ישראל במלחמה | שאלות ותשובות

אין מסגרות חינוך ובלי הופעות: כל מה שכדאי לדעת על הנחיות הביטחון החדשות

בצל הציפייה למתקפת תגובה איראנית על חיסול מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון, דובר צה"ל הודיע על שורת הגבלות ברחבי הארץ • האם הילדים הולכים מחר לבית הספר, האם ניתן לקיים אירועים וכיצד צה"ל נערך למתקפה המסתמנת? • גלובס עושה סדר

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל
דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

בצל הציפייה למתקפת התגובה האיראנית על חיסולו בדמשק של חסן מהדווי, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הודיע היום (ש') על שורת הגבלות ברחבי הארץ. גלובס עושה סדר בכל הפרטים על ההנחיות החדשות של פיקוד העורף.

בדרך למתקפה איראנית, האם ישראל תשלוף נשק תקדימי?
הסיבה נחשפת: למה איראן תוקפת את ישראל בעיקר דרך שליחים
ישראל ביצעה שלוש תקיפות בשטח איראן כבר באוקטובר

האם יש פעילויות חינוכיות ברחבי הארץ?

לפי שעה, החל מיום ראשון ועד ליום שני, אין פעילויות חינוכיות בשום מקום בארץ. כמו כן, לא יתקיימו לימודים גם במוסדות ההשכלה הגבוהה.

מה בנוגע למקומות עבודה?

בקו העימות, ניתן לפעול במבנה או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. בעוטף עזה (למעט נירים, כרם שלום, ניר עוז, כיסופים, עין השלושה, סופה, חולית, נתיב העשרה, נחל עוז וכפר עזה), ניתן לפעול במבנה או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. ביתר הארץ, אין הגבלות על מקומות העבודה.

האם ניתן לקיים אירועים?

לפי שעה, חלה הגבלה של קיום התקהלות עד אלף איש בכל רחבי הארץ עד יום שני. בעוטף עזה (למעט נירים, כרם שלום, ניר עוז, כיסופים, עין השלושה, סופה, חולית, נתיב העשרה, נחל עוז וכפר עזה), ניתן להתקהל עד 100 אנשים בשטח פתוח ועד 300 אנשים במבנה, כאשר החופים סגורים לציבור הן בעוטף עזה והן בישובי קו העימות. בקו העימות, מותר להתקהל עד 30 איש בשטח פתוח ועד 300 איש במבנה.

כיצד צה"ל נערך לתגובה האיראנית?

מערך ההגנה האווירית הישראלי נמצא בכוננות עליונה, על כלל חלקיו: כיפת ברזל (כולל כיפת מגן הימית) וקלע דוד בשכבות הנמוכות, וחץ 2 וחץ 3 בשכבות הגבוהות עבור טילים בליסטיים. מעבר לכך, עשרות מטוסים נמצאים בכוננות בשמיים עבור יירוט של אמצעים שונים, כמו כלי טיס בלתי־מאוישים וטילי שיוט שיותר קשה ליירט משום שהם מתמרנים.

מה מצב המו"מ לעסקת הפסקת אש ושחרור חטופים עם חמאס?

חמאס מסרו למצרים ולקטר את תגובתם להצעת הפסקת האש. לפי הצהרתם הרשמית, הם דורשים הפסקת אש קבועה, נסיגה מוחלטת של צה"ל ותחילת שיקום הרצועה.