החברה הישראלית שהשלימה מיזוג ל-SPAC, והתחילה להיסחר בנאסד"ק

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • זוז פאוור השלימה מיזוג ל-SPAC והחלה להיסחר בנאסד"ק • רדקום מחליפה מנכ"ל אחרי חודשיים • וגילת ממשיכה במומנטום החיובי לאחר 4 הזמנות בשבוע והעלאת שכר למנכ"ל

בועז וייזר, מנכ״ל זוז פאוור / צילום: יח''צ
בועז וייזר, מנכ״ל זוז פאוור / צילום: יח''צ

המסחר בוול סטריט התנהל ביום חמישי בירידות ובשישי נרשמו עליות, כך שבשני ימי המסחר האחרונים של השבוע המדדים המובילים S&P 500, דאו ג'ונס ונאסד"ק נחלשו במצטבר בשיעור מתון, של 0.1%-0.6%. מספר מניות ישראליות בלטו במסחר או פרסמו דיווחים מעניינים:

סאפיינס בוחנת אפשרות להימכר: שכרה לשם כך את בנק ההשקעות וויליאם בלייר לבחון רוכשים פוטנציאליים 
הביטקוין שובר שיאים השנה? את מנהלת ההשקעות של גולדמן זאקס זה לא מרשים 

זוז פאוור השלימה מיזוג ל-SPAC

המיזוג של זוז פאוור לחברת SPAC אמריקאית הושלם בסוף השבוע והמניה החלה להיסחר בנאסד"ק ביום שישי. החברה (שנקראה בעבר צ'קראטק), המנוהלת על-ידי בועז וייזר, עוסקת בפיתוח טכנולוגיית אגירה קינטית שמיועדת להטענה מהירה לרכב חשמלי. מניית ה-SPAC אליו התמזגה זוז פאוור נפלה בימים שלפני המיזוג ב-69.6%, ממחיר של 13.47 דולר ביום שלישי שעבר ל-4.1 דולר ביום חמישי. יום המסחר הראשון במניית זוז נפתח במחיר של 3.58 דולר ובסיומו היא עלתה למחיר של 4.1 דולר. נציין ששווי החברה בסיום שבוע המסחר בבורסה בתל אביב ביום חמישי שעבר עמד על כ-110 מיליון שקל. לפי ההסכם עם ה-SPAC, לאחר המיזוג צפויים בעלי המניות המקוריים של זוז פאוור להחזיק ב-40%-50% מהמניה הממוזגת.

רדקום מחליפה מנכ"ל אחרי חודשיים

חברת הטכנולוגיה רדקום , המספקת פתרונות לתובנות רשת עבור ספקיות תקשורת, הודיעה לפני כחודשיים על מינויו של גיא שמש למנכ"ל, במקום אייל הררי שפרש אחרי 4 שנים בתפקיד. בסוף השבוע האחרון הפתיעה החברה כשהודיעה על עזיבתו של שמש. לפי הדיווח, שמש עוזב את התפקיד מסיבות אישיות, ובמקומו יכהן באופן זמני חיליק איטמן, מנהל התפעול הראשי ברדקום. הדירקטוריון החל בתהליך למציאת מנכ"ל קבוע, שלדבריהם יוביל את רדקום לשלב הבא בצמיחה.

רחל (חלי) בן-נון, היו"רית הפעילה בחברה, מסרה שהיא מרוצה מכך שאיטמן הסכים לכהן כמנכ"ל זמני והבטיחה שהשינוי ייעשה באופן חלק. "רדקום נשארת מחויבת באופן מלא להגדלת הרווחיות והצמיחה, ולהמשך המומנטום החיובי של השנים האחרונות", אמרה בן-נון.

רדקום נסחרת בנאסד"ק בשווי 167 מיליון דולר, אחרי עלייה של 33.6% במניה מתחילת שנת 2024. הדיווח על החלפת המנכ"ל פורסם אחרי סיום המסחר ביום שישי כך שלא השפיע על המסחר במניה.

גילת: 4 הזמנות בשבוע והעלאת שכר למנכ"ל

מניית גילת  עלתה בשבוע שעבר ב-12.2% על רקע ארבעה דיווחים שונים על הזמנות שקיבלה, בהיקף מצטבר של 35 מיליון דולר. דיווח נוסף שפרסמה החברה בשבוע שעבר היה זימון לאסיפת בעלי המניות, שתתקיים במשרדי החברה בפתח תקווה ב-2 במאי. בין היתר מבקשת החברה לעדכן את תנאי ההעסקה של המנכ"ל עדי צפדיה, שמכהן בתפקיד משנת 2020. בכפוף לאישור בעלי המניות, שכרו החודשי של צפדיה מאפריל יהיה 125 אלף שקל (לעומת 110 אלף שקל כשנכנס לתפקיד המנכ"ל) וכן שבשנים 2024-2026 הוא יהיה זכאי לבונוס של עד 6 משכורות חודשיות, ובונוס נוסף במקרים מסוימים, של עד 4 משכורות חודשיות.

גילת, שמספקת פתרונות טכנולוגיים בתחום תקשורת הלוויינים, נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של 347 מיליון דולר ובשנה האחרונה מנייתה עלתה ב-23.8%.