יומיים אחרי שחברת דיפלומט הודיעה כי החל מ-1 במאי היא מעלה מחירים בשיעור של עד 4% על מגוון רחב של מוצריה, מודיעות היום (ה') שתי חברות נוספות על התייקרות המוצרים.
● ניתוח | עליות המחירים וחגיגת הרווחים: המספרים שחשפו הדוחות של ענקיות המזון
גלידות נסטלה הודיעה כי לאחר חג הפסח היא תעלה את המחירים בשיעור של עד 6.3%, וחברת מעדני יחיעם הודיעה כי תעלה מחירים בעד 9%.
בפרונרי ישראל, יצרנית גלידות נסטלה, תלו את העלאת המחירים ב"עליות משמעותיות במחירי חלק מחומרי הגלם והתשומות, עם דגש על עלייה קיצונית במחירי הקקאו". עוד צוין בהודעת החברה כי "עדכון זה מפצה באופן חלקי בלבד על העלייה במחירי חומרי הגלם והתשומות, כאשר אנו ממשיכים לספוג חלק ניכר מהעלויות".
ממעדני יחיעם נמסר כי "מאז חודש נובמבר 2023 חלה עלייה חדה של מעל ל-30% במחירי חומרי הגלם שאנו רוכשים - בקר והודו. לצערנו, המחירים ממשיכים לעלות בחדות ללא התמתנות באופק. אם אנחנו רוצים להוסיף לשמר ולפתח את מעדני יחיעם כעסק חי, אין מנוס מביצוע עליית מחיר".
גם ביחיעם ציינו כי "גם עדכון זה אין בו כדי לפצות על עליות המחיר החדות של חומרי הגלם לצד המשך עליית מחירי התשומות השונות (אנרגיה, שכר המינימום, רגולציה ופיקוח וכו')".
נזכיר כי דיפלומט - שכאמור הודיעה השבוע על התייקרות של מגוון מוצרים, בהם צבעי שיער, אבקות כביסה, היגיינה נשית, קפה, רטבים, עוגיות, שוקולד, חטיפים, דגני בוקר ועוד - העלתה מחירים פעמיים במהלך שנת 2023, כך שזו ההעלאה השלישית שלה בטווח של שנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.