הספינה שהותקפה על ידי האיראנים: בבעלות חלקית של אייל עופר

כוחות חמושים איראניים השתלטו באמצעות מסוק על ספינה סמוך למצר הורמוז • לפי סוכנות AP, הספינה נמצאת בבעלות חלקית של חברת זודיאק מריטיים, שהיא חלק מקבוצת זודיאק של אייל עופר

אייל עופר / צילום: אן-סופי הייסט Annne-Sophie Heist
אייל עופר / צילום: אן-סופי הייסט Annne-Sophie Heist

משמרות המהפכה השתלטו על ספינה, שנמצאת בבעלות חלקית של אייל עופר. איראן הודיעה כי ספינת המכולות, MSC ARIES, מועברת כעת לתחומה.

לפי אתרי ספנות, הספינה שטה עם דגל פורטוגל ונמצאת בבעלות חברה בשם Gortal Shipping Inc. היא הייתה בדרכה מנמל ח'ליפה באיחוד האמירויות לנמל נאבה שבה בהודו.

לפי סוכנות AP, הספינה נמצאת בבעלות חלקית של חברת זודיאק מריטיים, שהיא חלק מקבוצת זודיאק של אייל עופר. ב-26 בנובמבר הותקפה מכלית של זודיאק, סנטרל פארק ששטה תחת דגל ליבריה. בניגוד ל-MSC ARIES שהותקפה על ידי איראן, את סנטרל פארק תקפו המורדים החות'ים.

בצל המתיחות עם איראן, מחיר חבית ברנט הגיע אתמול (ו') לכ־92 דולר - שיא מאז חודש אוקטובר שבו פרצה מלחמת חרבות ברזל. אמנם מאז המחיר ירד בחזרה לכ־90.2 דולר, אך לא מן הנמנע כי המתקפה על MSC ARIES תוביל לחידוש מגמת העלייה. זה נובע מכך שהמתקפה התבצעה עם היציאה ממיצר הורמוז שבעל הסמכות המלאה על מעבר בו היא איראן. בהורמוז עובר כ־21% מתצרוכת הנפט בעולם, לעומת כ־12% בבאב אל־מנדב, עד פרוץ המשבר עם המורדים החות'ים בים האדום.

מזודיאק נמסר:
חברת MSC היא המנהלת והמפעילה המסחרית של הספינה. MSC אחראית לכל פעילויות כלי השיט לרבות תפעול המטען והתחזוקה. Gortal Shipping Inc מחכירה את הספינה ל-MSC לטווח ארוך. Gortal Shipping Inc באפיליאציה עם Zodiac Maritime. 

MSC אחראית גם על מסלול הספינה, לוח הזמנים ועל הצוות שעל הסיפון. כל שאילתה לגבי הספינה צריכה להיות מופנית ל-MSC.