מספר המשרות מתכווץ, והשכר הממוצע בהייטק נוסק ל-36 אלף שקל ברוטו בחודש

השכר הממוצע במשק הישראלי צפוי לרדת בחודש אפריל לפי אומדני הבזק, לאחר מספר חודשים בהם רשם עלייה • בענף ההייטק נרשמה עלייה בשכר הממוצע בחודש מרץ, אך מספר המשרות נותר כמעט ללא שינוי

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski
השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

עליית השכר הממוצע במשק נעצרה? כך עולה מהנתונים שהתפרסמו היום (ג') ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. השכר הממוצע אמנם המשיך לעלות בחודש מרץ לעומת מרץ אשתקד ולעמות פברואר והגיע ל- 14,079 שקלים במחירים שוטפים, אך אומדני הבזק לחודש אפריל מראים התמתנות בשכר שצפוי לעמוד בממוצע על 13,270 שקלים בלבד. מדובר בירידה של כמעט 6% בקצב חודשי.

האבטלה אפסית והביקוש לעובדים גבוה, אבל שוק העבודה משדר סימן מדאיג אחר 
בצל המלחמה: מספר מחפשי העבודה בענף עריכת הדין עלה ב־18% ביחס ל־2023 

נתוני הלמ"ס מצביעים על עלייה בממוצע השכר החודשי בחודש מרץ לעומת חודש פברואר, אך על ירידה לעומת אומדני הבזק, כך שעדיין מוקדם לקבוע האם נראה שינוי מגמה בלחצי השכר או שמדובר בנתון חריג שצפוי להתפרסם במלואו בחודש הבא.

נתוני חודש מרץ בניכוי האינפלציה מצביעים על עלייה ריאלית מתונה לעומת מרץ 2023, כשעליית השכר במחירים קבועים הסתכמה בכ-0.5% בלבד.

הפרסום מתמקד בנתונים עבור חודש מרץ, שלהם יש נתונים מלאים. הפרסום מצביע על עלייה רבעונית בשכר בתחילת השנה: במחירים שוטפים, בחודשים ינואר-מרץ 2024 עלה השכר הממוצע למשרת שכיר במחירים שוטפים ב-4.4% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 7.9% בחישוב שנתי בחודשים אוקטובר-דצמבר 2023.

השכר בענף ההייטק ממשיך לעלות, מספר המשרות בקיפאון

בענף ההייטק השכר ממשיך לעלות - בחודש מרץ 2024 השכר הממוצע למשרת שכיר של העובדים בתחום ההייטק עמד על 35,870 שקלים, עלייה של 12.2% לעומת מרץ 2023 (31,972 שקלים). בקצב חודשי חלה עלייה של כמעט 6% בשכר בענף. למרות העלייה בשכר, מספר משרות השכיר נותר ללא שינוי, עם עלייה אפסית של 0.2%(בפרסום הקודם חלה ירידה של 0.2%). כך, הנתונים מצביעים על קיפאון בגידול המשרות בענף ההייטק. גם שיעור המשרות בענף בשוק כולו נותר יציב על 10%.