תעדוף התראות ויצירת תמונות מקוריות: אפל חושפת מערכת בינה מלאכותית חדשה

אפל הכריזה על Apple Intelligence - מערך בינה מלאכותית "אישית", שישולב החל מאייפון פרו 15, ובמחשבי מק שיש להם מעבד M1 לפחות • בין היכולות החדשות שהציגה אפל היו כתיבת טקסטים, יצירת תמונות או אימוג'ים בעזרת טקסט, מענה חכם להודעות ועוד • למרות הכל, בוול סטריט התאכזבו - ומניית החברה נחלשת

אפל צפויה להכריז על כניסה לתחום ה-AI / צילום: צילום מסך מאתר אפל
אפל צפויה להכריז על כניסה לתחום ה-AI / צילום: צילום מסך מאתר אפל

ענקית הטכנולוגיה אפל קיימה הערב (ב') את כנס המפתחים השנתי שלה, בו היא מכריזה על כל החידושים התוכנתיים המרכזיים שלה. השנה, האירוע היה בנושא הבינה המלאכותית - למעשה, אפל נכנסה לראשונה לתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית.

אפל עברה בראשית האירוע על הכרזות בכל מערכת הפעלה, עם הכרזות נקודתיות שיכולות לשפר את החוויה למשתמש - לדוגמה, מעקב אחר מדדים בשעון החכם שלה, עיצוב בהתאמה אישית לאפליקציות (גם אם כבר נמצא אצל המתחרות) ועוד.

עם זאת, אפל מתחילה להכניס יכולות בינה מלאכותית גנרטיביות ועוד תכניס בעתיד, שכן רוב האירוע דיברה בלשון עתיד. בין היכולות שהציגה היו כתיבת טקסטים, יצירת תמונות או אימוג'ים בעזרת טקסט, מענה חכם להודעות ומיילים על בסיס פרמטרים ועוד. עם זאת, מעבר לפרטיות שכה חשובה לאפל, חשוב לומר כי אחת הבשורות המשמעותית מצד אפל זה העובדה שהיא תשתמש במידע האישי שלכם, על מנת להתאים לכם את התשובות ואת המענה הטוב ביותר שאפשר. לדוגמה, סירי תקבל יכולות של ChatGPT, כך היא תוכל להיות בצורה הרבה יותר חכמה, טבעית וטובה.

למרות כל זאת, אפל אכזבה את וול סטריט. כל חברה אחרת שאמרה את מילות הקסם "בינה מלאכותית" קיבלה תגמול יפה במיוחד בביצועי המניה, עם זאת, אפל מתמודדת עם ירידות של כ-2% בערב שכזה.

21:39 - אינטרגציה עם chatGPT

ChatGPT-4o מגיעה לסירי - סגן נשיא החברה לתוכנה, קרייג פדריגי, פירגן ל-OpenAI ואמר שהיא "חברה חלוצית". כשסירי תרצה להשתמש ב-ChatGPT, היא תשאל את המשתמשים אם הם מאשרים לשלוח לשם את המידע, מבחינת פרטיות. 

אפשר לגשת ל-chatGPT בחינם בלי חשבון, המידע לא יישמר שם. מי שמנוי בתשלום ל-chatGPT יוכל להתחבר לחשבון שלו ולקבל יכולות חזקות יותר. 

והבשורה המשמעותית: Apple Intelligence תשולב החל מאייפון פרו 15, ובמחשבי מק שיש להם מעבד M1 לפחות - לא בכל המכשירים.

אפשר לגשת לכלי בחינם בלי חשבון, המידע לא יישמר שם. מי שמשלם שם, יהיה אפשר לחבר את החשבון בתשלום ולקבל יכולות חזקות יותר.

21:35 - אפל חושפת מחולל תמונות

אפל הכריזה על Image Playground, מחולל תמונות שפועל על המכשיר ולא בענן. בנוסף, אפל חשפה פיצ'ר באפליקציית ה-Notes, בשם Image Wand - שהופך סקיצה גרועה לתמונה טובה. 

אפל גם הציגה כלי "ניקוי" שמאפשרים להסיר אובייקטים מרקע התמונות - מה שגוגל הציגה בזמנו כ"מחק חכם".

יש גם פיצ'רים חדשים נוספים, כמו תמלול להקלטות ולשיחות טלפון. וכמובן - Apple Intelligence תהיה חינמית למשתמשים.

21:27

אפל מציגה כרגע את היכולת המוכרת ביותר של הבינה המלאכותית, וזה כתיבת טקסטים עבורכם - ממיילים ועד תגובות חכמות. 

במקביל, מניית החברה מאבדת 1.8%.

21:23 - סירי מחודשת

גם העוזרת החכמה סירי תקבל עדכון גדול - לפי אפל, סירי תהפוך לטבעית יותר ואישית יותר. סירי גם תדע יותר על המידע האישי שלכם - תמונות, קבצים ועוד. לדוגמה, היא תוכל למצוא תמונה של הרישיון שלכם או תעודת זהות, ולהזין אותו בטופס אינטרנטי. כמובן - הכל בפרטיות מוחלטת. 


21:08 - אפל הכריזה על Apple Intelligence

קוק מספר שבחברה משתמשים בבינה מלאכותית בשנים האחרונות בצורה רחבה במיוחד. קוק עובר על ערכים של פיצ'רים ואומר: "כל זה חורג מבינה מלאכותית, זו בינה אישית, וזה הצעד הגדול הבא עבור אפל". אפל קוראת לזה Apple Intelligence ואומרת שהכל הופך ל"סופר מותאם אישית".

כחלק מהשימוש בבינה מלאכותית, אפל עומדת לתעדף התראות למשתמשים. בנוסף, יהיה ניתן לכתוב טקטסים שלמים בקלות, ליצור תמונות מקוריות באמצעות תמונות בספרייה שלכם, או אפילו לייצר אימוג'יז לפי מה שאתם רוצים. הערך שאפל נותנת כאן הוא גדול: זה לא רק פיצ'ר שקיים שאתם יכולים להשתמש בו - אלו פיצ'רים שנמצאים בכל האפליקציות של אפל, כך שהשימוש בהם יהיה נוח ומיידי.

הבינה המלאכותית שאפל מכניסה מבוססת על המידע האישי שלכם. המשמעות היא אדירה כאן - הם עושים את הצעד הבא ונותנים לכם ניהול חכם יותר. המערכת תסרוק את הנתונים שלכם מהמכשיר, ותנתח אותם בשבילכם. כמובן שאפל מתמקדת על פרטיות ואיך העיבוד קורה בתוך המכשיר כדי לשמור על פרטיות: "אנחנו משתמשים במידע שלכם, מבלי לאסוף אותו".

21:01 - חלפה שעה ועדיין לא הוזכרה בינה מלאכותית

במצב Reader בדפדפן ספארי של אפל יהיה מעתה פיצ'ר בשם Highlights - סיכומים ותוכן עניינים מעמודי תוכן שיש באתר.

20:55 - גם מערכת ההפעלה macOS משודרגת 

הרבה מהפיצ'רים שהוצגו עד כה באייפונים או באייפד יגיעו גם לפה. אפל מאפשרת כעת גם שיקוף של האייפון על המק שלכם - כך שתוכלו לשלוט באייפון שלכם דרך המחשב. האייפון נשאר נעול בכל הזמן הזה, מה שימנע מאנשים אחרים לצפות במה שאתם עושים.

עוד חידוש: בדומה למערכת ההפעלה של ווינדוס, כעת גם ב-macOS יהיה ניתן לפתוח מספר חלונות במקביל, ואם תקרבו חלון לאזור ריק במסך, הוא יציע לכם להדביק את עצמו בגודל שמותאם למיקום הריק במסך.

שדרוג בחלוקת החלונות ב-macOS / צילום: יח''צ
 שדרוג בחלוקת החלונות ב-macOS / צילום: יח''צ

20:49 - בשורה לסטודנטים שמשתמשים באייפד

אפל משלבת (רק עכשיו) את אפליקציית המחשבון וה-Notes ב-iPadOS. מעכשיו, ברגע שכותבים משוואה, גם אם מדובר במשוואות מורכבות, התשובה תתקבל באופן אוטומטי.


20:43 - פיצ'רים חדשים בשעון החכם

השעון החכם של אפל יכלול ווידג'טים שאולי אתם זקוקים להם, כמו מזג אוויר או תרגום. זה אומר שהשעון יזהה כשיש עניין שאמור להיות רלוונטי לכם, ויעלה את הווידג'ט הרלוונטי. בנוסף, אפל מכניסה את ה-Check In גם לשעון החכם, כדי להודיע לחברים שאתם בדרך.

20:39 - שינויים בתחום הכושר והבריאות

באפליקציית הפיטנס המשודרגת של אפל יש מצב אימון חדש, שמודד איך האינטנסיביות של האימון וכמה זמן הוא לקח לכם - כלומר, עד כמה הוא משפיע הלכה למעשה על הגוף שלכם. אתם יכולים לדרג את המאמץ שביצעתם במהלך האימון, מה שיאפשר לכם לראות אם אתם מעל או מתחת לממוצע שלכם.

אפל גם השיקה אפליקציה חדשה לשעונים - Vitals, באמצעותה יהיה אפשר לנטר ולחקור מדדי בריאות, כמו סטורציה ודופק. לדוגמה, אם יש מדדים שיצאו מגדר הרגיל, הם יודגשו כדי שאתם תדעו את זה.

20:33 - לענות לסירי בלי קול

פיצר חדש לסירי באיירפודס של אפל: אפשר להנהן או להניד ראש לשלילה על מנת לענות לסירי מבלי לדבר. זה יאפשר למשל "לומר" לסירי לא לקבל את השיחה באמצעות תנועת ראש פשוטה. 

אפל גם הכריזה על Voice Isolation - האוזניות יידעו איך להשתיק את הרעש מסביב, כך שמי שמדבר איתכם בטלפון לא יידע שאתם ליד אתר בנייה.

20:27 - דרך קלה יותר להעביר כסף זה לזה

אפליקציית הארנק של אפל מקבלת שדרוג: Tap to Cash - דרך מהירה להעביר כסף מאדם אחד לשני. יש גם עיצובים חדשים לכרטיסי הופעות ועוד.

20:23 - שיפור בפרטיות ואפשרות לתזמן הודעות

קצת בענייני פרטיות: אפל הכריזה על Lock an App או Hide an App. כלומר, מעתה תהיה אפשרות לנעול אפליקציה עם Face ID או סיסמה, או להסתיר אפליקציה שאנחנו לא רוצים שיראו.

בנוסף, אפל הכריזה על פיצ'רים חדשים באפליקציית ההודעות שלה: כמו בוואטסאפ, אפשר להגיב עם איזה אימוג'י שרוצים להודעה. מעתה יהיה אפשר להדגיש טקסט, להוסיף לו קו תחתון ועוד - זאת לצד תזמון שליחת הודעות.

סיכום השינויים ב-IOS / צילום: יח''צ
 סיכום השינויים ב-IOS / צילום: יח''צ

20:15 - עוד אפשרויות להתאמה אישית

עוברים כעת ל-iOS 18. מתחילים בהצגת אפשרות להתאמה אישית של עיצוב האייפון - כמו שאמרו השמועות, אפל תאפשר לעצב את מסך הבית "בצורה לא מסודרת", כדי לאפשר לראות את תמונת הרקע טוב יותר. אפל שמה דגש על התאמה אישית לצרכנים, והיא מאפשרת להם לשנות גם את הצבעים של האייקונים עצמם, ולנהל את האייפון שלהם בצורה טובה יותר. אפשר גם לשנות את מרכז השליטה בצורה טובה, למשל להקטין, להגדיל או להסיר אותו. 

אפל הציגה שינויים ב-iOS 18 / צילום: יח''צ
 אפל הציגה שינויים ב-iOS 18 / צילום: יח''צ

20:10 - משקפיי VISION PRO ישווקו בקרוב בעוד מדינות

אפל חשפה את הדור השני של מערכת ההפעלה ל-Vision Pro, שנקראת VisionOS 2. נזכיר, עברו רק ארבעה חודשים מאז שהשיקה את המוצר ואת מערכת ההפעלה הראשונה. לדברי אפל, כ-2,000 אפליקציות זמינות לשימוש במשקפי המציאות הרבודה הזו. לדברי המנכ"ל טים קוק, VISION PRO תגיע בקרוב גם לסין, יפן, אוסטריה, קנדה, צרפת, גרמניה ועוד.

20:00 

החל אירוע המפתחים שנתי של אפל, שבו היא תציג יכולות ופיצ'רים הקשורים לבינה מלאכותית גנרטיבית - נושא ממנו נזהרה עד כה. מנכ"ל החברה טים קוק אמר כי "נציג יכולות 'בינה' חדשות, שיהפכו את המוצרים שלנו לטובים יותר".

14:30

הערב (ב'), ענקית הטכנולוגיה אפל  תפתח במטה החברה בקופרטינו את כנס המפתחים השנתי שלה, ה-WWDC. בוול סטריט יביטו מקרוב מאוד על הכנס, שכן אפל, לראשונה, עשויה להכריז על יכולות ופיצ'רים הקשורים לבינה מלאכותית גנרטיבית - נושא ממנו נזהרה עד כה.

בדיקה טכנולוגית | השמועות וההדלפות: איך ייראה אייפון 16 החדש?
כולם מסתכלים על אנבידיה, אבל ההזדמנות עשויה בכלל להסתתר במניה אחרת

זה לא חדש שלוקח לאפל יותר זמן מהחברות האחרות להשיק טכנולוגיה חדשה. עם זאת, ברגע שהיא משיקה, לרוב מדובר במוצר בשל ומוכן. הערב, החברה צפויה להכריז על כמה מוצרים שונים ועדכונים חשובים, בשעה 20:00 שעון ישראל. מוזמנים להצטרף לעדכונים חיים פה בגלובס.

צריך להזכיר כי האירוע הערב הינו אירוע התוכנה של החברה - משמע, כמעט ולא כולל הכרזות על מוצרים פיזיים חדשים או מהלכי חומרה. בשביל לשמוע על האייפון החדש, אייפון 16, יהיה עליכם להמתין לספטמבר הקרוב. ישנן שמועות רבות ברחבי העולם מה אפל צפויה להכריז הערב, ואלו עיקריהן.

אפל תלך על גישה "אנדרואידית" יותר?

קודם כל, הבינה המלאכותית. ברקע ההכרזות שמשגעות את כל העולם בהובלת מיקרוסופט, OpenAI, גוגל, אנתרופיק ועוד - גם אפל צפויה להצטרף לחגיגה, ולפחות להציג יכולות בינה מלאכותית בתוך מערכת ההפעלה iOS18, שהיא צפויה להשיק הערב. אפל צפויה לקרוא ליכולות האלו Apple Intelligence. היו דיווחים מוקדמים על שיתופי־פעולה אפשריים עם OpenAI או עם גוגל. כעת, נראה כי אפל חתמה על שיתוף־פעולה עם OpenAI, כדי לשלב את יכולות ChatGPT באייפון 16 הקרוב.

על־פי חלק מהדיווחים, אפל אכן תשלב במערכת ההפעלה פיצ'רים חדשים שונים: כך, לדוגמה, בבלומברג דיווחו על תמלול בהקלטות במכשיר, חיפוש מהיר יותר ועוד. פיצ'ר שמוכר מגוגל ומסמסונג הוא תכונות הבינה המלאכותית בהקשר של כתבות חדשותיות - משמע סיכום כתבות, מסמכים והתראות. בדיווח אף צוין כי אפל תאפשר למשתמשים לייצר אימוג'י מותאם אישית בעזרת בינה מלאכותית.

בין ההכרזות, אפל עשויה לשים במרכז את סירי. העוזרת הקולית תקבל יכולות שיחתיות מרובות יותר, והיא עשויה להפוך ליעילה יותר, אם באפל מאמנים אותה על מודלים גדולים יותר כדי לשפר את הדיוק שלה.

בין שלל הדיווחים, ב-MacRumors פורסם שאפל הולכת על גישה "אנדרואידית", ותאפשר לצרכנים למקם את האייקונים והאפליקציות באיזה צורה שרוצים, בלי שהעמוד עצמו צריך להיות מלא מההתחלה ועד הסוף. זה מבהיר את הכיוון של אפל לאפשר יכולות התאמה אישית יותר מתקדמות לצרכנים, ולאפשר להם לעצב את המכשיר שלהם כפי שהם רוצים.

למרות שמדובר באירוע התוכנה של החברה, סביר שהחברה תדבר על מעבדים. המעבד הבא שאפל תכניס לאייפון או למכשירים הבאים שלה, יכלול מן הסתם יכולות עיבוד ביצועי בינה מלאכותית טובים יותר.

אך לא רק מערכת הפעלה לאייפונים ולא רק בינה מלאכותית - אפל צפויה להשיק את מערכות ההפעלה למחשבי מק, macOS 15 ואת מערכת ההפעלה לשעונים, watchOS. לא מעט מתכונות הבינה המלאכותית יגיעו, כמובן, גם למוצרים האחרים.