השר בן גביר הודיע: המפכ"ל הבא - ניצב אבשלום פלד

פלד, שמשרת היום כסמפכ"ל המשטרה, יחליף את המפכ"ל המכהן יעקב שבתאי • מינויו יעלה לוועדה למינוי בכירים ולאישור הממשלה • בן גביר, שקידם את פלד בעבר: "הוא האיש המתאים להוביל את משטרת ישראל"

ניצב אבשלום פלד / צילום: דוברות משטרת ישראל
ניצב אבשלום פלד / צילום: דוברות משטרת ישראל

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע הערב (ב') כי ניצב אבשלום פלד ימונה למפכ"ל של משטרת ישראל ויחליף את המפכ"ל המכהן יעקב שבתאי. בימים אלה פלד משרת כסמפכ"ל המשטרה. המינוי יעלה לוועדה למינוי בכירים ולאישור הממשלה. 

המאבק באלימות יחכה: הכסף חולט, אבל במשרדים הרלוונטיים לא דאגו שיגיע ליעד
הוועדה לבחירת שופטים בחרה 10 שופטים חדשים; שוב לא מונו שופטים למחוזי בירושלים

ניצב פלד, בן 63, נשוי ואב לשלושה, החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-40 שנה כלוחם מג"ב וכמפקד מחלקה בימ"מ, לאחר שהשתחרר מצה"ל כמ"פ בחטיבת השריון. הוא שירת במגוון רחב של תפקידי פיקוד וליבה, בהם מפקד יחידת גדעונים, מת"ח בית שמש, מפקד מג"ב רמון, ממ"ר חברון ונגב וסגן מפקד משמר הגבול.

מאז חודש אפריל 2023 משמש ניצב פלד כסגן המפקח הכללי של משטרת ישראל. הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון ובלימודי האיסלאם מאוניברסיטת בן גוריון בנגב ובעל תואר שני במדעי היהדות מהקריה האקדמית אונו וכן בוגר לימודי תוכנית קרימינולוגיה מאוניברסיטת וירג'יניה שבארה"ב.

בן גביר מסר כי "ניצב אבשלום פלד הוא האיש המתאים להוביל את משטרת ישראל. פלד הוא קצין בעל ניסיון עשיר, מקצועי וחד. ניצב פלד הוא לוחם למען המדינה והוא איש ניהול שיצעיד את המשטרה קדימה. זו ההזדמנות להודות עמוקות למפכ"ל המכהן יעקב שבתאי, שהמדינה חבה לו על 40 שנות שירות ולוחמה למען עם ישראל". 

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12