תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"למזער את רגעי הבדידות ולייצר זמן איכות": כך תדאגו לרווחת ההורים לעת זקנה

אחת הסיבות להארכת תוחלת החיים בישראל, לצד התקדמות הרפואה, היא התרבות אליה אנו משתייכים, שערך מרכזי בה הוא: להיות שם תמיד עבור הורינו • עם זאת, היום-יום שואב אותנו לשגרה עמוסה ולעתים נשאר לנו רק זמן מועט עבור ההורים המבוגרים, שלא פעם חיים בגפם עם מעט קשרים חברתיים • מחקרים הוכיחו כי הבדידות גורמת לדיכאון ולמחלות - עובדי "מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים" פוקדים את בתי הקשישים בשגרה ובעתות חירום ומסייעים להם להפיג את בדידותם • כל זאת בנוסף למילוי מגוון צרכים פונקציונאליים דוגמת טיפול במטלות הבית, טיפול סיעודי, רכישת מצרכים, תרופות ועוד

צילום: סוכנות טייק טו בע''מ
צילום: סוכנות טייק טו בע''מ

הכתבה בשיתוף מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים

ההורים שלנו הם מהאנשים הקרובים והחשובים לנו ביותר. הם אלו שגידלו אותנו, טיפחו אותנו, היו שם עבורנו ברגעים היפים והמאתגרים - ולמעשה הם מי שעיצבו את דמותנו כאנשים בוגרים. לצד היתרונות הרבים בעלייה בתוחלת החיים, מהם נהנים הורינו - הזקנה כרוכה בהתמודדויות רבות - חלקן גופניות וחלקן נפשיות.

הבדידות מהווה את אחד מהאתגרים שמלווים את בני הגיל השלישי. אנחנו, הילדים, ממגוון סיבות החיים, מתקשים להיות שם עבור הורינו כפי שהיינו רוצים. בדיוק מתוך התובנה הזו ביחד עם הצורך הממשי להעניק טיפול ראוי לקשישים, חברת "מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים" נכנסת לתמונה. החברה שמתמחה במתן טיפול אישי, מותאם ואיכותי לקשישים, מעסיקה כ-10,000 עובדים מסורים ומקצועיים. מעבר למתן סיוע פיזי ללקוחות הכולל עזרה במטלות הבית, קניות, הלבשה, טיפול סיעודי, וצרכים נוספים של הקשיש - אותם עובדים משמשים גם חברים ואוזן קשבת ליקרים לנו. המטפלים המסורים של החברה מפיגים את הבדידות: משוחחים עם הקשישים, יוצאים איתם מביתם ודואגים לרוב צרכיהם.

מתוך ניסיון עתיר שנים בעבודה עם קהל היעד ובהתבסס על מחקרים, במתן שירותי בריאות וסיעוד מבינים כי הסיוע הפונקציונאלי לקשיש הוא חשוב מאוד, אבל היחס האישי והחברי מהותיים לא פחות. בעזרת עובדי החברה המקצועיים פועלים בחברה ליישום תובנה זו בבתי המטופלים.

לספק חברה ואוזן קשבת

כאמור, על פי מחקרים אקדמיים רבים בתחום הגיל השלישי, בדידות מהווה גורם משמעותי בהתדרדרות פיזית, נפשית וקוגניטיבית בקרב הקשישים. אלו לא פעם נותרים לבדם ומתקשים לשמור על הקשרים החברתיים שאפיינו את שנותיהם המוקדמות יותר. עוד מציינים בחברת מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים כי לפי מחקרים שנעשו - קשישים אשר חווים בדידות עשויים לסבול גם מבעיות פיזיות הכוללות מחלות, פגיעה בתפקוד הקוגניטיבי ולחוש מצוקה המלווה לעיתים בדיכאון ומחשבות אובדניות ולאור זאת- יש חשיבות עצומה בקרב מבוגרים לתחושת הביחד וכי הם אינם לבד.

חברת מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים שנוסדה כבר לפני 37 שנה, ב-1987 עם סניף קטן ומשפחתי וחזון גדול - מציעה את העוגן הדרוש להורינו ומעניקה לקשישים מטפלים שיעניקו להם יחס אישי ואוזן קשבת.

במסגרת סל השירותים שלה דואגת החברה, לה כיום 32 סניפים מצפון עד דרום, למענה טיפולי לאלפי קשישים ברחבי הארץ ומעניקה פתרון לסוגיית הבדידות המאפיינת את הגיל השלישי. צוותי המטפלות והמטפלים של החברה, בתמיכת מערך תפעולי ושירותי רב, שמים את רווחת הקשיש והענקת משמעות עבורו לנגד עיניהם. הם דואגים להגיע למשכנו, למלא את הצרכים להם הוא נדרש מבלי לוותר על שיח פורה עמו, להאזין ולהכיר את המורשת שלו ולתת לו תחושת משמעות.

"במתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים אנו דואגים לגייס עובדים מסורים, הגונים, ומקצועיים - כאלה שמבטיחים להגן על ההורים שלנו ולהיות שם עבורם. כל העובדים מחוברים לחזון החברה ונמצאים איתנו מתוך שליחות ובמטרה לתת לקשישים להזדקן בביתם בכבוד, תוך בניית תכנית טיפול אישית המותאמת לכל קשיש ובשקיפות מלאה אל מול בני משפחתו. המטרה שלנו היא להעניק שירות אישי ויחס חם, שכל קשיש או קשישה ירגישו שהם הכי חשובים לנו בעולם", אומרת לימור אוזילבסקי, מנכ"לית "מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים".

לימור אוזילבסקי, מנכ''לית ''מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים'' / צילום: ענת פנחס
 לימור אוזילבסקי, מנכ''לית ''מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים'' / צילום: ענת פנחס

חמ"ל שנפתח ב-7.10

נכון להיום, נהנים אלפי קשישים ברחבי הארץ מסל השירותים שמספקת החברה, וזוכים ליחס שמבטיח להיטיב עם רווחתם ומעניק להם טיפול איכותי ללא פשרות - טיפולי עזרה אישית בבית, מוקד זמין 24/7, שירותי השגחה בבתי חולים, ומערך גדול ומקצועי של עובדים זרים בכל שעות היממה למי שזקוק לכך, מציינת אוזילבסקי.

החברה המשפחתית שהתחילה מסניף קטן אי שם בבאר שבע והפכה ברבות השנים לחברה גדולה מאוד, שמרה מאז ומעולם על היחס האישי ללקוחותיה.

הטיפול המסור בא לידי ביטוי ביתר שאת באותן תקופות קשות שעברו על כולנו בשנים האחרונות, ובמיוחד על הקשישים: ימי הקורונה ומלחמת חרבות ברזל. בשתי תקופות קיצון אלו עובדי מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים נותרו נאמנים ללקוחות החברה, המשיכו לטפל בהם כבימי שגרה, שמרו על קשר רציף עם הקשישים ובני משפחותיהם ודאגו לכלל צרכיהם.

כך למשל, לפני כמה חודשים, בשבת הארורה של ה-7.10.23, בחברה הבינו מיד את גודל האירוע והקימו חמ"ל ומערך חירום כדי להבטיח שהקשישים לא ייוותרו לבדם. "אנו מעניקים שירות בכל הארץ ונתח גדול מלקוחותינו מתגורר בדרום", מספרת אוזילבסקי, "מיד הבנו שיש פה סיפור הרבה יותר גדול ממה שאנחנו מכירים; יצרנו קשר טלפוני על בסיס יום יומי עם אלפי המטופלים, שלחנו סלי מזון, הגענו למפונים לבתי המלון ועמדנו ועדיין עומדים בקשר עם כל מי שזקוק לכך. כל מקרה קיצון במדינה מקבל תוקף גדול בהרבה אצל הקשישים. הם חשים מצוקה ובדידות יותר מאשר בימי שגרה, הם ממש חסרי אונים והתפקיד שלנו הוא להיות שם עבורם. הרי בזכותם אנחנו פה היום".

אוזילבסקי מסכמת ואומרת כי "כשחשבנו על החזון של החברה, היה לנו ברור שלא מתפקידנו להחליף את המשפחה. האופן שבו אנו מגשימים את מהות תפקידנו, הוא מתוך הבנה כי אנחנו פועלים ביחד עם בני המשפחה, לומדים על הקשיש היקר להם כל מה שחשוב לדעת, ובונים ביחד תכנית טיפול אישית מותאמת הכוללת את מילוי הצרכים הפונקציונליים. כל זאת מתוך רצון אמיתי לייצר לבני המשפחה את המרחב להיות עם הקשיש ללא דאגות תפקודיות, אלא רק כדי לבלות עמו ולייצר רגעי פנאי איכותיים ולמזער את רגעי הבדידות. אנחנו פה להעניק את הטיפול הטוב ביותר, כך שלמשפחה יישאר זמן לחוות רגעים משמעותיים ביחד".

לפרטים נוספים על חברת מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים הקליקו>>

*המידע בכתבה אינו מהווה המלצה רפואית מוסמכת והוא לא נועד להנחות את הציבור או לשמש כעצה רפואית, וכן אין לראות בו תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר, המתאים לנתוניו וצרכיו של כל אדם.