"פושע, מה אתה עושה פה": צעקות לעבר בן גביר בבית העלמין באשדוד

עשרות בני משפחות שכולות עזבו את בית העלמין במחאה על הגעת בן גביר, וצעקו לעברו: "החטופים עכשיו" • בני משפחות שכולות אחרות התפרצו לדברי המוחים - ובמקום פרצה מהומה • מחאה גם בזמן נאום גלנט בקריית שאול: "הדם שלהם על הידיים שלך", רגב ושרים נוספים ספגו קריאות "בושה"

מחאה שקטה בעת דבריו של שר הביטחון גלנט בטקס יום הזיכרון בקריית שאול / צילום: דן בר דוב
מחאה שקטה בעת דבריו של שר הביטחון גלנט בטקס יום הזיכרון בקריית שאול / צילום: דן בר דוב

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע היום (שני) לבית העלמין באשדוד. כשהגיע נשמעו צעקות לעברו: "בושה, פושע, מה אתה עושה פה". במקום פרצה מהומה כשבני משפחות שכולות אחרות התפרצו לדבריהם. שרים נוספים ספגו קריאות "בושה" בבתי עלמין ברחבי הארץ. בהר הרצל, משפחות עזבו את הטקס עם תחילת נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ראיון | "סלמאן דיבר על מנהיגות ועל אחדות. לכן גם אנשים שלא הכירו אותו אישית, באו להלוויה" 
כלכלן בתפקיד שר ההגנה: טלטלה גדולה בממשלת רוסיה

עשרות בני משפחות שכולות עזבו את בית העלמין באשדוד במחאה על הגעתו של בן גביר, וצעקו לעברו: "בושה, החטופים עכשיו". בני משפחות שכולות אחרות התפרצו לדברי המוחים ובמקום פרצה מהומה. שוטרים וחיילים בבית העלמין התערבו כדי להרגיע את הרוחות.

מחאה שקטה נערכה גם בזמן נאומו של שר הביטחון יואב גלנט בבית העלמין קריית שאול בתל אביב. בזמן שדיבר אנשים בקהל הניפו שלטים שעליהם נכתב: "הדם שלהם על הידיים שלך". בזמן שגלנט הניח את זר הזיכרון, נשמעה צעקה מהקהל: "תתפטר".

גם שרת התחבורה מירי רגב ספגה צעקות "בושה" בבית העלמין בחולון, וקריאות נקראו לעבר שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ברחובות ונגד שר הבריאות אוריאל בוסו בפתח תקווה. אורי אס, אח שכול, קרא לעבר בוסו: "יש 132 חטופים בעזה ואתם מפקירים אותם. את מפקירים חיילים בעזה. מה תספר לנו בשנה הבאה? שעשיתם הכול כדי להחזיר אותם? איך אתה לא מתבייש".

עינב צנגאוקר, אימו של מתן שחטוף בעזה, התעמתה עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' באופקים. היא הטיחה בשר: "זאת האחריות שלכם. תוציאו אותם. אני דבקה בחיים".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12