משרתי מילואים ממשרד התחבורה גילו: מישהו כנראה ממלא את מקומם

מנהל אגף כוח אדם במשרד התחבורה שלח מייל לעובדי המשרד בו נכתב כי משרתי המילואים פטורים מלהגיע לעבודה וכי ניתן לאייש את תפקידם באופן זמני במינוי בפועל מתוך שירות המדינה • לטענת גורמים בענף, מדובר בפגיעה משמעותית בעובדים שכן בימי הפוגה רבים מהם ממשיכים להגיע לעבודה

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

במייל שנשלח לעובדי משרד התחבורה בתחילת השבוע, ממנהל אגף כוח אדם במשרד ניסים מזרחי, נכתב כי משרתי המילואים פטורים מלהגיע לעבודה וכי ניתן לאייש את תפקידם באופן זמני במינוי בפועל מתוך שירות המדינה, או במילוי מקום בעובד מן החוץ למשך תקופת המילואים. זאת, "לאור החשיבות שאנחנו מקנים לשירות מילואים במיוחד בעת הנוכחית, מתוך דאגה לרווחת משרתי המילואים העושים עבודת קודש וכדי לשמור על הרציפות התפקודית".

בלעדי | ההתרברבות ומאחורי הקלעים של הנסיעה: "לקחתי את מירי רגב להודו"
בלעדי | התוכניות של מירי רגב: חמש טיסות נוספות בחצי שנה 

לטענת גורמים בענף, מדובר בפגיעה משמעותית בעובדים שכן בימי הפוגה רבים מהם ממשיכים להגיע לעבודה, והוצאתם ממעגל מקבלי ההחלטות ומינוי אחרים במקומם קוטע את הרצף הניהולי של העובדים.

בנוסף, גורמים בענף מצביעים על הקונטקסט שבתוכו ההנחיה ניתנה, בו אנשי מקצוע עוזבים את המשרד ואת שדרת ניהולו. השרה מירי רגב ומנכ"ל משרדה משה בן זקן עושים מאמצים להגביר קצב במינויים של אנשים מטעמם בתפקידי מפתח במשרד, כשלהערכת גורמים בענף הם "מריחים" את סופה של הממשלה ומעוניינים להספיק לשבץ אנשיהם, וכי אלו בזמן תקופת המילואים יצברו ניסיון שיכשיר אותם לתפקידים אחרים במשרד תוך דחיקתו של הדרג הניהולי שמקדיש את מרצו לשירות מילואים במלחמה.

ניסים מזרחי, שהוציא את ההנחיה, יעבור בשבוע הבא לתפקידו החדש כבכיר בנציבות שירות המדינה. גורמים בענף מתארים כיצד מזרחי "התיישר" עם מדיניות רגב ומתוגמל בתפקיד חדש. בנציבות שירות המדינה לא הגיבו לשאלת גלובס האם הדבר נעשה על דעתם, והאם הוא תואם את נהלי הנציבות.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "מטרת ההנחיה למשרתי המילואים כפי שהובהרה בהודעה לעובדים היא לדאוג לרווחת משרתי המילואים, לאור תרומתם למאמץ המלחמתי ולאפשר להם מנוחה ללא טרדות העבודה, במטרה שיתרכזו בלחימה ובמנוחה ככל שניתן. יצוין כי ניסים מזרחי נבחר פה אחד בוועדת איתור לתפקיד בנציבות שירות המדינה. למשרד התחבורה לא הייתה כל נגיעה או השפעה על הליך מינויו לתפקיד בנציבות".

לאחר פניית גלובס מסרו בנציבות שירות המדינה כי "לאחר בירור הנושא עם משרד התחבורה, פורסמה עתה על ידם הבהרה, אשר מקובלת על נציבות שירות המדינה. נא לפנות למשרד התחבורה לקבלת ההבהרה שנשלחה עתה לעובדים". ההבהרה כוללת הנחיה לפיה מילוי המקום ייעשה על ידי עובד אחר מהמשרד.