"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית • צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה • "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם
שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

מנכ"ל אינטל פט גלסינגר הכריז על שינוי ארגוני בחברת השבבים כבר ב-2022, במסגרתו תעבור החברה במהלך תקופה של שלוש שנים שינויים ארגוניים רבים כדי להתאים את עצמה לאסטרטגיה החדשה שלו, לפיה אינטל תפצל את פעילות הייצור שלה מפעילות פיתוח השבבים.

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ 
ישטוף כלים ויעשה כביסה? אמנון שעשוע משיק רובוט דמוי אדם 
לא רק ChatGPT: שישה כלי AI שכדאי להכיר 

לפי מכתב שנשלח לעובדים אמש (רביעי) נראה כי מהלך הארגון מחדש הגיע לשלב חדש ובאינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית, במה שהוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, שניהלה את פיתוח שבבי המחשבים האישיים, לפרוש ממנה.

פורשת לאחר יותר משלושים שנה בחברה

וייס עזבה את אינטל למלאנוקס בתקופתו של בריאן קרזניץ' כמנכ"ל בשנת 2017. עם רכישת החברה בידי אנבידיה  הפכה וייס לסגנית נשיא לתחום פיתוח שבבים בחברה האמריקאית, אך בשנת 2021 הוחזרה על ידי גלסינגר כדי לנהל יחד עם האמריקאי סוניל שנוי את חטיבת ההנדסה בתחום המחשוב האישי. שנוי פרש מהחברה שנה לאחר מכן, ואילו כעת וייס פורשת לאחר יותר משלושים שנה בחברה. "כחלק מהשינוי הארגוני החליטה וייס לפרוש מאינטל אחרי קריירה מרשימה", כתב גלסינגר במכתב ששלח לעובדי החברה. "היא תישאר איתנו עד סוף הקיץ כיועצת לצוות ההנדסה, תתמוך בקבוצות שלנו בישראל ותנחה את השינוי הארגוני".

"עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו"

כחלק מהפיכת אינטל לארגון ששם דגש על ייצור עבור לקוחות חיצוניים, בחברה מעוניינים להפוך את מחלקות הפיתוח לארגונים יעילים יותר. "עלינו להגביר את המהירות שלנו ואת הגמישות בביצועים שלנו", כתב גלסינגר. "ללקוחות ולשותפים שלנו מגיע לא פחות מכך".

באינטל הוכרזו שלושה שינויים מרכזיים: במסגרת השינוי הראשון יחדלו כל אחת מחטיבות המוצרים - בהם השבבים למחשוב אישי, שבבים לחוות שרתים ובינה מלאכותית ושווי הנטוורקינג וקבוצת מכשירי הקצה - מלהחזיק בגוף פיתוח נפרד, ומהנדסי פיתוח בהם ישולבו ביחידות העסקיות השונות. בכך יבוטל דה פקטו "ארגון ההנדסה" באינטל, DEG, שהחזיק בכלל פעילות הפיתוח של שבבי החברה; השינוי השני יכלול יצירה של פעילות ליבה המתמחה בפיתוח חדשנות (Central Core Function) שתרוכז בחטיבת השרתים והבינה המלאכותית. היא תעסוק אמנם גם בפיתוח שבבי ליבה - בכלל זה של מחשבים אישיים - אך נראה כי בחברה שמים כעת דגש רב יותר על שבבים לחוות שרתים, המשלבים מאיצים גרפיים, מעבדי תקשורת ומעבדי ליבה מרכזיים; השינוי השלישי יכלול הקמת מערך פיתוח שיתופי עבור כלל חטיבות אינטל.

כעת, עם עזיבתה של וייס, מי שהופך לאדם החזק במערך פיתוח השבבים של אינטל הוא נאביד שהאריארי, מי שהחליף את סוניל שנוי בניהול חטיבת ההנדסה לצד וייס, וניהל את כל תחום השרתים באינטל. שהאריארי ינהל את חטיבת הליבה החדשה וכן את חטיבת השבבים בתחום השרתים והבינה המלאכותית (DCAI).