כולם מסתכלים על אנבידיה, אבל ההזדמנות עשויה בכלל להסתתר במניה אחרת

מנהל קרנות הגידור שחזה את משבר הסאב-פריים טוען כי אפל תהיה ענקית הטכנולוגיה שתניב את הרווחים הגבוהים ביותר מתחום הבינה המלאכותית • מדובר בחדשות טובות עבור יצרנית האייפונים שמנייתה הציגה ביצועים חלשים מתחילת השנה

אפל / צילום: Shutterstock, Moab Republic
אפל / צילום: Shutterstock, Moab Republic

סטיב אייזמן, מנהל קרנות הגידור שחזה את משבר הסאב-פריים, מעריך כי אפל היא ענקית הטכנולוגיה שצפויה להניב את הרווחים הגבוהים ביותר מתחום הבינה המלאכותית.

התעלומה של חברת הנשק הישראלית: ההזמנות בשיא, אז למה המניה מדשדשת? 
המשקיע הנודע מכר את המניה הכי לוהטת בוול סטריט, מה הוא קנה? 

"כולם מרוכזים בענן", אמר אייזמן השבוע בראיון ל-CNBC. "אבל כשהאפליקציות יופיעו, כנראה שהמרוויחה הגדולה ביותר תהיה אפל, כי היא זאת שתצליח לרענן את כל המוצרים שלה בעזרת כלי הבינה המאלכותית".

"כשיהיו אפליקציות מתחום הבינה המלאכותית שהצרכן יוכל להשתמש בהן, הוא ירצה להשתמש בהן בטלפון", אמר אייזמן. "יש לי אייפון חדש, ואני יודע בוודאות שכאשר כל האפליקציות האלה יגיעו לטלפון שלי, אני אצטרך טלפון חדש, ואני אצטרך אייפד חדש ואצטרך מחשב נייד חדש".

עוד מוסיף אייזמן, שמכהן כיום כמנהל תיקים בכיר בנויברג ברמן, כי המשקיעים יצטרכו להתאזר בסבלנות לאור העובדה שהאפליקציות המונעות בינה מלאכותית זקוקות לזמן לפיתוח.

מניית אפל עדיין מדשדשת

דבריו של אייזמן מגיעים בתזמון טוב לענקית הטכנולוגיה, לאור הביצועים החלשים של מנייתה. מתחילת השנה עלתה מניית אפל  בכ-3% בלבד בעוד ששאר "שבע המופלאות" השאירו לה אבק (מלבד טסלה): אנבידיה  עלתה בכ-97% מתחילת השנה, מטא  טסה ב-35%, גוגל  זינקה בכ-28%, אמזון  ב-22%, ומיקרוסופט  טיפסה ב-16%.

הדשדוש במניית אפל נובע בעיקר מהעובדה שענקית הטכנולוגיה סובלת מתחרות גוברת, ומאבדת נתחי שוק וזאת לצד עימותים עם רגולטורים ברחבי העולם ותדמית של חולשה בתחום הלוהט של בינה מלאכותית. אם כל זה לא הספיק, גם ההשקה האחרונה שלה, קסדת הויז'ן פרו לא התנהלה כמתוכנן וספגה בעיקר ביקורות על מחיר מופרז (3,500 דולר), שלפי הערכות גם היתרגמו למכירות חלשות

בהמשך לכך, השווי של אפל עומד כיום על 2.9 טריליון דולר והיא הידרדרה למקום השני ברשימת החברות הגדולות בעולם, בזמן שמיקרוסופט קטפה את התואר עם שווי שוק של 3.2 טריליון דולר.

האם הקאמבק באפל מתקרב?

למרות שורת המכות שאפל חטפה בשנה האחרונה, בדומה לאייזמן, יש לא מעט קולות אופטימיים בוול סטריט לגבי יצרנית האייפונים. בסוף חודש אפריל השנה, בית ההשקעות האמריקאי ברנשטיין שדרג לראשונה מאז 2018 את המלצת הקנייה של מניית אפל מניטרלי לחיובי, והביא אותה לזנק ב-2.5% בבת אחת ביום מסחר אחד - תוספת של כ-67 מיליארד דולר לשווי החברה בתוך יום אחד בלבד.

הצרות של אפל, על פי האנליסט שהנפיק את התחזית, טוני סקונאג'י, לא כל כך נוראות כפי שהן משתקפות בשיח הציבורי ובתקשורת. יותר מהכל, בחברה רומזים שאפל נסחרה במכפילים נמוכים למדי ביחס לנתון שמשקיעיה הורגלו לו בשנים האחרונות ומשום כך זיהו בבית ההשקעות הזדמנות קנייה שתאפשר לקצור תשואה בהמשך, ומספקים תחזית אופטימית למחיר מניה שיכול לחזור להערכתם ל-195 דולר לעומת מחיר של 190 דולר כיום.

במקביל, נראה כי המשקיעים היו אופטימיים בנוגע לתוצאות הכספיות של אפל כאשר המניה קפצה לאחר פרסום הדוחות בתחילת חודש מאי, ככל הנראה לאור הכרזת ענקית הטכנולוגיה כי תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הגבוה ביותר אי-פעם. לצד זאת, אפל דיווחה על הכנסות של 90.8 מיליארד דולר, ירידה של 4% אבל מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 90 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 1.53 דולר למניה, ובכך עקפה את הצפי המוקדם, 1.5 דולר למניה. 

בנוסף, נראה כי מאמציה של אפל להגדיל את מכירות האייפון שלה (בעיקר בסין) אכן מצליחים. לאחר שבתחילת 2024 אפל הוזילה משמעותית את מחירי האייפון במדינה, בחודש מרץ נרשם גידול של כ-12% במכירות. 

לבסוף, גם לגבי תחום הבינה המלאכותית יש לא מעט השערות כי אפל תיכנס לתחום בקרוב. רק לפני כשבועיים דווח בבלומברג כי לאחר שיחות עם OpenAI וגוגל על דגמי הבינה המלאכותית שלהם, אפל עושה צעדים לקראת סגירת עסקה עם OpenAI לשימוש בטכנולוגיה באייפון, כחלק מהמאמץ להביא יותר תכונות בינה מלאכותית (AI) למכשירי אפל.

לפי הדיווח, החברות מסיימות את ניסוח התנאים להסכם לשימוש בתכונות ChatGPT ב-iOS 18 של אפל, מערכת ההפעלה הבאה של אייפון, אמרו האנשים שביקשו להישאר אנונימיים. אם תיסגר עסקה עם OpenAI, אפל תוכל להציע צ'טבוט פופולרי יחד עם תכונות AI חדשות אחרות שהיא מתכננת להשיק כבר בחודש הבא. עם זאת, אין ערובה שהעסקה תתרחש בקרוב, דווח. נציגי אפל, OpenAI וגוגל סירבו להגיב.