חשד: העלים הכנסות באמצעות מכירה פיקטיבית של יהלומים בשווי 16 מיליון דולר

יהלומן תושב כפר שמריהו נחקר ברשות המסים בחשד להעלמת הכנסות בסכום של למעלה מ-16 מיליון דולר, זאת ע"י הצגת מצג שווא של מכירת יהלומים וקיזוז ההכנסה מול הוצאות העסק, כשבפועל הוא השאיר אותם בידיו

יהלומים / צילום: Shutterstock, Bjoern Wylezich
יהלומים / צילום: Shutterstock, Bjoern Wylezich

יהלומן תושב כפר שמריהו נחקר ברשות המסים בחשד להעלמת הכנסות בסכום של למעלה מ-16 מיליון דולר, זאת על-ידי הצגת מצג שווא של מכירת יהלומים וקיזוז ההכנסה מול הוצאות העסק, כשבפועל הוא השאיר אותם בידיו. בתום החקירה הובא החשוד, ישראל זהבי, לבית משפט השלום לדיון בתנאי שחרורו ממעצר, ושוחרר בתנאים מגבילים. 

מנהל רשות המסים: נפרסם נוהל גילוי מרצון חדש לזירת הקריפטו לפני פסח
בלעדי | רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

מבקשת המעצר עולה כי במסגרת חקירה שהתנהלה במשרד פקיד שומה חקירות תל אביב, אשר נפתחה בעקבות הליך שומתי במשרד פקיד שומה גוש דן, עלה החשד כי זהבי העלים לכיסו יהלומים בשווי של למעלה מ-16 מיליון דולר בשנים 2016-2014, מחברת יהלומי ז.י.פ בע"מ שבבעלותו.

על-פי החשד, זהבי עשה זאת באמצעות מכירה פיקטיבית של היהלומים, תוך שהוא מקזז באופן פיקטיבי את תמורתם לכאורה כנגד יתרות ספקים ותיקות שהיו קיימות בחברה באותם הסכומים, וזאת ללא דיווח וללא תשלום המס כנדרש.

עוד עולה מהחקירה כי זהבי דיווח בספרי החברה ובספרי חברה נוספת שבבעלותו על הכרה בהוצאות בגין משכורות פיקטיביות בסכום של למעלה מחצי מיליון שקל.

במסגרת החקירה נערכו חיפושים בביתו של החשוד ובמשרד של מייצגיו ושל מעורבים נוספים, ונתפסו מסמכים רבים.

*** חזקת החפות: זהבי הוא בגדר חשוד בעבירות האמורות, לא הורשע בעבירה, ועומדת לו חזקת החפות.