ישראל במלחמה | סיקור שוטף

בלינקן על המגעים לעסקת חטופים: "זה רק נהיה יותר ויותר קשה"

רוסיה וסין הטילו וטו: נדחתה ההצעה האמריקנית להפסקת אש • צה"ל: יירטנו מטרה אווירית בשמי הגליל • טיל ממסוק קרב: בתום המרדף - חוסל המחבל שהסתתר בשיחים • בחילופי האש עם המחבל אדם אחד נפצע קשה וחמישה נפצעו בינוני • הלוחמים חיסלו עד כה כ-150 מחבלים בבית החולים שיפא • לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה חשודה שהייתה בדרך לאילת • עדכונים שוטפים

שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן / צילום: אמיל סלמן-הארץ
שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן / צילום: אמיל סלמן-הארץ

עדכונים שוטפים

 20:10 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אלחיאם ובמרחב עייתא א-שעב. מבנה צבאי נוסף של הארגון הותקף במרחב א-טייבה. 

19:10 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

אזעקות הופעלו בשורת יישובים בגליל העליון בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין: דפנה, שאר ישוב, שניר, קיבוץ דן, ע'ג'ר והגושרים.

18:38 - המשלחת הישראלית המריאה לקטר, בלינקן הזהיר את חברי הקבניט

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן נפגשו היום (שישי). נתניהו הבהיר שישראל תצא לפעולה ברפיח, כדי לפרק את גדודי חמאס שנותרו. בלינקן הביע דאגה מהמצב ההומניטרי ברצועה והזהיר שללא תוכניות ל"יום שאחרי" המלחמה ובצל האפשרות של פעולה ברפיח - ישראל עשויה למצוא את עצמה בבידוד בין-לאומי. שעות ספורות לאחר מכן יצאה המשלחת הישראלית, ובה ראש המוסד דדי ברנע לקטאר  לפני עלייתו למטוס בנתב"ג, בלינקן הוסיף: "אין פרטים חדשים על עסקת החטופים. צמצמנו את זה לפערים מסוימים, אבל ככל שמתקרבים לסיום זה נהיה יותר ויותר קשה. אנחנו נחושים לעשות כל מה שאפשר כדי להגיע לשם". 

במקביל, המריאה המשלחת הישראלית לפסגה בקטר כחלק מהמגעים לעסקה מול חמאס. במהלכה, ייפגש ראש המוסד עם ראש ה-CIA ובכירים קטריים ומצריים. לכתבה המלאה

16:15 - צה"ל: יירטנו מטרה אווירית בשמי הגליל

מטרה אווירית שחצתה מלבנון יורטה בגליל המערבי בידי לוחמי ההגנה האווירית. מוקדם יותר מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה באזור כייתא א-שעב שבדרום לבנון, וזוהו כמה שיגורים לאזור מטולה, כוחות השיבו באש לעבר מקורות הירי.

15:15 - רוסיה וסין הטילו וטו במועצת הביטחון: נדחתה ההצעה האמריקנית להפסקת אש

מועצת הביטחון של האו"ם לא העבירה החלטה לקריאה להפסקת אש מיידית בעזה, כחלק מעסקת חטופים - בעקבות וטו רוסי-סיני. ההחלטה הועלתה בידי ארה"ב - וכללה קריאה להפסקת אש של כשישה שבועות בלחימה והכנסת סיוע הומניטרי. שגריר רוסיה באו"ם ואסילי נבנציה טען ש"מדובר בהחלטה פוליטית שנועדה לאפשר לישראל למבצע ברפיח. גם אלג'יריה התנגדה. ספרד, אירלנד, מלטה וסלובניה הצהירו על "צעדים ראשונים לקראת הכרה במדינה פלסטינית".

14:31 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי

אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בשורת יישובים בגליל המערבי, בהם: אזור תעשייה אכזיב מילואות, לימן, שלומי, ראש הנקרה, מצובה, בצת, גורנות הגליל, גורן, חניתה, אילון, יערה, אדמית וערב אל-עראמשה.

14:12 - אזעקות הופעלו ב כפר גלעדי ובמטולה שבגליל העליון

12:30 - צה"ל: יורטו שתי מטרות שחצו מלבנון לשטח ישראל

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב הצפון, זוהו שתי מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון לשטח הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו את המטרות בהצלחה. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט.

11:00 - אזעקות בשורת יישובים בגליל המערבי מחשש לחדירת כלי טיס עוין, צה"ל - האירוע הסתיים

חשד לחדירת כלי טיס עוין בשורת יישובים בגליל המערבי בהם: גורנות הגליל, גורן, חניתה, אילון, יערה, זרעית, אבן מנחם, שתולה, אדמית, שומרה, ערב אל-עראמשה, נווה זיו, עבדון, ומנות. אזעקות על ירי טילים ורקטות הופעלו באילון, אדמית וערב אל-עראמשה. מפיקוד העורף נמסר לאחר כרבע שעה שהטיפול באירוע הסתיים.

10:30 - שישה בני אדם נפצעו בפיגוע בבנימין - בהם אחד קשה, המחבל חוסל באמצעות טיל

שישה בני אדם נפצעו באורח קשה, בינוני וקל, מירי הבוקר (שישי) במצוד שהתנהל אחר מחבל שירה לעבר אוטובוס ישראלי בסמוך לצומת הפרסה שבהתנחלות דולב בשטחי יהודה ושומרון. לאחר שעות של מצוד, חוסל המחבל באמצעות מסוק קרב שירה עליו ממרחק. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בילינסון.

לקריאת הכתבה המלאה

09:25 - נמשכים חילופי האש בין המחבל שנמלט מזירת הפיגוע בבנימין לכוחות הצבא

בעקבות הירי לוחמי צה״ל פתחו במרדף אחר המחבל והתפתחו חילופי אש. כחלק מהמרדף אחר המחבל, הוזנקו מסוק קרב וכלי טיס, חילופי האש נמשכים בשעה זו.

08:25 - המבצע בבית החולים שיפא נמשך | הלוחמים חיסלו עד כה כ-150 מחבלים במרחב בית החולים

כוחות צה"ל חיסלו עד כה כ-150 מחבלים בבית החולים שיפא, עצרו מאות חשודים ואיתרו אמצעי לחימה ותשתיות טרור. "צוות הקרב של חטיבה 401, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל וכוחות שייטת 13 בפיקוד אוגדה 162 פועלים במרחב תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי", נמסר מדובר צה"ל.

7:00 - התקדמות קלה במגעים לעסקה: "יש צמצום פערים" 

ראש המוסד דדי ברנע ימריא הבוקר (שישי) לדוחא בירת קטאר במטרה לקדם את עסקת החטופים. מוקדם יותר היום נפגשו נתניהו וברנע לשיחת עדכון על "התפתחויות" במגעים לעסקה אך כרגע נראה כי מדובר על התקדמות מדודה ואיטית בתהליך שעשוי להיות ארוך ומייגע. בכיר ישראלי הבקיא בפרטים אמר אמש לחדשות 12: "יש צמצום פערים. אין פריצת דרך אבל יש התקדמות מדודה וחשובה ויכולים להיות משברים והסתעפויות".

לקריאת הכתבה המלאה

06:40 - דובר צה"ל: התקבל דיווח על ירי לפני זמן קצר לעבר רכב ישראלי בסמוך לצומת הפרסה שבחטיבת אפרים - אין נפגעים, נזק נגרם לרכב. כוחות סורקים אחר חשודים במרחב

מהמועצה האזורית בנימין נמסר כי מחבלים פתחו באש לעבר כלי רכב באזור צומת הפרסה בבנימין ליד היישובים דולב וטלמון. עם קבלת הדיווח על הירי קפצו למקום רבשצ"י היישובים ונציגי אגף הבטחון של המועצה. יחד עם הכוחות הם פועלים גם כעת כדי לחסל את המחבל בשטח ומנהלים מולו קרב.

04:05 - לדברי שר החוץ של קפריסין קונסטנטינוס קומבוס, קפריסין מתכננת להביא "כמה שיותר סירות" לעזה ליצירת מסדרון ימי, כך לפי סוכנות הידיעות הצרפתית

00:30 - שארל מישל, נשיא המועצה האירופית: "האיחוד האירופי קורא להפסקה הומניטרית מיידית שתוביל להפסקת אש"

20:40 - דובר צה"ל: נתפסו בכירים מאוד בחמאס. נגלה את שמותיהם כשתסתיים חקירתם

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי דיבר הערב על המבצע בבית החולים שיפא, שעדיין נמצא בעיצומו. הוא אמר כי נתפסו בכירים מאוד בחמאס. "נגלה את שמותיהם כשתסתיים חקירתם", הוסיף. הוא ציין כי המחבלים מתבצרים בחדר המיון בשיפא. "מי שלא ייכנע - נילחם עד שנהרוג אותו", הבהיר.

19:58 - שני שיגורים לעבר רמות נפתלי, לא ידוע על נפגעים או נזק

שתי רקטות שוגרו מלבנון לעבר רמת נפתלי שבגליל העליון. לא ידוע על נפגעים או נזק.

18:12 - המגעים לעסקה: ראש המוסד ייצא בבוקר לקטאר

ראש המוסד דדי ברנע נפגש הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועדכן אותו על "התפתחויות" במגעים לעסקה. ברקע: לחץ אמריקני אדיר על המתווכות להתחיל להתקדם יותר במהירות. בפגישה אישר ראש הממשלה למשלחת הישראלית בראשות ראש המוסד לצאת מחר לקטאר, למפגש עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-תאני ושר המודיעין המצרי עבאס כמאל לקידום שחרור החטופים.

מפגש הבכירים יתקיים במסגרת המשא ומתן בדוחא, ומטרתו לקדם את המאמצים להשבת החטופים והחטופות. גורם ישראלי בכיר: יש התקדמות במו"מ - אבל אין פריצת דרך.

17:07 - מטרה חשודה יורטה בסמוך לאילת

דובר צה"ל הודיע כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה, שעל פי החשד עשתה את דרכה לשטח ישראל ממרחב ים סוף. המטרה לא חצתה לשטח ישראל והאירוע הסתיים.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12