בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה קפצה ב-7%, הנאסד"ק שבר שיאים

מדד הנאסד"ק עלה ב-0.5% • אירופה ננעלה בירידות • מכירות האייפונים של אפל בסין זינקו ב-50% באפריל • מחירי הנפט עולים • מי שמכר בתחילת חודש מאי האחרון פספס כ-5.5% עליות במדד S&P 500 • בנק לומברד אודייר: "פוטנציאל לאפסייד ברוב המדדים הגדולים בעולם, בעיקר השוק הבריטי"

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו במגמה מעורבת: הנאסד"ק עלה ב-0.6% ושבר את שיא כל הזמנים כשנסחר סביב 18,815 נקודות. ה-S&P 500 עלה ב-0.1% והדאו ג'ונס איבד מערכו 0.6%.

מניית אנבידיה  המשיכה במומנטום החיובי וזינקה בכ-7% לאחר שפרסמה את תוצאותיה הכספיות בשבוע שעבר. מתחילת השנה מניית ענקית השבבים זינקה בכ-137%.

22:34

חמש המניות הגדולות במדד ה-S&P 500 מהוות כ-27% משוויו. לפי אנליסטים של Strategas ETF, משקל 5 המניות הגדולות במדד (מיקרוסופט , אפל , אנבידיה  אמזון   ומטא ) נמצא ברמה הגבוהה ביותר מאז 1980, בעיקר בגלל הזינוק של מניית השבבים אנבידיה. ״העליות הנמשכות של מניית אנבידיה גרמו לשני דברים חשובים: שיא חדש לשווין של 5 המניות הגדולות ב-s&p 500, וזינוק בשווין של מניות השבבים בתוך המדד, מ-2% לפני עשור ל-11%״. כך כתב אנליסט החברה טוד שון.

22:19

לפני זמן קצר דווח ב-CNBC כי בשבוע שעבר הופיע בבורסה האמריקנית מצב טכני העונה לשם "The Hindenburg Omen" (אזהרת הינדנבורג) - כוחו של מצב טכני שמצביע על חוסר יציבות וחוסר החלטיות מצד המשקיעים, ובכך על חוסר הביטחון שלהם לגבי העמדה שראוי לנקוט בתחום הנכסים הפיננסיים. אזהרת הינדנבורג לוקחת בחשבון את מספר המניות בבורסה שרשמו שיאים והגיעו לשפל של 52 שבועות - יחד עם מדדי רוחב אחרים - ואומד את הפוטנציאל לקריסה בשוק. 

למרות הופעתה בשבוע שעבר, ג'יי סי אוהרה אסטרטג טכני ראשי ב-Roth MKM, מרגיע ומסביר: "אין ספק שצריך לשים לב להינדנבורג אומן אבל עדיין צריך לקחת אותו בעירבון מוגבל ולזכור שלא פעם הוא אותת אותות שווא". עוד הוא מוסיף כי "זה יותר מצב שצריך לשים אליו לב כי יכול להיות שמשהו קורה", הוסיף אוהרה. "אבל הסיכוי שמשהו חמור יקרה נמוך יחסית". הוא מסכם.

21:04

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. מדד ה-S&P 500 יורד ב-0.2%, הנאסד"ק מוסיף לערכו 0.4% והדאו ג'ונס יורד ב-0.7%.

מניית גיים סטופ  מזנקת בשעה זו בכ-19% לאחר שבישרה מוקדם יותר על גיוס הון של כמיליארד דולר ממכירת 45 מיליון מניות רגילות. 

במקביל, מניית יונייטד סטייטס סלולר  מזנקת בכ-7% לאחר שהודיעה חברת הטלקום כי T-Mobile תרכוש את פעילות האלחוט שלה ו-30% מנכסי הספקטרום תמורת 4.4 מיליארד דולר. עוד דווח כי העסקה צפויה להיסגר באמצע השנה הבאה. 

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בעליות חדות. מחירה של חבית מסוג ברנט עולה ב-1% למחיר של 83.8 דולרים. במקביל, מחירה של חבית מסוג WTI קופץ בכ-2.5% לרמה של 79.6 דולרים.

19:19

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. מדד ה-S&P 500 עולה ב-0.1%, הנאסד"ק מוסיף לערכו 0.6% והדאו ג'ונס יורד ב-0.4%.

אנבידיה  ממשיכה במומנטום החיובי ומזנקת בשעה זו בכ-7%. בהמשך לכך, גם סופר מיקרו קמפיוטר  נסחרת בעליות, יחד עם מניות שבבים נוספות כגון קוואלקום , ו-AMD .

לצד זאת, מניית חברת הכימיקלים דאו דופונט דה נמורס  נסחרת בעליות לאחר שבסיטי בנק שדרגו את המלצתם על המניה ל-'קנייה' מ-'ניטרלית'. 

גם פלטפורמת הלמידה האלקטרונית דואולינגו  נסחרת בעליות לאחר שבג'יי פי מורגן שדרגו את המלצתם על המניה לאור העלייה במספר המנויים בחברה.  

18:44

מדדי המניות המרכזיים באירופה ננעלו בירידות שערים. הדאקס ירד ב-0.4%, הפוטסי השיל מערכו 0.7% והקאק ירד ב-0.9%.

17:52

מדד הנאסד"ק עולה ב-0.5% ושוב שובר את שיא כל הזמנים כשנסחר ברמה של  18,850 נקודות.

17:05

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. במקביל באירופה המדדים המרכזיים נסחרים בירידות.

אנבידיה  ממשיכה במומנטום החיובי וסוגרת עלייה של 19% בחמשת ימי המסחר האחרונים הודות לדוח הרבעוני החזק שהציגה בשבוע שעבר.

במקביל, מניית אייר בי.אן.בי.  נסחרת בעליות לאחר שב-Wedbush שדרגו את המלצתם על מניית החברה. ב-Wedbush טוענים כי יש ביקוש חזק לנסיעות, מה שצפוי לתמוך בביצועי המנייה ובמקבילים הם מדגישים את הדשדוש במניית החברה לאחרונה, מה שמספק נקודת כניסה אטרקטיבית. 

בשוק האג"ח האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עולה קלות ועומדת על 4.48%. האג"ח הממשלתית לשנתיים יורדת מעט ונסחרת סביב 4.92%.

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס יורד ב-0.3% ומדד ה-S&P 500 מוסיף לערכו 0.2%. מדד הנאסד"ק מוסיף לערכו 0.5%.

מאקרו ארה"ב: מדד מחירי הבתים של קייס שילר עלה ב-7.4% בקצב שנתי (צפי 7.3%).

16:18

חברת ציוד התקשורת סרגון נטוורקס  מסיימת באופן חיובי את ההליך מול הלקוח מדרום אמריקה שלא שילם לה חוב: החברה דיווחה היום שהגיעה להסכם במסגרתו הלקוח ישלם לה 12 מיליון דולר בשלושה תשלומים, כאשר סכום של 4 מיליון דולר כבר התקבל בחברה והשאר ישולם לה בכפוף למספר תנאים שלא דווחו. כתוצאה מההסכם, הליך הבוררות בין הצדדים הופסק והלקוח ויתר על טענותיו נגד סרגון (בעבר טען שסרגון חייבת לו 10.8 מיליון דולר). בגין חוב הלקוח סרגון כבר הכירה בהפרשה להפסדי אשראי ב-2022.

נזכיר שבגלובס נחשף בעבר שלקוח החברה בפרו, Orocom, לא שילם את חובותיו לסרגון, ואחד הצעדים שהחברה נקטה היה שכירת חברת המודיעין העסקי CGI Group, בראשות יעקב פרי וצביקה נווה.

15:08

מניית גיים סטופ  מזנקת בכ-25% בטרום המסחר בוול סטריט לאחר שבישרה על גיוס הון של כמיליארד דולר.

בשורות בתחום הבינה מלאכותית מעלות את מניית אנבידיה . xAI חברת הבינה המלאכותית של אלון מאסק גייסה 6 מיליארד דולר. 

גם אפל  עולה בטרום מסחר לאחר שפורסם שהמכירות אייפונים בסין זינקו ב-50% באפריל.  

14:07

מסחר תנודתי באירופה - לאחר פתיחה חיובית המדדים עוברים לירידות. 

מדד פוטסי חזר לאחר יום החופש אתמול עם ירידה של 0.2%. דאקס הגרמני נסחר בירידה קטנה סביב מדד הבסיס ומדד קאק הצרפתי יורד ב-0.2%.

בסקירה של בנק אוף אמריקה מציינים הכלכלנים ש"הדולר נחלש במאי, בניגוד למגמה העונתית החיובית בדרך כלל, בהשפעת נתונים כלכליים אמריקאיים חלשים יותר (שכר, מדד המחירים לצרכן, מכירות קמעונאיות) לצד שיפור בסנטימנט בסין". 

"הירידות האחרונות בדולר עשויות להיעצר בטווח הקצר, שכן הכלכלה האמריקאית נותרה עמידה והפד צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי בחודשים הקרובים. התנודתיות הנמוכה בשווקים ותשואות יציבות מחלישות את כוחם של סוחרי שורט בדולר".

"התאוששות בסין עשויה לתמוך בצמיחת היבוא משאר העולם, שלרוב מובילה להיחלשות הדולר. עם זאת, ההשפעה של הגירוי בסין על היבוא עשויה להתעכב, ואי הוודאות סביב ההשפעה של הקלת מדיניות הנדל"ן מצביעה על כך שכדאי להמתין בסבלנות בשלב זה.

"לסיכום, בעוד שהדולר עשוי להיחלש לקראת סוף השנה, במיוחד לאור הפער מול גורמים מרכזיים, הדבר צפוי לקרות קרוב יותר למועד הורדת הריבית על ידי הפד".

אלביט מערכות דיווחה הבוקר את תוצאות הרבעון הראשון. מהדוח עולה שצבר ההזמנות בשיא, הרווח הנקי זינק בכ-20%, אבל תזרים המזומנים היה שלילי. עיכובים בשרשרת האספקה גרמו לגידול בהון החוזר ולתזרים המזומנים המאכזב.

צבר ההזמנות גדל ב-30% ביחס לרבעון המקביל ב-2023. מנכ"ל החברה בצלאל מכליס על ביצועי המניה החלשים: "אני מנהל חברה ולא מניה", המניה מגיבה כעת בירידה של כ-1.5%. 

12:14

דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר: "הנתונים האחרונים תומכים בהערכתנו כי האינפלציה תתקרב ל-2% בחודשים הקרובים הן בארה"ב והן בגוש האירו".

ביוליוס בר מסבירים את תחזיתם בכך ש"סקר מדדי מנהלי הרכש החודשי מצביע על תחזית כלכלית משופרת. התוצאות הראשוניות של חודש מאי מראות האצה מסוימת בצמיחה הכלכלית. הפעילות התעשייתית באירופה משתפרת ומתחילה לסגור את הפער מול ארה"ב, וזה מעודד".

"בארה"ב, הפעילות התעשייתית נותרה מעט מעל רמת ה-50, המסמנת את הגבול בין התרחבות להתכווצות. לפיכך, תוצאות הסקר מצביעות על התרחבות מחזורית מתונה בארה"ב ועל יציאה ברורה מההאטה התעשייתית בגוש האירו, כאשר בריטניה ויפן עוברות מהתכווצות להתרחבות, מה שהופך את תחזית הצמיחה העולמית למאוזנת יותר.

"גם פרטי סקרי PMI חיוביים. לחצי המחירים ממשיכים להיות מתונים במקומות שונים, כאשר מחירי התפוקה התעשייתית בגוש האירו מצטמצמים ולחצי המחירים בשירותים מתמעטים. מחירי התשומות בשירותים נוטים להוביל את האינפלציה, והנתונים האחרונים תומכים בהערכתנו כי האינפלציה תתקרב ל-2% בחודשים הקרובים הן בארה"ב והן בגוש האירו".

"יתר על כן, מדדי PMI האחרונים מצביעים על האצה כללית בביקוש, בעוד שפרטים הקשורים להיצע מראים היצע בשפע, מה שמצביע על צמיחה טובה יותר עם אינפלציה מתונה". 

11:04

המסחר באירופה נפתח הבוקר במגמה מעורבת - מדד פוטסי חזר לאחר יום החופש אתמול עם ירידה של 0.2%. דאקס הגרמני עולה ב-0.2% ומדד קאק הצרפתי יורד ב-0.2%.

09:34

פוורפליט הדואלית הודיעה הבוקר שבכוונתה להימחק מהבורסה בתל אביב בעוד כשלושה חודשים. החברה פועלת בתחום של פתרונות טכנולוגיים לסביבת הרכב ונסחרת בנאסד"ק ובבורסה בתל אביב.

כזכור, החברה נוצרה לפני מספר שנים כתוצאה ממיזוג בין החברה הישראלית פוינטר לחברת ID Systems מארה"ב. בשנה שעברה פוורפליט הודיעה על עוד מיזוג, עם חברת MiX Telematics הדרום אפריקאית בעסקת מניות, שלאחריה יחזיקו בעלי המניות של מיקס 65.5% מהחברה הממוזגת ובעלי המניות של פוורפליט יחזיקו ב־34.5%. עסקה זו הושלמה השבוע.

מיקס נסחרת בבורסה של דרום אפריקה ובבורסת ניו יורק לפי שווי של 322 מיליון דולר. החברות מצפות שהמיזוג ייצור חברה עם הכנסות של 279 מיליון דולר ורווחיות גולמית של 67%, וכי שילוב ביניהן ייצר ערך שיוביל להגדלת ה־EBITDA בשנתיים הבאות. לפי הדיווח על המיזוג מסוף השנה שעברה, החברה הממוזגת צפויה היתה להמשיך להיסחר גם בבורסה בתל אביב.

08:51

הבוקר באסיה מתנהל המסחר ללא שינויים מהותיים - מדד ניקיי, מדד שנגחאי ומדד קוספי נסחרים ללא שינוי, מדד הנג סנג עולה ב-0.6%. 

התורמת הגדולה הבוקר למדד ההנג סנג היא עליבאבא הלת', חברה נפרדת מענקית הקמעונאות המקוונת עליבאבא  מזנקת ב-12% בעקבות זינוק ברווחיה ברבעון הראשון. 

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על עליות קלות - נאסד"ק ב-0.3%, S&P 500 ב-0.1%, דאו ג'ונס ללא שינוי. 

שבוע המסחר יחל היום לאחר שאתמול, יום הזכרון לא התקיים מסחר בארה"ב. בסוף השבוע האחרון, המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו במגמה ירוקה. הנאסד"ק טיפס ב-1.1%. מדד הדאו ג'ונס ננעל ביציבות. ומדד ה-S&P 500 עלה ב-0.7%. בסיכום שבועי, מדד S&P 500 ירד בכ-0.1%, הדאו ג'ונס רשם ירידות של כ-2.4%, בשבוע השלישי הראשון מזה חמישה שבועות. הנאסד"ק עלה ב-1.3%.

"למכור במאי וללכת" (Sell in May and Go Away) - זוהי אימרה מוכרת בוול סטריט, אבל לא תמיד כדאי לעקוב אחריה. למשל, מי שמכר בתחילת חודש מאי האחרון פספס כ-5.5% עליות במדד S&P 500 וכמעט 8% במדד הנאסד"ק 100 מתחילת החודש.

לאחר שאנבידיה הציתה את דמיון המשקיעים לגבי הביקוש לבינה מלאכותית, דוחות החברות הקשורות לצד התוכנה של הבינה המלאכותית צפויות לדווח השבוע, כאשר המשקיעים יעקבו אחרי C3.AI  ויו אי פאת' (PATH), כמו חברות נוספות מהתחום.

בצד הישראליות ניתן לראות את אלביט מערכות, ננוקס, איתוראן, אייסקיור וביוליין שידווחו היום.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עלו אתמול בכ-1%. מחירה של חבית מסוג ברנט נסחר בשעה זו סביב 83 דולרים ומחירה של חבית מסוג WTI עומד על 78.4 דולרים. 

בחודש האחרון מחירי הנפט ירדו, בנק לאומי מסביר את הירידה במספר גורמים: "נראה שההשפעה הכוללת של החלטת ריבית הפד ופרסום הפרוטוקול של ישיבת הפד, מחודש מאי, היה של תרומה לירידת מחיר הנפט, זאת למרות המשך הצמיחה בפעילות הכלכלית בארה"ב".

מאקרו - בארה"ב פרוטוקול הודעת הריבית האחרונה הצביע, כצפוי, על רצון המשתתפים לשמור על הריבית ברמתה למשך זמן ממושך, לאור ההפתעות מעלה באינפלציה ברבעון הראשון.

בשישי יתפרסם הנתון החשוב של השבוע, מדד ה-PCE, מדד ההוצאות לצריכה הפרטית, זהו המדד המועדף על הפרדל ריזרב להערכת האינפלציה. כמו כן יפורסמו בשישי מדדי המחירים לצרכן  בבריטניה וביפן. 

בסקירתם של האנליסטים בבנק השוויצרי לומברד אודייר מציינים כי "תחזית שוק המניות העולמית נראית חיובית, עם פוטנציאל לאפסייד ברוב המדדים הגדולים בשל התרחבות מנועי הצמיחה והרווחים של חברות ברחבי העולם. עם זאת, לחצים בטווח הקרוב על שוק המניות בארה"ב כתוצאה מפעילות כלכלית איטית יותר גורמים לירידה טקטית בחשיפה לשוק, תוך הגדלת החשיפה למניות בבריטניה".

"צמיחת הרווחים צפויה להניע את המניות העולמיות כלפי מעלה בשנת 2024, במיוחד במגזרים כמו טכנולוגיית מידע, שירותי תקשורת ובמגזר הצרכנות, הנתמכים באופן מתמשך מהתאוששות מחזורית בצמיחה העולמית".

"למרות האטה מסוימת בצריכה בארה"ב, נותרו סימנים לאיתנות בצריכה, אם כי הנתונים הכלכליים בארה"ב היו פחות חיוביים בהשוואה לכלכלות אחרות לאחרונה. ריכוזיות שוק המניות בארה"ב מהווה סיכון, וכך גם האפשרות של אינפלציה מתמשכת".

"התחזית של לומברד אודייר לפי תרחיש הבסיס לשוקי המניות היא שמדד MSCI במניות אמריקאיות צפוי לעלות בכ-6% לשיעור של 5380 נקודות עד סוף 2024, באשר למדד MSCI אירופה צופים בלומברד אודייר בתרחיש הבסיס עלייה של כ-6%, מדד MSCI למניות יפניות עתיד לעלות בשיעור של כ-4.5%, מדד MSCI למניות הבריטיות בכ-10% והמדד למניות של השווקים המתפתחים בכ-2%".

"יעדי סוף השנה העדפות ההשקעה מתמקדות בגיוון, כולל מגזרים מחזוריים ודפנסיביים, בעוד שהשוק הבריטי מועדף בשל שיפור בתחזית המקרו-כלכלית והרווחיות, הערכת שווי אטרקטיבית וגיוון מגזרי".