סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי
רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, שוחחה היום (ג') בכנס TECH IL של גלובס עם כתב הטכנולוגיה נבו טרבלסי. זילברשטיין הגיעה מחברת סטארט-אפ שנרכשה בעבר על-ידי AT&T. היא נשאלה על רכישת סטארט-אפים בידי חברות גדולות, לעומת סטארט-אפים שגדלים באופן עצמאי. 

כנס TECH IL | "הסנטימנט העולמי לרעתנו": איך מגייסים כסף בהייטק באמצע המלחמה
כנס TECH IL | גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"
כנס TECH IL | גל בר דעה: "לבנקים יש אחריות לרווחה הכלכלית של הציבור, יש מקום לדירקטיבה מצד הפיקוח שתקדם זאת"

"אני חושבת שיש מקום גם וגם, ויכולים להיות גאים בשני המקרים. לא כל סטארט-אפ יגיע להיות יוניקורן", אמרה זילברשטיין. "בזכות רכישות טכנולוגיה מישראל אפשר להצליח בסקייל גדול. נורא כיף לראות את החברות הגדולות בישראל, אבל יש מקום גם וגם. היכולת להשפיע מגיעה הרבה מאוד דרך חברות רב-לאומיות שרוכשות סטארט-אפים בישראל. יכולת האימפקט היא אדירה".

לדברי זילברשטיין, כל חברה שמאמינה שתוכל להיות יוניקורן כנראה לא תצא למכירה, אך יש חברות שמגיעות לגודל בינוני ולא בהכרח תגיע לכך - והיא צריכה לבחור את דרך.

"כל מרכזי המו"פ של אפל, מיקרוסופט, אנבידיה  - הן תוצאה של רכישות, והחברות הרב-לאומיות מובילות את המשק, מובילות במסים, מובילות בתרומות במלחמה. אנחנו צריכים את המרכזים האלה, הם בונים אותנו".

מה הסכנות כשסטארט-אפ נרכש? ללכת לאיבוד?
"יש כאלה שנבלעו, יש סכנה. אתה נקלט בחברה גדולה ולא יכול להישאר 'אי'. הסכנה היא להתחיל להתחפר, ושהמרכז בישראל ייעלם. בצד השני - של סבלנות, להיטמע בארגון גדול, להתבגר - השמיים נפתחים עם המון אופציות. היכולת להשפיע בחברה רב-לאומית זה סקייל שלא מכירים בישראל". 

"מניפים את דגל המצוינות" 

כשיוצא אייפון חדש, AT&T מוכרת מכשירים, והניהול של המכירות הוא מישראל.
"יש לנו אחריות על כמה תחומים, גם על הערוץ הדיגיטלי של רכישות של כל מיני דברים, כולל מכשירי טלפון. כל שנה יש אירוע של העלאה לאוויר של אייפון חדש. אנחנו מתכוננים לזה חודשים קודם, אנחנו במעין חמ"ל, והכול עובר דרך האפליקציה שפיתחנו בישראל, ורואים את הרכישות ואת הגרף עולה. זה אירוע עסקי משמעותי, והוא קורה מפה".

איך קורה שהסניף הישראלי אחראי על רכיב כה חשוב?
"זה קורה בזכות הרבה מאוד התמדה, סבלנות, מצוינות. התחלנו מהמוצר כשנרכשנו, אבל עם הזמן הבינו שיש פה טאלנט, חדשנות, מיקס שלא קיים בהרבה מקומות בעולם, והעבירו אלינו עוד אחריות. אנחנו אחראים על כמה ממוצרי הסייבר והבינה המלאכותית של החברה".

לדברי זילברשטיין, "אנחנו דוגלים במקצוענות בפיתוח תוכנה, אז אנחנו מניפים את דגל המצוינות ומחנכים את הארגון בנושא. אחד התחומים שהכי השפיעו זה ה-Gen AI - היינו מהירים לקפוץ על הרכבת וייצרנו לעצמנו אחריות רוחבית על ההשתלבות של AI, גם באיך אנו עובדים וגם במוצרי החברה". 

"לא חברה פוליטית"  

מה המצב בהייטק הישראלי?
"הנקודה קריטית. כש-7 באוקטובר קרה, כל העולם השפוי חיבק אותנו. הראינו עמידות וקיבלנו המון תמיכה מעוררת השארה. אני חושבת שהחודש האחרון מורכב יותר. אנחנו לא חברה פוליטית, ואנחנו בנקודה שבה הסבלנות תהיה טיפה יותר קצרה".

ממשקיעים? חברות?
"היה לנו חודש מטורף בהשקעות, אבל בסוף המשקיעים והחברות הגלובליות רוצים לראות ארגונים יציבים, לא תחת איום. יש קצת נסיגה, ואנחנו צריכים להתגבר על האתגרים ולצאת מהמצב הזה.

"כמובן שהיו לנו אנשים ונשים במילואים, תמכנו בהם ובבני ובנות הזוג, אבל היה גם חלק אחר של תרומה למערכה - להמשיך את הכלכלה מתפקדת. לקחנו את האחריות הזאת".

לדבריה, "אני מרגישה שיש חבל דק, אבל החברה בחרה להיות לא פוליטית. אפשר לנהל את זה, התמונות בעולם לא לטובתנו בשלב הזה, ונצטרך לצאת מזה. צריך להפסיק להיות אלה שכל הזמן מרחמים עליהם ודואגים להם. אני לא שופטת אף אחד. כל הדיון הוא הומניטרי ולא פוליטי".

במבט קדימה - אומרים שלישראל יש הזדמנות ויתרון. מה ייחודי בדנ"א פה?
"הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס שלא קורה בעולם, של חוש הישרדות, מנהיגות שמפתחים בצבא. אנשים באים מחברות גדולות, עוברים לסטארט-אפים ולהפך. שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל. אם נסתכל על השנים האחרונות, הוצאנו מישראל רעיונות שהתחילו בקטן והפכו למוצרים גדולים שמשרתים מיליוני לקוחות".  

 ***גילוי מלא: הכנס בחסות בנק ONE ZERO, מיקרוסופט, KPMG, HP Indigo, AT&T, ובהשתתפות מקורות ורשות החדשנות.