חשד: עורך דין העלים מיליונים באמצעות חברת קש באיי הבתולה

עו"ד אשר רבינוביץ' נחקר במשרדי פקיד שומה חקירות ת"א בחשד שהתחמק מדיווח ותשלום מס על הכנסות ממכירת ני"ע בישראל ובחו"ל בסך 2.5 מיליון דולר לפחות • חקירה סמויה ברשות המסים העלתה לכאורה כי הכנסות אלה הוסתרו תחת חברה זרה בשם NEMETZ CORP שהתאגדה באיי הבתולה, ומניותיה מוחזקות לכאורה ע"י נאמן זר

איי הבתולה / צילום: Shutterstock
איי הבתולה / צילום: Shutterstock

ברשות המסים חושדים כי עורך דין תל אביבי העלים הכנסות במקלט מס באיי הבתולה. החשוד, עו"ד אשר רבינוביץ', נחקר אתמול (א') במשרדי פקיד שומה חקירות תל אביב, בחשד שהתחמק מדיווח ותשלום מס על הכנסות ממכירת ניירות ערך בישראל ובחו"ל בסכום של 2.5 מיליון דולר לפחות. בשעות הבוקר הגיעו חוקרי רשות המסים לביתו של החשוד ולמשרדו וכן למשרדים של מייצגיו ומעורבים נוספים בפרשה, ערכו חיפושים ותפסו מסמכים רבים וחומרי מחשב. 

רשות המסים תשיב מיליארד שקל לבעלי דירות בגין גביית מס שבח שלא כדין
רשות המסים יוצאת בנוהל גילוי מרצון לחשיפת העלמות מס, וזו ההזדמנות האחרונה

עו"ד רבינוביץ' מתמחה בתחום המשפט המסחרי והנדל"ן. על-פי אתר האינטרנט של משרדו, הוא משמש כעורך דין כבר יותר מ-40 שנים, והוא בעל "ניסיון נרחב בדיני תאגידים, השקעות בינלאומיות, דיני ניירות ערך וחוזים בינלאומיים ונדל"ן, והוא חלוץ בתחום האיגוח, לרבות ההצעה הראשונה של ניירות ערך מגובי משכנתה בישראל".

ברשות המסים טוענים כי במהלך דיונים שנערכו עמו במשרד מס הכנסה תל-אביב 4 עלה חשד להתנהלות פלילית שלו ביחס להכנסותיו ממסחר בניירות ערך בארץ ובחו"ל. בעקבות החשד נפתחה חקירה סמויה, שממנה עלה לכאורה כי הכנסות אלה הוסתרו תחת חברה זרה בשם NEMETZ CORP שהתאגדה באיי הבתולה, ומניותיה מוחזקות לכאורה על-ידי נאמן זר.

כאמור, מהחקירה עד כה עולה חשד כי רבינוביץ' התחמק מתשלום מס בגין רווחים של 2.5 מיליון דולר לפחות בשנים 2012-2020. החקירה נמשכת.

בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב לשחרורו של רבינוביץ' ממעצר צוין כי "עולה חשד סביר כי החשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו תוך הצגת מצגים כוזים לפקיד השומה, בין היתר באמצעות מייצגיו ובאמצעות מסמכים כוזבים".

בית המשפט שחרר את עו"ד רבינוביץ' ממעצר בתנאים מגבילים.

*** חזקת החפות: עו"ד רבינוביץ' הוא בגדר חשוד בלבד, לא הורשע בעבירות הנחקרות, ועומדת לזכותו חזקת החפות.