"מרמה, העדפת נושים והברחת נכסים": מפרקי יורוקום נדל"ן תובעים את שאול אלוביץ' על 100 מיליון שקל

יורוקום קרסה בשנת 2018 עם חובות של קרוב ל-300 מיליון שקל • המפרקים שמונו, עוה"ד שאול קוטלר ושלום גולדבלט, טוענים כי בעל השליטה לשעבר שאול אלוביץ' והמנכ"ל לשעבר ראובן סגן כהן הם שאחראים לקריסה

שאול אלוביץ' / צילום: רפי קוץ
שאול אלוביץ' / צילום: רפי קוץ

מפרקי יורוקום נדל"ן הגישו היום (ד') לבית המשפט הכלכלי בתל אביב תביעה על סך 100 מיליון שקל נגד איש העסקים שאול אלוביץ' שהיה בעל השליטה בחברה, נגד המנכ"ל לשעבר ראובן סגן כהן ונגד חברת הביטוח מנורה.

ניתוח | התקדים, התזמון וסימן השאלה הגדול: נשיא מחוזי ויו"ר הלשכה לשעבר בחקירה
דעה | חקירת נוה ואורנשטיין מסמנת עידן חדש באכיפת שחיתות בישראל  

יורוקום קרסה בשנת 2018 עם חובות של קרוב ל-300 מיליון שקל. המפרקים שמונו, עורכי הדין שאול קוטלר ושלום גולדבלט, טוענים כי בעל השליטה והמנכ"ל לשעבר הם שאחראים לקריסה.

על-פי התביעה, אף שיורוקום הייתה חברת נדל"ן בעלת סיכון נדל"ני מקובל בשנת 2013, היא קרסה כתוצאה מהלוואות שלקח אלוביץ' לטובת חברה אחרת שלו. נטען כי אלוביץ' הפך את החברה למקור למימון לעסקיו, תוך שהוא פועל באופן העולה כדי מרמה, הברחת נכסים והעדפת נושים. 

"עשה בתובעת כבשלו" 

"אלוביץ' עשה בתובעת כבשלו ולטובתו, תוך שהפך את התובעת ונושיה למקור מימון לעסקיו", נטען. "הוא נטל על חשבון התובעת שתי הלוואות עצומות בהיקף מצטבר של למעלה ממיליארד שקל (השנייה מחליפה את הראשונה), שכלל לא היו נחוצות לה ושימשו אותו לכיסוי חובות של חברה אחרת שבשליטתו - יורוקום תקשורת (בפירוק) - ולתחזוק עסקת מניות חלל על-ידי תקשורת".

עוד נטען כי "אלוביץ' הפעיל את כוחו כבעל שליטה באופן שאינו מביא בחשבון את טובת התובעת, פעל לטובתו ולטובת בני משפחתו, יזם ואישר עסקאות שלא לטובת התובעת והביא אותה לחדלות פירעון מאזנית כבר בעת נטילתן, ובכך הותיר את התובעת ללא כרית ביטחון מספיקה באופן העולה כדי מימון דק"; וכי הוא "נמנע מלתת גילוי מלא בעת אישור ההלוואות, נמנע מלפסול את עצמו מלשבת בישיבות אשר מאשרות את ההלוואות, ובכך, בין היתר, הפר את חובת תום-הלב והאמונים שלו כלפי התובעת".

באי-כוחו של שאול אלוביץ', עורכי הדין שירלי יפרח-אזור, ארז דר לולו ואלה בן-דור ממשרד ליפא מאיר, מסרו בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה, אשר מסתבר כי פורסם בתקשורת לפני שהומצא לנתבעים".

עו"ד יואל פרייליך ממשרד גיסין ושות', המייצג את ראובן סגן כהן, מסר: "טרם קיבלנו את התביעה, אשר מסתבר כי הגיעה לעיתונות לפני בעלי הדין. מדובר ככל הנראה בתביעה זהה לזו שכבר נמחקה, והיא חסרת יסוד בכלל ובפרט בניסיון לגרור את מרשנו לתוכה".