ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הגרדיאן: פרצת אבטחה הביאה לחשיפת זהותו של מפקד 8200

דיווח: חמאס דחה את ההצעה הישראלית לעסקה • הגרדיאן פרסם כי חשף את זהותו של מפקד 8200 לאחר פרצת אבטחה • קבוצת ההאקרים אנונימוס פרסמה כי פרצה לאתר משרד המשפטים • שר הביטחון בבסיס תל נוף: "אנו תוקפים בכל מקום שמדינת ישראל מחליטה כנגד כל אויב - זה יכול להיות בדמשק ויכול להיות בביירות" • נסראללה בנאום: "תהיו בטוחים שהתגובה האיראנית תגיע" • עדכונים בולטים

חייל צה''ל בגבול לבנון / צילום: Reuters, Ronen Zvulun
חייל צה''ל בגבול לבנון / צילום: Reuters, Ronen Zvulun


עדכונים שוטפים 

20:52 - מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של תנועת אמ"ל שתכננה תקיפה נגד ישראל; לאורך היום הותקפו יעדי טרור נוספים בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של תנועת אמ"ל שבו שהו מספר מחבלים במרחב מרג'עיון שבדרום לבנון. "במהלך המלחמה אמ"ל פעלה נגד ישראל ותכננה גם בימים אלו תקיפה נוספת", נמסר מדובר צה"ל.

בצה"ל הוסיפו כי מוקדם יותר היום זיהו לוחמי גולני מחבל מתצפת באמצעות רחפן, במטרה להכווין שיגורים למרחב צפון הארץ. הכוח הכווין כלי טיס שתקף את המחבל. עוד נמסר כי בשעות האחרונות מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה במרחבים כפר כילא וטיר חרפא ומבנים צבאיים במרחבים מיס אל ג'בל ובליידא, שבדרום לבנון.

20:45 - דיווח: חמאס דחה את ההצעה הישראלית לעסקה

20:30 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשאל אם איים לעצור את הסיוע לישראל, והשיב כי "ישראל עושה את מה שביקשתי מהם"

20:25 - לפיד ייפגש עם שר החוץ של ארה"ב בלינקן ואת מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר.

על רקע המשבר בין ישראל לארה"ב, ראש האופוזיציה יאיר לפיד צפוי לפגוש בשבוע הבא בוושינגטון את שר החוץ של ארה"ב בלינקן ואת מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט הסנטור צ'אק שומר. לפיד צפוי להיפגש גם עם גורמים בכירים בבית הלבן וחברי קונגרס וסנטורים.

19:09 - קירבי על הרג עובדי הסיוע: נתניהו העביר עדכון על ממצאי החקירה - נעבור על זה ונחליט אם לחקור עצמאית

דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, הודיע במהלך תדרוך לעיתונאים כי רה"מ נתניהו עדכן את הנשיא ביידן בממצאי חקירת מותם של עובדי הסיוע של "המטבח המרכזי העולמי" בעזה, במהלך שיחתם אתמול. לדברי קירבי, אין לארה"ב כוונה כעת לקיים חקירה עצמאית על האירוע - ולאחר שיעברו על התחקיר המלא של ישראל, הם יחליטו כיצד ואיך להגיב.

18:00 - פרצת אבטחה הביאה לחשיפת זהותו של מפקד 8200

הגרדיאן פרסם כי חשף את זהותו של מפקד 8200 לאחר פרצת אבטחה הקשורה לספר שפרסם ב-2021 באמזון. מפקד 8200 - שלטענת הגרדיאן שמו הוא יוסי שריאל - השאיר לכאורה שובל דיגיטלי לחשבון ג'ימייל פרטי וקישורים למפות וללוח שנה של אותו חשבון. הגרדיאן אישר עם מספר מקורות ששריאל הוא המחבר הסודי של הספר "The Human Machine Team", תחת שם העט תא"ל י.ש, בו הוא מתאר כיצד בינה מלאכותית יכולה לשנות את היחסים בין אנשי צבא למכונות.

גרסה אלקטרונית של הספר כללה כתובת אימייל אנונימית שניתן לאתר אותה בקלות בשמה ובחשבון גוגל של שריאל. עוד נכתב בגרדיאן כי דובר צה"ל אמר כי כתובת האימייל אינה כתובתו האישית של שריאל, אלא "הוקדשה במיוחד לסוגיות הקשורות לספר עצמו".

17:55 - נסראללה: " תהיו בטוחים שהתגובה האיראנית תגיע ללא שום ספק"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה המשיך להתייחס לחיסול 7 פעילי כוח קודס: "תהיו בטוחים שהתגובה האיראנית תגיע ללא שום ספק. איך, מתי ואיפה - זה לא נוגע לנו, ההחלטה בידי מנהיג איראן ובכירי המשטר".

17:30 - גלנט: "מוכנות היא לא מילה נרדפת לבהלה"

שר הביטחון יואב גלנט הגיע לבסיס תל נוף של חיל האוויר, ושוחח עם צוותי האוויר והקרקע של טייסת 133, בראשות מפקד בסיס תת-אלוף אריאל דיין ומפקד הטייסת סגן-אלוף ע'. בניסיון להרגיע את הציבור אמר גלנט: "היערכות, מוכנות ודריכות הן לא מילים נרדפות לבהלה ופחד - האויב נפגע קשות בכל המקומות ולכן מחפש דרכי תגובה - אנחנו מוכנים בהגנה רב שכבתית".

"אנו תוקפים בכל מקום שמדינת ישראל מחליטה כנגד כל אויב - זה יכול להיות בדמשק ויכול להיות בביירות"', אמר גלנט והדגיש: "אנחנו תוקפים איפה שאנחנו מחליטים. ההתקפה שלנו היא חזקה, נמרצת, ומדויקת מאוד, והיא פוגעת באויב בצורה קשה. כתוצאה מזה הוא מחפש דרכי תגובה ודרכי התגובה האלה יכולות להגיע מכל מקום, ואנחנו נערכים אל מול העניין הזה".

16:55 - נסראללה: החיסול - יש את מה שלפניו ויש את מה שאחריו

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה נאם לרגל "יום ירושלים האיראני" והתייחס ל חיסולו של מוחמד-רזא זאהדי , מפקד בכיר בכוח קודס האיראני בסוריה. "מדובר בעניין גדול עבורנו", אמר נסראללה ופירט על פעילותו ב"ציר השיעי". לדבריו, חיסול 7 פעילי כוח קודס הינו "עניין משמעותי" ויש את "מה שלפניו ומה שאחריו, כולל התגובה האיראנית". במקביל לנאום, דיווחים על תקיפות צה"ל במרג'עיון שבדרום לבנון.

עוד הוסיף נסראללה: "כל הלחצים שהופעלו על הפלסטינים במו״מ לא הובילו לויתור על התנאים שהציבו ובהם חזרת התושבים מדרום הרצועה לצפונה. ישראל לא הצליחה לממש את מטרותיה, לא בלחימה, לא במו״מ, ולא בלחצים המופעלים. עד מתי? בסופו של דבר נתניהו יצטרך להפסיק ולא יעלה בידיו להשיג את המטרות שעליהן הכריז".

17:05

לאחר שקבוצת ההאקרים אנונימוס פרסמה כי פרצה לאתר משרד המשפטים, המשרד מעדכן כי הוא נערך מבעוד מועד לתרחישים מסוג זה והנושא דווח מידית לרשויות הרלוונטיות, לרבות הרשות להגנת הפרטיות ומערך הסייבר הלאומי. מאז שעות הבוקר וגם בשעות אלה, גורמי המקצוע במשרד וגורמי מקצוע נוספים בודקים את האירוע ומשמעויותיו. נכון לעכשיו היקף החומרים עדיין בבחינה ויידרש זמן לבחון את תוכן והיקף החומרים שדלפו ומקורם.
עוד צוין כי לאחר בדיקה, אין פגיעה בשירותי המשרד.

15:59 - המתיחות בצפון: אזעקות בקריית שמונה והסביבה

לאחר תקיפות צה"ל בלבנון, אזעקות הופעלו במנרה, מרגליות וקריית שמונה. ברכס רמים זוהו שלוש נפילות בשטח פתוח, אין נפגעים.

לפני כשעה מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור של חיזבאללה במרחב זבקין, לצד מבנה צבאי של הארגון במרחב יארין ומבנה צבאי נוסף במרחב עייתא א- שעב, שבהם שהו מחבלים.


15:24 - חשד לניסיון פיגוע בצומת מגידו: חשוד ניסה לתקוף שוטר עם פשיט - ונוטרל 

חשוד רץ היום לעבר שוטרים בתחנת דלק בצומת מגידו בצפון כשהוא חמוש בפטיש - ונוטרל בידי כוחות הביטחון. כוחות משטרה רבים הגיעו למקום, נסיבות האירוע נבדקות.

מהמשטרה נמסר: " לפני זמן קצר בתחנת דלק חשוד שפרטיו טרם ידועים ניסה לפגוע באמצעות פטיש בשוטרים שהיו במקום . השוטרים ניטרלו את החשוד השתלטו על האירוע ועצרו את החשוד ללא נפגעים נוספים".

13:42 - אזעקות ירי בגליל המערבי

אזעקות הופעלו ביישובים בגליל במערבי בשל התרעות על ירי רקטי. בנוסף, הופעלו אזעקות ביישובים נווה זיו, עבדון ומנות בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין, אך האירוע הסתיים תוך זמן קצר.

13:13 - החשש לחדירת כלי טיס עוין - האירוע הסתיים

בהמשך להתרעה ביישובי הגליל העליון על חשש לכניסת כלי טיס עוין, בפיקוד העורף עדכנו כי האירוע הסתיים והסכנה חלפה.

12:48 - חשש לחדירת כלי טיס בגליל העליון

התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה ברחבי הגליל העליון - משניר במזרח, ועד משגב עם במערב. האזעקה נשמעה ביישובים: תל חי, כפר גלעדי, קיבוץ דן, בית הלל, מנרה, כפר יובל, מטולה, דפנה, ע'ג'ר, שניר, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה, שאר ישוב, הגושרים ומעיין ברוך. הפרטים בבדיקה.

12:34 - דיווח: ממשל ביידן צפוי להורות על חובת סימון מוצרים מהתנחלויות

בפייננשל טיימס מדווחים כי ממשל ביידן צפוי להורות על חובת סימון של סחורות המיוצרות ביהודה ושומרון. לפי הדיווח, טרם הוחלט מתי יינקט המהלך, אך הוא נועד להגביר את הלחץ על ישראל, ובא כחלק מתסכול ממשל ביידן מהממשלה בישראל.

12:09 -  מועצת זכויות האדם של האו"ם אימצה היום (שישי) החלטה להטיל אחריות על ישראל בגין פשעי מלחמה ופשעים כנגד האנושות ש"ייתכן ובוצעו במלחמה בעזה". 28 מדינות הצביעו בעד, 6 התנגדו ו-13 נמנעו. מדובר בהחלטה הצהרתית בלבד, ונכון לשלב זה אין לה משמעות אופרטיבית. היא תהפוך משמעותית - אם היא תתקבל במועצת הביטחון של האו"ם.

הכתבה המלאה ב-N12 

10:43 - נ"ט לגליל העליון, לא ידוע על נפגעים

מחבלי חיזבאללה שיגרו טיל נ"ט למרחב זרעית שבגליל העליון. לא ידוע על נפגעים.

09:10 - איראן: החלו הלוויות של שבעת אנשי משמרות המהפכה שחוסלו בדמשק

במקביל לאירועי יום אל-קודס שמתחילים ברחבי איראן - כעת מתחיל גם מסע הלוויותיהם של שבעת אנשי משמרות המהפכה שנהרגו השבוע בתקיפה בדמשק, בהם הבכיר ביותר - מוחמד רזא זאהדי, מפקד בכוח קודס בסוריה ובלבנון.

09:00 - הלחימה ברצועה נמשכת: כמה מחבלים חוסלו בח'אן יונס; מבנה ממולכד הושמד באמצעות טנק

כוחות אוגדה 98 ממשיכים לפעול בח'אן יונס לטיהור המרחב מחמאס. במסגרת פעילות צוות הקרב החטיבתי של קומנדו חוסלו כמה מחבלים בירי טנקים ובתקיפת כלי טיס, לוחמי החטיבה איתרו אמצעי לחימה במרחב.

בנוסף, לוחמי צוות קרב חטיבה 7 השמידו בירי טנק מבנה ממולכד, איתרו ציוד צבאי ונשקים, והשמידו תשתית טרור תת קרקעית, זאת במקביל לתקיפות חיל האוויר במרחב, שבמהלכן מטוס קרב תקף וחיסל שני מחבלים שהיו בתוך מבנה צבאי.

07:30 - צה"ל: חייל נפצע קל מנ"ט ששוגר למטולה הלילה

צה"ל עדכן כי הלילה חייל נפצע קל מירי נ"ט ששוגר לעבר מטולה. במקביל, במהלך הלילה זוהו 7 שיגורים מלבנון שנפלו בשטחים פתוחים במרחב מלכיה שבגליל העליון.

03:24 - דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, אדריאן ווטסון, בירכה על הצעדים שעליהם הכריזה ישראל להגברת זרימת הסיוע לעזה

"אנו מברכים על הצעדים שעליהם הכריזה ממשלת ישראל בעקבות שיחתו של הנשיא ביידן עם ראש הממשלה נתניהו", אמרה ווטסון. היא התייחסה בין היתר את ההתחייבות לפתיחת נמל אשדוד ומעבר ארז להעברת סיוע לעזה.

00:50 - אזעקות במלכיה ובדישון

00:30 - בישיבת הקבינט הוחלט: יוגבר מיידית הסיוע ההומניטרי לעזה

מלשכת ראש המשלה נמסר כי צה"ל נערך לכל התפתחות מול איראן, בהגנת העורף ובהתקפה. עוד נמסר כי הקבינט הסמיך את רה"מ, שר הביטחון והשר גנץ לנקוט בצעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. סיוע מוגבר זה ימנע משבר הומניטרי והוא הכרחי להבטחת המשך הלחימה ולהשגת יעדי המלחמה. בשל כך, ישראל תאפשר אספקה זמנית של סיוע הומניטרי דרך אשדוד ומחסום ארז והגברת הסיוע הירדני דרך כרם שלום.

23:49 - טראמפ שוב תוקף את ישראל: "מפסידה ביחסי הציבור, צריכה לסיים את המלחמה מהר"

נשיא ארה"ב לשעבר חזר על הביקורת שלו נגד ישראל. "ישראל מפסידה לחלוטין בקרב יחסי הציבור", אמר. "תסיימו עם זה ובואו נחזור לשלום ונפסיק להרוג אנשים. זו הצהרה מאוד פשוטה. פשוט תגמרו עם זה מהר כי אנחנו צריכים לחזור לנורמליות ולשלום".

23:14 - סיוע הומניטרי והרג עובדי הסיוע: הסוגיות שנידונו בקבינט

לאור הלחץ הבין-לאומי, דן הקבינט הערב במספר צעדים הומניטריים כגון הארכת שעות הפעילות של כרם שלום, הגדלת מעבר המשאיות מירדן, והגדלת מספר המשאיות שנכנסות לעזה ביום ל-500. חלק מהחלטות כבר התקבלו אבל לא יושמו. השרים גם מקבלים עדכון על התחקיר הצה"לי על הרג פעילי הסיוע של הארגון WCK.

פורסם לראשונה בN12