מה הציבור חושב על השרה מירי רגב לאחר שידור התחקיר עליה?

תחקיר "המקור" על שרת התחבורה מירי רגב השפיע באופן דרמטי על השיח אודותיה - כך עולה מניתוח של חברת MIG, הסוקרת את השיח ברשתות ומנתחת אותו באמצעות AI • אלה הנתונים שנאספו בעקבות שידורי התחקיר

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות"
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות"

ניטור פוסטים ותגובות באינטרנט שביצעה חברת MIG, הסוקרת את השיח במגוון רשתות חברתיות ומנתחת אותו באמצעות כלי AI, מצא כי לתחקיר "המקור" על שרת התחבורה מירי רגב היה השפעה דרמטית על השיח סביבה.

"תוקע מיזמים": איש המוסד שעזב בטריקת דלת והפך ליועץ הקרוב של מירי רגב
אסף זגריזק, פרשנות | רגב אשמה, אבל איפה היו שומרי הסף?
הסיכויים שתיפתח חקירה פלילית נגד מירי רגב, ואיך השרה נערכת?

כך, כששודר החלק הראשון של התחקיר, נרשמו מיידית 2,935 אזכורים של השרה ברשתות. גם ביום למחרת השיח לא שכח, וב־17 השעות הראשונות מרגע שידור התחקיר נרשמו 21 אלף אזכורים שונים.

החלק השני של התחקיר, ששודר השבוע, יצר הדים גם הוא, אך פחות - 1,686 אזכורים מיד אחרי השידור, ובסך־הכול 14 אלף אזכורים ב־17 השעות שאחריו. מדובר בזינוק של 2,139% ביחס לאזכורים על רגב ברשתות ביום רגיל.

ומה היה סוג השיח? בעוד שיום שלפני שידור התחקיר השיח על רגב היה ברובו שלילי (62%), חלקו ניטרלי (28%) ורק מעט חיובי (10%) - ביום שאחרי הוא הקצין מאוד. ביום שאחרי שידור התחקיר, 88% מהשיח היה שלילי בבירור, 10% ניטרלי ו־2% בלבד חיובי.

השיח כלל גם אנשי תקשורת מוכרים מאוד, ואף כאלה שמזוהים עם הימין, שהגיבו לתחקיר באופן שלילי כלפי רגב. כך למשל כתב העיתונאי עמית סגל באינסטגרם: "במאה ה־19 באמריקה, אם היית באופוזיציה, מכבי אש לא היו באים לכבות שריפה אצלך. אם הפרסום ב'המקור' נכון, מירי רגב עושה אותו הדבר בכבישי ישראל".

לפי הסקירה שביצעה MIG, התוכן שפורסם סביב רגב עסק בכמה נושאים. 30% היה סביב הטענה שהיא מושחתת, 13% נגע בכך שהיא מונעת ממניעים אישיים ופוליטיים, 8% עסק בבדיחות והומור, 8% בקריאה להעמדה לדין, ו־7% בקריאה לפיטוריה.