ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הותר לפרסום: לוחם מילואים נפצע קשה בקרב רצועת עזה

חילופי אש התפתחו היום במעבר רפיח בין צה"ל לכוחות מצריים • המחבלים יאסין רביע וחאלד נגאר, שעסקו בהכוונת טרור ואף ביצעו פיגועים בעברם - חוסלו בתקיפה ברפיח •  הפרקליטה הצבאית הראשית הורתה לתחקר את תקיפת צה"ל אמש ברפיח • עדכונים שוטפים

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל
פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

19:15 - הבית הלבן: התמונות מרפיח קורעות את הלב, מבינים שצה"ל חוקר

בבית הלבן התייחסו היום שוב לתקרית ברפיח שבו לפי משרד הבריאות נהרגו עשרות פלסטינים בלתי מעורבים. "התמונות ההרסניות בעקבות התקפת צה"ל ברפיח אמש, שבה נהרגו עשרות פלסטינים חפים מפשע, קורעות לב", נמסר. "לישראל יש זכות לפגוע בחמאס, אבל כפי שהבהרנו, ישראל חייבת לנקוט בכל אמצעי הזהירות האפשריים כדי להגן על אזרחים. אנו נמצאים בקשר עם צה"ל ושותפים בשטח כדי להבין מה קרה".

19:05 - כ-25 שיגורים לעבר קריית שמונה והסביבה, בית פרטי נפגע

צה"ל עדכן כי לעבר קריית שמונה והסביבה נורו כ-25 שיגורים. אש פרצה בבית פרטי לאחר שנפגע ישירות מטיל.

18:41 - נפילות בקריית שמונה אחרי שאזעקות נשמעו בעיר, אישה נפצעה קל

במד"א התקבלו דיווחים על נפילות בקריית שמונה אחרי שאזעקות נשמעו בעיר. לפי מד"א, אישה נפצעה קל והיא מקבלת טיפול.

18:30 - אזעקות הופעלו בקריית שמונה והאזור

17:55 - לוחם מילואים נפצע קשה בקרב רצועת עזה

צה"ל התיר לפרסום כי לוחם מילואים בבית הספר ללוט״"ר, חטיבת המרום, נפצע אמש קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

17:30 - כ-35 שיגורים למירון, צה"ל תקף בלבנון בתגובה

צה"ל: "בהמשך להתרעות במרחב מירון, זוהו כ-35 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר המרחב ונפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים אל-חיאם, חולא ושובא שבדרום לבנון".

בכיר במשטרת המחוז הצפוני על המטח: "ירי כמו שהיה עכשיו על מירון וסביבתה עלול היה להביא אתמול לנפגעים רבים בין אם מפגיעה ובין ממנוסה".

16:59 - אזעקות במירון וביישובים נוספים בסביבה

16:40 - הפרקליטה הצבאית הראשית הורתה לתחקר את תקיפת צה"ל אמש ברפיח

הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, הנחתה את מנגנון התחקור המטכ"לי לתחקר את תקיפת צה"ל אמש ברפיח. מדובר צה"ל נמסר כי "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים וכי התקיפה לא בוצעה במרחב ההומניטרי באל מוואסי, אליו צה"ל קרא לאוכלוסייה להתפנות. צה"ל מצר על כל פגיעה בבלתי מעורבים במסגרת הלחימה".

16:00 - אושר לפרסום כי חילופי אש אירעו בין צה"ל לכוחות מצריים

אירוע חריג במעבר רפיח: חילופי אש התפתחו היום (שני) בין צה"ל לכוחות מצריים, וחייל מצרי נהרג. לפי דיווחים, המצרים היו אלה שפתחו באש - וצה"ל השיב. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל, צה"ל הודיע שהוא בודק את התקרית: "הנושא בחקירה, מתקיים שיח עם הצד המצרי". גם צבא מצרים הודיע: "חוקרים את אירוע הירי בו נהרג אחד מאנשי הביטחון המצריים באזור מעבר רפיח".

חילופי האש התרחשו כשברקע המתיחות בין מצרים לישראל סביב תפיסת מעבר רפיח על ידי צה"ל, ופעולת צה"ל ושב"כ בעומק רפיח הלילה, שבה חוסלו בכירים בחמאס ודווח על 35 הרוגים נוספים.

המבצע של צה"ל בעיר הדרומית ברצועת עזה אומנם מוגבל, אך הוא הוביל כבר למתיחות גדולה עם קהיר. בפיקוד דרום ניסו להימנע ככל האפשר מעימות ישיר עם המצרים, שכולל ירי.

רק אתמול חודשה הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה דרך מעבר מעבר כרם שלום, לאחר כ-3 שבועות שבהם קהיר סירבה לאפשר זאת כמחאה על השתלטות צה"ל על מעבר רפיח. "מצרים לא מוכנה לקבל את המדיניות שהצד השני כופה עליה ומעוניינת למצוא במהירות פתרונות זמניים להכנסת דלק לעזה כדי להפעיל את בתי החולים שהפסיקו לעבוד", אמר מקור מצרי בכיר לתקשורת המקומית. הכתבה במלואה ב-N12.

14:51 - חשד לפיגוע דקירה בשער יפו בירושלים: שוטר אחד נפצע

12:38 - ארבעה שיגורים זוהו ממרכז הרצועה לכיוון רעים; אין נפגעים או נזק

לפני כשעה זוהו ארבעה שיגורים ממרכז הרצועה לכיוון רעים, שלושה מהם נפלו בשטחים פתוחים והשיגור הנוסף לא חצה לשטח הארץ.

12:37 - אזעקות הופעלו באצבע הגליל מחשש לחדירת כלי טיס עוין

12:30 - כוחות צה"ל תרגלו תמרון בלבנון: "ממשיכים להגביר מוכנות למלחמה"

צה"ל מסר כי בשבועות האחרונים קיימו אוגדה 146 וחטיבת השריון במילואים 205 תרגיל אוגדתי וחטיבתי המדמה תמרון בלבנון. התרגיל דימה תרחישי לחימה בזירה הצפונית, פריסת כוחות מהירה בשטח, תפקוד מפקדות האוגדה והחטיבה ומוכנות הכוחות להתקפה.

לוחמי ומפקדי חטיבת חצי האש (551) נלחמו ברצועת עזה וכעת פועלים בגבול לבנון. במקביל, התקיים תרגיל חטיבתי, בהובלת המרכז הלאומי לאימונים ביבשה במתאר הצפוני שכלל נהלי קרב, תיקוף תוכניות התקפה בחזית הצפונית, גיוס והצטיידות, למידה על אתגרי לבנון ומודלים מבצעיים ביום ובלילה בשטח סבוך שמדמה ככל הניתן את הלחימה בעומק לבנון.

בנוסף, הכוחות תרגלו את המעטפת הלוגיסטית והתקשובית בעומק, תנועה בשטח סבוך, התקדמות בציר הררי, הפעלת אש רב ולחימה בשטח בנוי כחלק מהגברת הכשירות בגזרה הצפונית.

10:30 - נמשכת פעילות כוחות צה"ל ברחבי הרצועה; הכוחות איתרו ציוד צבאי ואמצעי לחימה רבים והשמידו בג'באליא מעבדה לייצור מטענים

דובר צה"ל עדכן כי לוחמי אוגדה 98 הרחיבו בימים האחרונים את פעילותם למזרח ג'באליא. במהלך הפעילות לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 חיסלו כמה מחבלים בהיתקלויות פנים מול פנים ואיתרו אמצעי לחימה רבים בהם רובי קלצ'ניקוב, פצצות מרגמה, מטענים וציוד צבאי נוסף. במקביל, כוחות צוות הקרב של חטיבה 460 איתרו והשמידו מעבדה לייצור מטענים וכמה פירי מנהרות.

בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף מרחב שיגור בג'באליא ממנו בוצעו שיגורים לאשקלון במהלך המלחמה.

בתוך כך, לוחמי אוגדה 99 ממשיכים בפעולה במרכז הרצועה. הכוחות חיסלו בהיתקלויות ובירי טנקים כמה מחבלים, ומטוסי קרב תקפו משגר רקטות מוכן לשיגור לשטח הארץ. במהלך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו יותר מ-75 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה.

10:20 - בלבנון מדווחים על סיכול ממוקד: "הרוג בתקיפת אופנוע מהאוויר"

07:08 - דרום לבנון: צה"ל תקף חוליות מחבלים ומטרות חיזבאללה

דובר צה"ל הודיע על תקיפה של שתי חוליות מחבלים - הראשונה במרחב יארון, והשנייה במרחב חולא שזוהתה בידי לוחמי סיירת גולני. בנוסף, הודיעו בצה"ל שחיל האוויר תקף מטרות נוספות של חיזבאללה - בהם מחסן אמל"ח, מבנה צבאי וכן תשתיות טרור של ארגון הטרור.

03:45 - פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הודיע כי כוחות אמריקניים השמידו בהצלחה כטב"מ ששיגרו החות'ים מעל הים האדום

00:50 - התקיפה ברפיח: צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש מטה הגדה ובכיר נוסף בחמאס

צה"ל מאשר כי בתקיפה ברפיח, שבוצעה בשיתוף שב"כ, חוסל המחבל יאסין רביע, ראש מטה הגדה של ארגון הטרור חמאס והמחבל חאלד נגאר, בכיר נוסף במטה הגדה. התקיפה בוצעה במרחב תל אלסלטאן שבצפון-מערב רפיח ועל בסיס מודיעין מדויק. מטה הגדה בחמאס אחראי על הכוונה, מימון ותמיכה בהוצאת פיגועים בשטחי יהודה ושומרון ובפנים הארץ.

המחבל יאסין רביע ניהל את כלל המערכים הצבאיים של מטה הגדה של חמאס, עסק בהעברת כספים למטרות טרור והכווין פיגועים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון. יאסין ביצע בעברו מספר פיגועים רצחניים, בהם פיגועים בשנים 2001 ו-2002 בהם נהרגו חיילי צה"ל. המחבל חאלד נגאר, בכיר במטה הגדה, הכווין פיגועי ירי ומתווי טרור נוספים ביהודה ושומרון, ועסק בהעברות כספים שיועדו לטרור עבור חמאס ברצועת עזה. בעברו, ביצע נגאר מספר פיגועים בהם נרצחו אזרחים ישראלים ונהרגו ונפצעו חיילים נוספים. 

00:00 - צה"ל על התקיפה ברפיח: "כוונה למבנה עם מחבלים בכירים; השרפה שהתלקחה - בבדיקה"

בהמשך לדיווחים הפלסטיניים על עשרות הרוגים ופצועים בתקיפה בעיר הדרומית ברצועה - דובר צה"ל התייחס לנושא. בהודעה מטעמו נכתב שכלי טיס תקפו מתחם של חמאס ברפיח שבו שהו מחבלים בכירים של ארגון הטרור. עוד הודגש כי הפעולה בוצעה נגד יעדי תקיפה, בהתאם לדין הבין-לאומי ועל בסיס מודיעין מקדים. בנוסף, נכתב כי הטענה לפיה נפגעו מספר בלתי מעורבים כתוצאה מהתקיפה נמצאת בבדיקה.

22:50 - בעזה מדווחים על עשרות הרוגים באזור אוהלי העקורים ברפיח

בעזה דיווחו על גל תקיפות נרחב ברפיח שהוביל למותם של 27 בני אדם ולפציעתם של עשרות.

21:55 - דובר צה"ל: בצה"ל מבהירים כי אין אמת בשמועות אודות חזרת חטופים בשעות האחרונות

19:00 - קרבות פנים מול פנים בג'באליה שבצפון הרצועה

צוות הקרב של חטיבת הצנחנים הובילו התקפה החטיבתית במרחב השוק הישן והחדש בלב ג'באליה, וחיסלו בקרבות פנים אל פנים מחבלים בסימטאות צפופות. הקרבות בוצעו במסגרת פשיטות על המטה לביטחון כללי של ארגון הטרור חמאס.

הכוחות נטרלו והשמידו את הבתים הממולכדים והמטענים, וחיסלו כמאה מחבלים בעשרות קרבות בהם הלוחמים חתרו למגע.

במטה לביטחון כללי של חמאס נמצאו מסמכים ותשתיות של חמאס שהושמדו, ובפשיטה על בית מח"ט צפונית של הגא"פ אותרו אמצעי לחימה רבים הכוללים אמצעי צליפה, נשקים מסוג קלאצניקוב, תחמושת ומסמכים מודיעניים רבים.

18:55 - באל-ג'זירה מדווחים: יותר מ-60 רקטות שוגרו מלבנון לעבר הגליל, מספר ההרוגים מתקיפות צה"ל עלה ל-7

18:50 - פרסום ראשון: טיל ששוגר נגד מסוק נפל בחצר בית ספר במועצה האזורית שדות נגב

טיל כתף ששוגר מבית חאנון במטרה לפגוע במסוק של צה"ל נפל בשטח בית ספר במועצה האזורית שדות נגב. אל היישוב שבו נפל הטיל חזרו לא מזמן התושבים באישור המדינה.

18:30 - אזעקות נוספות בגליל העליון

18:25 - בלבנון מדווחים על לפחות 6 פעילי חיזבאללה שחוסלו היום

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12