית".