פורטפוליו | ראיון

הוא התחיל כנהג לימוזינה ופועל בניין. היום חברת הסייבר שהוא מנהל בדרך להנפקה

יניב ורדי, מנכ"ל חברת הסייבר קלארוטי, כבר רואה את ההנפקה באופק אך מאז 7 באוקטובר הוא לקח על עצמו גם את תפקיד ההסברה • לא כולם יודעים איך לאכול את זה, אך כאבא לבן שנפצע במלחמה הוא לא מוכן לוותר: "מזהה בורות וחוסר הבנה אצל דור ה-Z בארה"ב"

יניב ורדי / צילום: קרן מזור
יניב ורדי / צילום: קרן מזור

אישי:  בן 50, נשוי + 4, גר בשדה ורבורג
מקצועי: מנכ"ל חברת הסייבר קלארוטי (Claroty)

ילדות ומשפחה: נולדתי ברמת גן לשני הורים עובדי מדינה. אבי עבד במע"צ ואמי הייתה מזכירה. בבית הספר הייתי תלמיד בסדר, אבל תמיד נמשכתי יותר לים ולגיטרות. את הקשר בין לימודים לבין פרנסה הבנתי רק בתואר הראשון.

פורטפוליו | המנכ"ל שהתחיל כמוכר פרוזן יוגורט: "לחזור מביקור בסין זה כמו לחזור מהעתיד"
פורטפוליו | הילד שמכר קרח בנתניה הוא היום מנהל בכיר בחברה הלוהטת בעולם. כך הוא עשה זאת
פורטפוליו | המנהלת שנוסעת בכל יום שעתיים לעבודה, תחת אש: "רצות מחשבות - מה יקרה אם ייפול עליי משהו"

צבא: שירתי בטייסת 200, טייסת המל"טים (כיום כטב"מים) הראשונה בצה"ל. כשאני רואה מה קורה היום בתחום הזה, אני חושב שהיה לנו מזל גדול שהתחלנו כבר אז. כיום ישראל היא מובילה עולמית בכטב"מים.

לימודים: אחרי הצבא חייתי כעשר שנים בארה"ב. השלמתי תואר ראשון בהנדסה, תעשייה וניהול באוניברסיטת NJIT, המכון הטכנולוגי של ניו ג'רזי. ידעתי שהוריי לא יוכלו לממן את הלימודים ואת המחיה שלי שם, אז עבדתי כנהג לימוזינה, פועל בניין, מוביל במובינג ואפילו כמוכר באוטו גלידה בכל קיץ בלאס וגאס. האם כיום, אחרי שגייסתי ועשיתי אקזיטים במאות מיליוני דולרים, זה נראה לי מוזר? לא, ערכים מקבלים בזמנים קשים.

ספרטה סיסטמס: אחרי כמה שנים בארה"ב הצטרפתי לצוות ההקמה של ספרטה סיסטמס, ספקית מובילה של תוכנות לשיפור האיכות של מוצרים ושירותים לתעשייה בתחומי הבריאות, הפרמצבטיקה, המכשור הרפואי והביוטכנולוגיה. הבעלים נתן לי להוביל, ולאחר שחזרתי לישראל פתחתי כאן חברה־אחות, שחלשה על אירופה והמזרח הרחוק. בסופו של דבר עשינו אקזיט ומכרנו את החברה בכ-300 מיליון דולר לקרן תומא בראבו.

פנורמיק פאוור: משם עברתי לפנורמיק פאוור, שפיתחה מערך חיישנים ותוכנות לאיסוף וניטור מידע ממערכות החשמל בארגונים. הובלתי את החברה כמנכ"ל ומכרתי אותה לסנטריקה, החברה־האם של בריטיש גז. לאחר מכן ניהלתי לסנטריקה את הפעילות מחוץ לבריטניה, והייתי אחראי על שבע מדינות. בשורת ההכנסות החברה רשמה כמה מאות מיליוני אירו.

קלארוטי: ב־2020 מוניתי למנכ"ל קלארוטי, חמש שנים אחרי הקמתה. בארבע השנים האחרונות גדלנו ביותר מ-500% בהכנסה השנתית החוזרת (ARR), וב-2023 עברנו את רף 100 מיליון הדולר בשנה. גדלנו גם לכ-1,000 לקוחות, 20% מהחברות בפורצ'ן 500 לקוחות שלנו.

המוצר: אנחנו מגנים על תשתיות קריטיות - מפעלים, ייצור, בתי חולים. בהגנת הסייבר על הגופים האלה יש חיי אדם על הכף. בשנתיים האחרונות הותקפו יותר מ-70% מהגופים בתחומים האלה ויותר מ-80% מבתי החולים בארה"ב. אנחנו בדרך למשברים קסטרופליים בעולם התשתיות הקריטיות, עם איומים בעיקר מצד מדינות כמו רוסיה, סין ואיראן. הבינה המלאכותית שיפרה באופן משמעותי את יכולת התקיפה בסייבר, ומחייבת גם אותנו להשתמש בה לצורכי זיהוי והגנה.

משקיעים: קלארוטי גייסה עד היום כ-735 מיליון דולר. בין המשקיעים הבולטים: Team8 של נדב צפריר, שהולכת איתנו מתחילת הדרך, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן ומשקיעים עולמיים גדולים כמו סופטבנק, קרן בסמר, סימנס וקרנות ההשקעות של ג'נרל מוטורוס וב.מ.וו.

חברה גלובלית: אנחנו מעסיקים כ-600 עובדים, כ-220 מהם בישראל. המטה בניו יורק וכל הפעילות הטכנולוגית בארץ. החברה מחזיקה משרדים גם באנגליה, גרמניה, איטליה וסינגפור.

הבן נפצע בקרב: בחמש אחרי הצוהריים התקשר אליי חבר מנתיב העשרה, ואמר שאמא של אשתי נמצאה מתה עם כדור בראש. רבע שעה לאחר מכן התקשר אליי מהמסוק בני המשרת בגולני וסיפר לי שמפנים אותו לבית החולים. התברר לי שהוא השתתף בקרב על מוצב פגה ונורה בקליע שחדר מעל הלב ועבר דרך הכתף. נזרק עליו גם רימון יד. 20 חיילי צה"ל סדירים לחמו שם במשך שבע שעות מול 150 לוחמי נוח'בה ובהמשך עוד מאות שהגיעו למקום. בני המשיך להילחם גם לאחר שנפצע. גם כיום הוא נלחם, הוא התעקש לחזור.

הסברה: אני מזהה בורות וחוסר הבנה אצל דור ה-Z בארה"ב בנוגע למלחמה בשילוב יחסי ציבור מצוינים של חמאס. בעבר הקפדתי על רשמיות כי קלארוטי היא חברה גלובלית, אבל מ-7 באוקטובר הורדתי את הכפפות ונכנסתי חזק להסברה הישראלית. לפעמים צריך לזעזע בפרטים כדי להעביר נקודה, לפעמים משתרר שקט מביך - אבל אז הנקודה עוברת.

מבט לעתיד: אני רואה את עצמי ממשיך להוביל את קלארוטי למעמד של מובילה עולמית בהגנה על תשתיות קריטיות. עד אז כבר נהיה חברה ציבורית, לאחר הנפקה בנאסד"ק. הרעיון הוא להוביל, לא לעשות אקזיט.