סער פורש מהממשלה לאחר שלא צורף לקבינט המצומצם

יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער מחה על מידורו ממעגל קבלת ההחלטות: "איני יכול לשאת באחריות כשאין לי אפשרות להשפיע על המדיניות" • יחד איתו התפטרה גם השרה יפעת שאשא־ביטון: "מאחל שכולנו נעבור מדשדוש להכרעה"

גדעון סער / צילום: יריב כץ, "ידיעות אחרונות"
גדעון סער / צילום: יריב כץ, "ידיעות אחרונות"

יו"ר הימין הממלכתי, השר גדעון סער, הודיע הערב (ב') על פרישתו מהממשלה, "בלב כבד אך שלם", לאחר שלא צורף לקבינט המלחמה המצומצם כפי שדרש. יחדו איתו פרשה גם השרה יפעת שאשא־ביטון.

"נכנסתי למלחמה על אף המשקעים שהיו ויש לנו מהממשלה הזאת, כך היה אמור לפעול כל פטריוט ישראלי", אמר סער בהצהרתו. "הכניסה הייתה כדי להתגייס למערכה החשובה במערכות ישראל. למרות שלא נכנסתי לקבינט המלחמה, למרות ההסכם המפורש עם שותפיי לשעבר. בראיה לאחור אולי טעיתי".

"ניווט המערכה עבר לקבינט המלחמה המצומצם למרות שהקבינט הוא הפורום המוסמך", המשיך סער. "חסרים בקבינט המצומצם קולות שמביאים תפיסות אחרות. גנץ אמר 'אם זה לא שבור אל תתקן את זה', אבל ציבור רחב לא חושב ככה, וחושב שצריך שינוי כיוון להשגת יעדי המלחמה".

סער אמר ב"פגוש את העיתונות" של חדשות 12, לפני כשבוע וחצי, שהציב אולטימטום בפני נתניהו, שאמור לפקוע מחר - אם לא יצורף לקבינט המלחמה הוא לא יישאר בממשלה.

ביום רביעי האחרון סער הודיע לראש הממשלה כי הוא מתכוון לפרוש מהממשלה, ואף היה אמור לקיים הצהרה לתקשורת, אך התבקש על־ידי אנשי נתניהו לתת הזדמנות נוספת ולהמתין עם הצעד. אותם גורמים בסביבת ראש הממשלה הסבירו שנעשים מאמצים משמעותיים לפתור את הבעיה. סער נענה לבקשה והסכים להמתין פרק זמן מסוים.

ראש הממשלה מנסה לצרף את סער לקבינט, כשהתפקיד שעליו מדובר הוא של משקיף ולא של חבר קבוע. ניסיון זה מאלץ את ראש הממשלה להתמודד גם הקושי שנובע מדרישותיהם של בן גביר וסמוטריץ', שמצפים להשוואת התנאים - אך סביר להניח שבמקרה שיצורפו, גנץ ואיזנקוט יעזבו.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12